28 keihin vs 24 ibea kartcarb

michel @ beta

Well-Known Member
IK heb dus deze 2 carb's thuis liggen nou vraag ik me af waar ik het meeste vermogen mee kan scoren. Ik weet dat een kartcarb moeilijk af te stellen is en een 28 keihin een stuk makkelijker. Maar met welke zal ik het meeste vermogen scoren, mist hij goed is afgesteld.

Setup:
speed (vtm tuned)
c21
enz
 
Advertisement - register to remove this

als je ze allebei hebt liggen, ga je tog gewoon een keertje banken met beide carbs...

dan weet je pas welke carb het meeste vermogen geeft, nu kunnen wij slechts gokken ;) (mijn gok gaat btw naar de pwk :P )
 
Is gewoon testen denk ik. Wat ik wel gehoord heb van kartcarbs, is dat ze erg weers gevoelig zijn. Dus dan zou je iedere keer als je gaat rijden je carb goed af moeten stellen.
 
Ik denk dat je met de Ibea een hoger piekvermogen kan berijken en een stuk betere gasreactie. De vraag is alleen voor hoelang. Mits perfect afgesteld zal dit wel opgaan als je een goed spruitstuk/membraan/stuffer hebt.
Als je gewoonweg altijd wil knallen en altijd een goed vermogen wil hebben, pak de Keihin. Hij zal zeker niet slecht presteren terwijl dat met de Ibea elke dag weer net ff anders kan zijn.
 
ibea's zijn DE carb's voor bij warm weer van +25 graden. dan presteren ze egt optimaal en ik durf ook wel te zeggen beter dan welke carb dan ook. maar daar zou ik niet voor gaan. t is alleen maar afstellen, prutsen, klooten en vaak klungelen(ik weet t van de karting), maar ALS je m dan lekker krijgt weet je ook niet wat je meemaakt.
 
Met mijn 24mm tillotson had ik iig de beste gasreactie. Echt grandioos. Alleen ik kreeg hem niet lekker afgesteld. Wel redelijk maar niet optimaal.
 
mijn tilotson hat echt super gasreactie aleen hoe mol al zij elke dag weer afstellen bij weer verschil soms twee drie keer op een dag maar als die goeg afgesteld is dan is die beeter als een KEIHIN ik heb der nu ook een KEIHIN der op zitten maar ook aleen omdat ik dat afstellen zat was en iets anderes wou je moet het zelf weeten het heeft ale twee zen voor en naadeelen een kartcarb heeft geen sproeiers nodig he .............
 
Back
Top