50cc > 70cc

Reaperz

New Member
Goedenmiddag,

Ik heb 2 vraagjes, ik rij nu al een tijdje op mijn 50cc Aerox en zou graag naar 70cc willen gaan nu is mijn vraag: is mijn Doppler Racing Endurance krukas sterk genoeg voor een 70cc? en moet je een Aerox blok nog uitfrezen voordat er een 70cc cilinder op past? ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Groet,
 
Advertisement - register to remove this

Goedenmiddag,

Ik heb 2 vraagjes, ik rij nu al een tijdje op mijn 50cc Aerox en zou graag naar 70cc willen gaan nu is mijn vraag: is mijn Doppler Racing Endurance krukas sterk genoeg voor een 70cc? en moet je een Aerox blok nog uitfrezen voordat er een 70cc cilinder op past? ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Groet,
Heb zelf ook die krukas met m'n 13k rpm alu 70cc. Is nog niet kapot gegaan. Voor sommige 70cc moet je het carter uitfrezen.
 
Doppler Endurance is een goede goede krukas, kan makkelijk een Middeltoerige 70 CC Cilinder aan .
De normale Cilinders passen gewoon op je Blok , alleen bij het Race spul zal het carter gekottert moeten worden .
 
Doppler Endurance is een goede goede krukas, kan makkelijk een Middeltoerige 70 CC Cilinder aan .
De normale Cilinders passen gewoon op je Blok , alleen bij het Race spul zal het carter gekottert moeten worden .
Top scheelt weer veel werk! Dus als ik het goed begrijp moet ik voor die Stage 6 cilinder m'n carter kotteren en die DR70 past er gewoon op zonder problemen?
 
Dit is een leuke 70cc voor een appel en een ei.
Tuurlijk het is geen MHR of Polini. Heb meerdere Duitse video's bekeken en daarin scoorde men uit eindelijk 12pk i.c.m. een 19mm en een yasuni city 16.

 
- Ja kan op krukas.
- Nee is plug en play

Het segment waarbij carter aangepast moet worden is aanzienlijk sneller en prijziger dan jouw plannen.
Ik ga van een Stage 6 streetrace 50cc naar een DR70 cc is dit niet al een klap sneller of valt dat vies tegen? ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n zin om m'n carter te bewerken, dus daarom was ik opzoek naar een 70cc die in de carter past zonder deze te bewerken. Zijn er snellere cilinders die wel op de carter passen zonder bewerkingen?
 
Ik ga van een Stage 6 streetrace 50cc naar een DR70 cc is dit niet al een klap sneller of valt dat vies tegen? ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n zin om m'n carter te bewerken, dus daarom was ik opzoek naar een 70cc die in de carter past zonder deze te bewerken. Zijn er snellere cilinders die wel op de carter passen zonder bewerkingen?
Carter bewerken moet bij echt high end cilinders. Daar is bij jou geen spraken. Ik heb ook m'n carter niet hoeven aan te passen. Dr70 is prima voor jou is al een heel stuk sneller dan standaard
 
Carter bewerken moet bij echt high end cilinders. Daar is bij jou geen spraken. Ik heb ook m'n carter niet hoeven aan te passen. Dr70 is prima voor jou is al een heel stuk sneller dan standaard
Welke cilinders vallen onder high end Stage 6? Ah top! wat voor cilinder heb jij als ik vragen mag?
 
Ik heb een Athena racing is het zelfde als een stage 6 Racing mk1. Bij een stage 6 r/t moet je gaan frezen of een mhr speed.
Ah oké dus een Stage 6 streetrace 70cc past op het blok zonder aanpassing? want dan ga ik namelijk voor die cilinder, want die schijnt sneller te zijn en qua prijs scheelt het niet heel veel!
 
Een stage6 streetrace 50cc is al vlotte cilinder.
Een Dr70 zal wat harder trekken maar niet je top verhogen.

Hij zal nu al wel 95 lopen.

Een stage6 streetrace 70cc is rapper dan een dr70. Een paar posts hierboven heb ik je al een leuke cilinder voorgesteld die niks onder doet voor een stage6 streetrace.
 
1 van de Snelste Gietijzeren Cilinders (die gelijk op je blok past ) , Is Top Performances Roze Top.
Daar zijn 2 Types in .
1 : met vaste Cilinderkop
2 : Met Modulaire binnenkop ( kop uit 2 delen )
Cilinder met Modulaire binnenkop is iets duurder , schijnt dat de koeling beter is .
 
Ik ga van een Stage 6 streetrace 50cc naar een DR70 cc is dit niet al een klap sneller of valt dat vies tegen? ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n zin om m'n carter te bewerken, dus daarom was ik opzoek naar een 70cc die in de carter past zonder deze te bewerken. Zijn er snellere cilinders die wel op de carter passen zonder bewerkingen?
Er is op 1 hand te tellen welke cilinders niet passen.
Als er op kparts.nl niks bij staat dan mag je er vanuit gaan dat het past.


Dit is pas zaken doen.

Dat steetrace klinkt een beetje knullig.

Heb overigens nou niet het idee dat je zelf wat research hebt gedaan.
 
Er is op 1 hand te tellen welke cilinders niet passen.
Als er op kparts.nl niks bij staat dan mag je er vanuit gaan dat het past.


Dit is pas zaken doen.

Dat steetrace klinkt een beetje knullig.

Heb overigens nou niet het idee dat je zelf wat research hebt gedaan
De cilinder die jij hier hebt gepakt past op een standaard Aerox blok zonder uit te frezen? het ding is een beetje dat er zoveel verschillende soorten zijn en er staat ook niet bij past op een standaard blok :?
 
Ja anders had ik hem niet gelinkt.
Als er een handvol cilinders zijn waarvoor er aanpassingen aan het carter nodig zijn, wat moet je dan doen.

Ik zie twee opties.
- Honderden cilinders de vermelding plaatsen dat het past op een standaard blok.
- De paar uitgezonderde cilinders vermelden dat er aanpassingen aan het blok nodig zijn.
Ik constateer hier dat jij een keer een cilinder voorbij hebt zien komen die niet op de standaard carters past zonder aanpassingen en nu elke 70cc cilinder je afvraagt of het past.

1686851389623.jpeg

Er is op 1 hand te tellen welke cilinders niet passen.
Als er op kparts.nl niks bij staat dan mag je er vanuit gaan dat het past.

Ik herhaal.
 
Er is op 1 hand te tellen welke cilinders niet passen.
Als er op kparts.nl niks bij staat dan mag je er vanuit gaan dat het past.


Dit is pas zaken doen.

Dat steetrace klinkt een beetje knullig.

Heb overigens nou niet het idee dat je zelf wat research hebt gedaan.
Deze die jij Linkt ... is een Pen 12 , dat past niet op een standaard Minarelli Pen 10 krukas
Dus Topicstarter moet goed opletten hoe groot het gat van zijn drijfstang is ...
 
Back
Top