50cc uitlaatpoort ?

Gizmotreme

ouwelul
Hey peeps..

ik ben snel in bezit van een evo50.. nu heb ik hiervoor team 50 gereden.. Nu zit ik me toch met 1 vraag ik me kop.. Waarom heeft polini voor een halve Vlinderpoort gekozen.. en malossi voor een ovale uitlaatpoort met fluiters.. (of zonder).. Waarom hebben ze ervoor gekozen en wat ken der voordeel/nadeel hier in zijn..

greetz

evo50 uitlaatpoort
alu%5Fbinnekant%2EJPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oppervlakte is (DENK IK) groter als bij de team, anders ff een paar poortmapjes maken van de team en de evo en ff opmeten, verder zou ikhet verschil niet weten :?
 
ja dat denk ik ook....zoals je zelf wel weet krijg je anders een hap effect he.

zet me niet voor lul hiermee maar kan het zijn dat deze evo dan miss beter te tunen is ("groter" maken van uitlaatpoort) omdat er al een spijl tussen zit en dat dit bij de mhr niet het geval is ? die werken immers met die fluitpoortjes (kan je dan eventueel de wand tussen de poort en de fluitpoortjes als "spijl zien' ?

/\
||
||
:rolleyes:
 
Zijn volgens mij al meerdere topics over geweest...

Het gaat erom dat als je verder de breedte in wil zonder dat je veer gaat vreten je de veer moet ondersteunen.

Ofwel met 1 grote spijl in het midden, ofwel met 2 kleintjes tussen de hoofdpoort en fluiters. Of met 3 halve spijlen (w-poort).

Alle genoemde poorten zijn groter te maken, de vlinderpoort is hierbij het makkelijkst.
 
Onderin (tussen de spoelpoorten) heb je niet zoveel poort oppervlak nodig. Ik vind het er zelf eigenlijk maar vrij link uitzien. (Is het zo dat waar de spijl ophoud de poort een breedte heeft van 68-70% van de boring?)

volgens mij vind de zuiger het zelf ook maar link, te zien aan de veeg onder de poort :P
 
Last edited:
Originally posted by Hans F.
Is het zo dat waar de spijl ophoud de poort een breedte heeft van 68-70% van de boring?

Nee want de poort loopt schuin af...ik snap idd ook nog steeds niet waarom ze niet het spijltje hebben laten doorlopen..
 
Het spijltje is daar niet nodig, omdat de poortbreedte daar onder de 70% is denk ik, dus als je op dat gebied het spijltje weghaald is je poortoppervlak natuurlijk groter. Dus ik denk dat ze daarom het stukje spijl hebben weggelaten.

Correct me if I'm wrong
 
Waarom? Hij kiest de weg van de minste weerstand, en zal dus uitzetten naar de kant waar de meeste ruimte is; naar onderen... Spijl gaat alleen naar binnen staan bij een doorlopende spijl :)
 
dat was ik dus, die dat poste, ik heb namelijk geen zin om tekens in en uit te loggen op school, maargoed,

ik heb dus een evo 50 gehad, eerst met yasuni R, dat ging nog allemaal goed. Toen is de cilinder bijgewerkt ( timing enz.) en kwam er een c20 op, maar toen ging het dus niet goed. Spijl was wel teruggelegd, maar toch. Je zag duidelijk op de spijl dat hij aan de onderkant had aangelopen, en niet in het midden van de spijl. misschien heb ik hier nog wel een foto van.
misschien is dit theoretisch te verklaren doordat de warmte niet weg kan aan de onderkant van de spijl en dat dan de spijl in elke richting gaat uitzetten, is ook wel logisch natuurlijk.

oohjah, en nog een tip voor de topicstarter, die evo moet je echt nog goed bewerken wil ie hard lopen. als ik jou was zou ik iig je spoelpoorten opvullen en uitfrezen om kleinere spoelere te creeren. maar denk dat de meeste tuners dat niet doen.
 
die spoelgangen bij de evo 50 zijn veel te groot, als je een beetje setup heb die een hoge spoelsnelheid nodig heb, dus vooral snelle 50 tigs die hun vermogen uit de toeren meoten halen, zou ik het maar opvullen.
 
Back
Top