Peugeot fox 70cc airsal maar 45 kmph

Pingping

New Member
Ik heb afgelopen week een 70cc airsal geïnstalleerd op m’n Peugeot fox netjes in gereden af gesteld maar toen ik hem open trok ging die langzamer als met de standaard 50cc hij gaat 47 tops op gps terwijl alle begrenzers er uit zijn nou zit er een 17,5mm Dellorto op en toen ik die net installeerde ging die ook wat zachter dan toen ik met de standaard carb reed toen ik m’n foxie net had ontgrensd de prop uit m’n sito plus geboord lucht begrenzer der uit paar sproeiertjes omhoog liep die 57 gps
En ik kom er maar niet achter wat het probleem is ik denk zelf dat er een snor vertanding in zit omdat ik zie in andere discussies dat er mensen zijn die de varioring/ plaat er uit halen prop uit de uitlaat halen en dan al 70-80 lopen
Iemand die weet wat ik kan doen om hem wel wat sneller te krijgen want 45 voor een 70cc vind ik wel heel gek
Setup:
Bouwjaar 1999
70cc airsal
5,7g rolletjes
17,5 mm dellorto carb
Standaard cilinderkop
Rode trekveertjes
Gele druk veer
 
Advertisement - register to remove this

ik had het zelfde probleem bij mijn speedfight 3 2takt ac (ik heb een cdi besteld moet nog testen)
ik denk zelf dat het komt door de powerband van de cilinder op een bepaalde toeren

50cc laag teorental meer vermogen en bij de 70cc hoog teorental meer vermogen en cdi misschien afgetopt op een bepaald teorental

ik denk dat je het in die hoek moet zoeken
 
Als het aan de vertanding zou liggen en de motor is goed afgesteld zou de brommer ook enorme overtoeren moeten maken bij topsnelheid, daar heb ik je niks over horen zeggen.
Ook niet of er eventueel nog een begrensde cdi in zit.
 
Ik heb zelf ook een snor naar brommer laten keuren en niets aan de vertanding gedaan en loopt op de teller 90km+ met een 50cc
Heb zelf een mega dip van 50km tot 65km 6 tot 7k toeren daarna als een speer
Ik heb een 25km cdi en heb nu een grenzeloze cdi (zeggen ze) besteld is morgen binnen dan kan ik je meer vertellen
 
ik had het zelfde probleem bij mijn speedfight 3 2takt ac (ik heb een cdi besteld moet nog testen)
ik denk zelf dat het komt door de powerband van de cilinder op een bepaalde toeren

50cc laag teorental meer vermogen en bij de 70cc hoog teorental meer vermogen en cdi misschien afgetopt op een bepaald teorental

ik denk dat je het in die hoek moet zoeken
CDI van een Speedfight 3 is niet begrenst , let wel op dat deze de oliepomp aanstuurt.
Mijn Speedfight 3 haalde bijna 12000 RPM zonder problemen. ( Met Malossi Sport70CC ).
 
Ik heb zelf ook een snor naar brommer laten keuren en niets aan de vertanding gedaan en loopt op de teller 90km+ met een 50cc
Heb zelf een mega dip van 50km tot 65km 6 tot 7k toeren daarna als een speer
Ik heb een 25km cdi en heb nu een grenzeloze cdi (zeggen ze) besteld is morgen binnen dan kan ik je meer vertellen
Ik kan voor de Peugeot fox geen begrensde of onbegrensde cdi vinden nou heb ik wel een 3 polige cdi die paste op de stekker en die ook geadverteerd stond als ontgrensd ge probeert maar hij starte gewoon niet
Post automatically merged:

Als het aan de vertanding zou liggen en de motor is goed afgesteld zou de brommer ook enorme overtoeren moeten maken bij topsnelheid, daar heb ik je niks over horen zeggen.
Ook niet of er eventueel nog een begrensde cdi in zit.
ja overtoeren heb ik niet echt een idee hoe dat zou moeten klinken maar ik heb wel het idee dat die echt aan de top van z’n toeren zit en vanaf 30-35 tot 40-45 dan merk je gewoon dat die bijna geen kracht meer heeft alsof die idd aan het einde van z’n vertanding is
Variateur komt helemaal op z’n verste wat die kan zeg maar
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat Peugeot foxjes ooit zijn overgestapt naar begrensde snor blokjes en ontgrensde snor blokjes nou heb ik zo veel mogelijk onderzoek gedaan maar ik kon gewoon niet vinden hoe en wat
 
Last edited:
Begrensde cdi's zijn niet van toepassing op het oudere spul.

Welke sproeier heb je er nu in zitten?
Geen idee staat er niet op komt uit een 27mm Chinese carb moet eig kijken of ik 2 omhoog kan dan gaat die misschien 52
Ik ben vandaag gaan kijken wat er gebeurt als ik me standaard drukveer er in terug zet en dan ging die wel iets sneller 49 om precies te zijn maar dat komt omdat die stotter precies op een bepaald toeren tal zit waar die soms wel door heen pusht en soms niet en ookal is die wel door de stotter heen gaat die niet sneller
 
Dat is niet hoe afstellen werkt. Laatst ook al een topic van iemand die de boel probeerde te begrenzen met een sproeier. Super manier om alles heel snel in de soep te laten lopen.

Mengsel moet gewoon goed zijn, anders gaat het kapot. Begrenzen moet je met andere dingen doen.

Je hebt er dus een sproeier in zitten waarvan je geen idee hebt wat het eigenlijk is? Uit een hele grote carb? Daar heb je niets aan.
Je moet het gewoon goed af stellen met een assortiment aan sproeiers. En dat is ook niet zo even gedaan.
 
Dat is niet hoe afstellen werkt. Laatst ook al een topic van iemand die de boel probeerde te begrenzen met een sproeier. Super manier om alles heel snel in de soep te laten lopen.

Mengsel moet gewoon goed zijn, anders gaat het kapot. Begrenzen moet je met andere dingen doen.

Je hebt er dus een sproeier in zitten waarvan je geen idee hebt wat het eigenlijk is? Uit een hele grote carb? Daar heb je niets aan.
Je moet het gewoon goed af stellen met een assortiment aan sproeiers. En dat is ook niet zo even gedaan.
Ja ik ga komend weekend verder bezig met t afstellen
 
Back
Top