Hebo Manston 50cc

Oude timings waren fout trouwens... hier de goede:

193/126

Dat komt weer een stukje beter uit.

Ik heb trouwens nog wel een ideetje om die spoelers beter te krijgen zonder dat je erin hoeft te zitten. Met een spacer gaat die uitlaatpoort mee omhoog. Te hoog ( 1.5mm > 130/205 ofzo)

Dus idee: neem de manston rep, knal die 1.4mm omhoog (129/182) daarna kan je de uitlaatpoort zo maken als je zelf wilt, want die was standaard echt laag.


Hier de portmaps: replica / manston

manvsrep.jpg


Uitlaatpoort lijkt niet op een evo nee, minder breed en ronder, dus meer speed/manston70
 
hehe , timing leek mij al niet kloppen.

als je hem 1,5 mm ophoogt ga je van (uitlaat) 193 naar 201/202 graden , en spoelers van 126 naar 136 graden , lijkt me niet echt mooie timing.

zou je wat foto's kunnen maken van die cilinder??

als ik die poortmapjes zo zie lijkt de spijl van de manston ook veel dunner.
 
Ik had ff wat opgemeten, bij 2.1mm pakking (ipv standaard .5) wordt hij 210/135
Bij 0.9 198/126, dus dan zit je eigenlijk al aan de max voor die uitlaat.
 
Ik zou een ng nemen...

uitlaatpoorttiming mag op 50cc trouwens wel een tikkie extremer dan op 70cc, maar door de 19mm en vierkante slag is dat tikkie weer bijna verwaarloosbaar klein.
 
Originally posted by Ufo
Ik zou een ng nemen...

uitlaatpoorttiming mag op 50cc trouwens wel een tikkie extremer dan op 70cc, maar door de 19mm en vierkante slag is dat tikkie weer bijna verwaarloosbaar klein.

waarom zou je een ng nemen dan?

ik zou zelf niet over de 198graden gaan , verlies je erg veel power onderin , of heb jij daar andere ervaringen mee?
 
Omdat je dan de spoelpoorten kan 'verhogen' zonder erin te moeten gaan frezen, en (als je niet wilt hakken) je geen dusdanig hoge spacer nodig hebt dat de uitlaatpoort timing over de 200 gaat.
 
Als je er een dikke carb achter zet mogen de spoelers toch wel groter, maar erg veel veranderen met 19mm heeft niet veel zin denk ik. Je kunt wel gaan experimenteren met de spoelrichting, kijken of je wat powerband kan winnen zonder topvermogen te verliezen bijvoorbeeld (met name met de spoelrichting van de spoelers naar de uitlaatpoort). Maar als je op safe wil spelen zou ik al snel voor ophogen (spacer) en omlaag frezen kiezen.

Bovendien heb je met de ng wat meer bewegingsvrijheid met het creeren van een geschikte uitlaatpoort-vorm. En een bronzenkop is vooral interessant als je met een 14mm zit, maar verder heeft het geen zin. Het koelt nog slechter ook.
 
Nergens, daarom is het ook vrij nutteloos. Ik zou op een topklasse racer niet zo ang zijn voor onaangekondigde detanies, zoals dat wel het geval is in de std klasse.

in de std klasse moet je eigenlijk een kop nemen met bronzen squishrand en zwart gecoate zilveren koelribben en je zuigerbodem laten titaniumnitreren :)
 
Back
Top