kymco agilitie 50cc naar 70cc

kymco agillity 50

New Member
hallo, ik heb een kymco aggility 50 waar ik alleen een nieuwe cilinder heb teruggemonteert, nu wil hij niet direct starten, ligt dit aan de sproeier? Er zit een verstelbare sproeier in, maar ik weet niet goed hoe je die kunt verstellen.

vr gr
Post automatically merged:

het is trouwens een 4t
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoe bedoel je verstelbare sproeier , die had ik vroeger op een bing carb , kon je van buiten de hoofdsproeier kleiner of groter draaien.
Of bedoel je de mengsel schroef misschien ? Heeft hij wel goed gelopen , met de hoofd sproeier die er nu inzit ?
Controleer ook eens de vonk , klepspeling en compressie , en zoals Heinz al aangaf , de timing
 
hallo, kan de hoofdsproeier niet verstelbaar zijn, ik kan hem niet van buiten verstellen. is het moeilijk om de timing te verranderen?
het voelt alsof hij wel genoeg compressie heeft, hij draait heel erg zwaar
 
een hoofd sproeier vervang je door een andere maat , weet je welke maat er nu inzit . En een gereviseerd blok draait altijd wat zwaarder in het begin , tot alles op elkaar in gelopen is . En de compressie meting , is in dit geval om uit te sluiten dat er iets verkeerd is gegaan .
Heb je wel een vonk ?
 
Ja dat klopt , hij zit op een andere sproeier geschroefd , dat is er een met allemaal gaatjes ( remlucht sproeier )
hij is niet geresiveerd,
Maar je hebt toch een nieuwe cil en zuiger gemonteerd ( deel revisie) En om uit te sluiten dat er iets verkeerd is gegaan , is het verstandig om met gas open de compressie te meten .
En heb je een elektrische choke ? dan kun je deze ook voor alle zekerheid controleren .
En gaat je gasschuif omhoog , als je tijdens het starten volgas geeft ? Kun je zien door de aansluiting van het luchtfilter los te halen
 
de gasschuif gaat wel omhoog ja, wat zou ik dan verkeerd terug gemonteerd kunnen hebben?
Post automatically merged:

hoeveel denk je dat ik omhoog moet met sproeier?
 
Last edited:
Ik rijdt met mijn gy6 standaard 50cc , met sproeier 85 . Maar dat is niet gezegd dat dat voor jou goed is . Zou eens beginnen met 82 .
De meest gemaakte fout is de timing , en dan met name , dat de ketting aan de verkeerde kant strak gehouden wordt , waardoor met spannen de nokkenas weer verdraaid . Wordt je bougie nat met starten ?
Je zou eens kunnen proberen , of hij met remmenreiniger wil lopen , beetje in de lucht inlaat spuiten van de carb
 
de gasschuif gaat wel omhoog ja, wat zou ik dan verkeerd terug gemonteerd kunnen hebben?
stating the obvious: je distributieketting/nokkenastiming?..
overigens, in je titel spreek je over "van 50 naar70 cc" en in je post "alleen maar een andere cilinder"
een 70 cc lust wel wat meer benzine dan een 50, dus daar zou wel een dikkere sproeier bij horen denk ik.
 
hij draait heel erg zwaar
Draait hij altijd zwaar , of bij een bepaalde slag ? En heb je voordat je startte , geprobeerd of hij vrij liep , dat je het vliegwiel met de hand een paar keer rond kan draaien ? En ook niet onbelangrijk , de zuigerveer sloten 120gr van elkaar gemonteerd , en met olie gesmeerd tijdens de montage
 
met het voor de hand liggende: je distributieketting/nokkenastiming?..
krachtig, in je titel spreek je over "van 50 naar70 cc" en in je post "alleen maar een andere cilinder"
een 70 cc lust wel wat meer benzine dan een 50, dus daar zou wel een bepaalde sproeier bij horen denk ik.
Ja ik heb er een 70cc cilinder op gezet ja
Post automatically merged:

ik heb dat gedaan en daarna nog niks afgesteld en hij start ook niet, wat moet ik als eerst doen?
 
Kijken of je bougie nat wordt na het starten , en of je een vonk hebt , daarna controleren of je timing goed staat , en verder zijn hierboven al verschillende tips gegeven . Probeer eens met remmenreiniger te starten . Als dat niet lukt , en je hebt een goede vonk , meet dan de compressie eens , sluit je in ieder geval een kromme of lekke klep uit..
 
Kan ook als je dat hebt met startpilot , of een scheutje benzine met een slangetje in het bougiegat laten lopen. Als je de slang van je lucht filter loshaalt , van de carb , en je start , voel je hem daar dan zuigen ? En liep hij voor die wissel wel goed ?
 
Kan ook als je dat hebt met startpilot , of een scheutje benzine met een slangetje in het bougiegat laten lopen. Als je de slang van je lucht filter loshaalt , van de carb , en je start , voel je hem daar dan zuigen ? En liep hij voor die wissel wel goed ?
hij liep helemaal super maar nu zit er een groter cilinder in, kan hij dan wel met de orginele sproeier starten?
 
Hoewel die sproeier te klein zal zijn , zou hij in ieder geval wel moeten lopen . Daarbij staat ook nog het verrijkingskanaal van de choke open . Maar probeer eens de dingen die aangedragen zijn , misschien heb je met het op tijd zetten een vergissing gemaakt.
 
Back
Top