This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

6 takt motor

Straetman_J

mina power
Naar het schijnt zou er een 6 takt motor bestaan, heeft hier iemand wat meer info over ofzo?
Het zou dus een motor zijn met nog een compressie slag en nog een arbeidslag extra...
Iemand een idee hoe het werkt?

Het zou iets te maken hebben met de strenger wordende milieu normen ofzo...

Laat maar horen wat je er van weet want tot de dag van vandaag had ik er nog niets over gehoord...

GRTZ Jonathan
 
4 takt= inlaat compressie arbeid uitlaat, 6 takt= inlaat compressie arbeid compressie arbeid uitlaat? wou je 2x je mengsel verbranden ofzo 8P lijkt mij egt bullshit en je hebt ook 8 takt...inlaat compressie arbeid uitlaat inlaat compressie arbeid uitlaat....8P
 

jep zo zou het zijn: inlaat compressie arbeid compressie arbeid uitlaat

Ik wou het ook eerst niet geloven maar de auto technieken krijgen er bij ons opt school les van, dus ik dacht ik zal het maar een vragen want ik zou totaal ni weten hoe het werkt...
 
opzich heeft het wel wat om de restgassen nog extra te verbranden alleen zal die 2e arbeidsslag veel minder power hebben dan de eerste
 
Aerox-tuning said:
ik doe ook auto techniek opleiding en heb dr nog nooit van gehoord...zal morgen is vrage...

Oke laat zeker iets weten
Tschijnt dat het nog niet zo lang bestaat en dat het nog volop in ontwikkeling is maar jah ik weet het ook niet hoe het zit want ik volge geen auto technieken.
Maar laat in ieder geval iets weten als iemand iets meer weet...
 
rossi@zip said:
yeah damn right waar heb je nou een kat voor ??
lijkt me met verbranding van tegenwoordig niet meer nodig

Ik weet het ik vind het ook raar... Maar ik zeg gewoon wat ik vandaag gehoord heb en jah ik vraag gewoon wat andere mensen er van vinden;

Straks ga ik mij nog dom voelen ofzo
 
en al blijft er een btje benzine achter in je uitlaatgassen er zit never nooit genoeg in om nog een keer te laten verbranden met zo'n harde klap dat je er vermogen door krijgt...
 
Aerox-tuning said:
en al blijft er een btje benzine achter in je uitlaatgassen er zit never nooit genoeg in om nog een keer te laten verbranden met zo'n harde klap dat je er vermogen door krijgt...

Misschien is er tussendoor nog een extra injectie ofzo??
 
Aerox tuning blaat niet zo 6-takt bestaat wel degelijk, ik heb er zelfs een gedaitelleerde animatie van op mijn computer staan. Het concept is er in ier geval, of het ook echt al werkend is durf ik niet zo te zeggen....
 
jandescooterman said:
Aerox tuning blaat niet zo 6-takt bestaat wel degelijk, ik heb er zelfs een gedaitelleerde animatie van op mijn computer staan. Het concept is er in ier geval, of het ook echt al werkend is durf ik niet zo te zeggen....
Kun je die animatie niet eens uploaden ofzo?
Kvind het wel intressant ...
 
jandescooterman said:
Aerox tuning blaat niet zo 6-takt bestaat wel degelijk, ik heb er zelfs een gedaitelleerde animatie van op mijn computer staan. Het concept is er in ier geval, of het ook echt al werkend is durf ik niet zo te zeggen....
post dat dan is :| ik zeg neit dat t er niet is ik zeg dat t MIJ onmogelijk lijkt :| lezen jochie
 
zeker vaag maar tis wel weer eens wat om in te verdiepen maar ze make et steeds gekker ze moete et gewoon bij 2takty houde dan blijft alles volgbaar*Qua snappen he
 
ik snap er der tering niet van.
Maar of het nou beter is voor het milieu :S
En dat is waar het tegenwoordig allemaal om draait.
We mogen al niks meer met de Euro 4 vergeleken met Euro 1 (De milieu eisen)

Ben benieuwd...................