This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

4 takt injectie scooter 72cc

Hoi, ik heb nu ook een 72cc cilinder (la souris 2020 euro 4 injectie. Met ecu en dezelfde speedconverter als @robinrobinrobin. Bij mij komt hij niet op toeren en trekt niet goed door. De scooter start perfect. Als ik start en snel wegrijd volop in toeren en na gas los helaas gelijk begrensd afstandsbediening doet dan zijn werk maar toeren blijven hetzelfde. Is het dan toch de injector?
 
Meeste problemen zijn brandstof gerelateerd. Ik ben sinds een week overgestapt naar een 4 takt Piaggio Zip carburateur versie, omdat ik mijn scooter niet goed lopend kreeg.
Als je een Delphi ECU hebt dan is er veel te tunen en in te stellen, maar met een Rongmao ECU is de kans klein dat die goed gaat lopen.
 
Helaas heb ik een rongmao… is het uiteindelijk niet gelukt?
Nee, heb eerst een 60 gram injector geprobeerd waarmee hij te arm bleef rijden, daarna nog een 80 gram injector geprobeerd waarmee hij weer te rijk liep. ECU past niet genoeg aan. Beste is om je scooter terug te bouwen en te verkopen en daarna een ouder model aan te schaffen die carburateur heeft. Dan kan je de onderdelen hergebruiken.
 
Ik rij nu net 50mm cilinder, 47mm kop, A9 nokkenas en 60G injector.

Loopt perfect alleen de overbrenging moet nog beter ivm overtoeren.
Heb nu een Malossi variokit er in met 6.5G rollen en witte drukveer plus 38mm variobus.
En toch lijkt hij hiermee snelheid in te houden.
Wil gaan kijken wat beter is of langere variobus zodat de vsnaar lager komt.
Of gele drukveer of bijv 7 gram rollen.

@robinrobinrobin

Net wat jij zegt ik heb ook die 80G injector geprobeerd en dan loopt hij veel te rijk inderdaad.
Had een 28mm gasklephuis besteld op Ali zodat hij meer lucht kreeg en dit werkt ook perfect.
Deze moet ik er nu nog weer opzetten en dan weer afstellen.
Maar wil eerst de basis goed hebben.
 
Ik heb afstand genomen van de senzo. Ik rij nu 80cc volledig malossi zip 4t. Sproeier 84 met 39/14 malossi primaire vertanding.
 
Hoe staat het ervoor met die grotere gasklephuis?
 
Jo guys ik had een vraagje
Ik heb een la souris s dus 139qmb e5 injectie 50cc. Hij rijdt nu 55km ontgrensd met een cdi converter.Ik wou em 90cc van maken maar weet niet precies wat ik allemaal nodig heb, ik heb: een 90cc bigbore kit, race nokkenas, 80g injector in mn winkelmand is dit allemaal genoeg of heb ik nog wat nodig?
En is een 90cc goed voor zo een blok?
 
Ik heb vandaag een 80cc 47mm gemonteerd resultaat was droevig voor een 80cc ga kijken wat ik verder kan doen voor meer pk etc edit / zo a9 knokas besteld injector voor 70cc anders hadden ze alleeb 100cc en ga kijken of ik goedkoop zo speedadapter kan maken zag ze online voor 100 euro heb nu een cdi voor 15 van ali alleen kan je die niet begrenzen maar daar zit ik nie mee
 

Attachments

  • Screenshot_20230502_215306_AliExpress.jpg
    70.4 KB · Views: 16
  • Screenshot_20230502_212051_Chrome.jpg
    91.5 KB · Views: 14
  • Screenshot_20230502_212144_Chrome.jpg
    66 KB · Views: 13
  • Screenshot_20230502_221359_AliExpress.jpg
    69.5 KB · Views: 13
  • Screenshot_20230502_215306_AliExpress.jpg
    70.4 KB · Views: 10
Last edited:
Hey ik heb precies de zelfde gedaan een 72cctje met de zelfde injector als jij maar ik heb een temperatuursensor schroefje die ik niet in de cilinder krijg omdat deze geen sensor input hebben wat heb jij gedaan met dat sensor?

Mvg
Post automatically merged:

 
Die kan je in principe gewoon los laten hangen.
 
Hallo, ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven en of iemand een goeie monteur weet in of rondom Spijkenisse. Ik rij een La souris s uit 2020 een injectie model, met een 45 km ecu en een begrenzer met ab 65 km. Ik wil dat mn scooter wat vlotter optrekt en denk dus aan een 72 cc, maar wil dit niet zelf doen. Lees ook dat je veel meer moet aan passen dan alleen de cilinder. Iemand nog tips voor me of waar ik terrecht kan. Gr tim