Blijkbaar is er dus het e.e.a. verandert wat nog niet eerder genoemd/vermeld is!?
Beginpost is duidelijk, maar dan volgt post: #7,9.11,13 en 15 waar niet word ingegaan op de gestelde wedervragen.
In post #18 is er ook ineens een speedconverter toegevoegd?
Een speedconverter doet echter helemaal niks met de ECU, behalve dan dat die gefopt wordt qua snelheid.
Het werkt ook alleen als de originele (25/45km/u) ECU nog gemonteerd is en deze niet softwarematig is aangepast.
Resterende gedeelte met de d.i.v. parameters blijft hetzelfde...
Ook de opening en sluitingstijd van de injector blijft idem.
Een injector met een grotere spuitmond heeft dan wel iets meer brandstofdruk nodig om het mengsel goed te kunnen vernevelen in het inlaattraject. Anders gaat het gewoon druppelsgewijs wat dus simpelweg niet werkt.
De scooter heeft een toerensensor bij de koppeling.
Nee, dit is een sensor t.b.v. de snelheid..
Zou nogal raar zijn dat het koppelingshuis de toeren van de motor voor z'n rekening neemt!
Het toerental word ook niet hoger of lager omdat dit sowieso al begrenst is vanwege bescherming van het motorblok.
Lager is uiteraard niet gewenst, maar jij besluit toch om een sterkere drukveer en zwaardere rollen te monteren?
De 72cc cilinder is nou niet echt een hoogvlieger onder de GY6 cilinders wat dat betreft.., het op en wegtrekken is aanzienlijk beter maar qua snelheid scheelt het maar enkele km's op top.
Normaliter past men dit pas aan als er een andere (race of sport) vario gemonteerd zit.., maar dan nog is een verschil van 25km/u sneller/harder op top vrijwel onmogelijk. (dit gezegd hebbende is het wel zo dat standaard tellers nogal kunnen overdrijven qua snelheid)
Ik ben (en blijf) dus nogal sceptisch omtrent het geheel..
Heb je een link van de nieuwe injector en gebruikte speedconverter?