24 mm mikuni vlakschuif problemen!

Status
Not open for further replies.

firefox-prorace

Well-Known Member
hoi een maat van mij heeft een !luchtgekoelde! sr viper .

setup:
mhr Team cilinder (tunend)
24mm mikuni vlak
mhr team uitlaat
etc.

nu komt het probleem:

als je de scoot start rijd ie wel redelijk goed... maar dan ineens krijg hij te weinig benzine ofzo....
als je dan even w8 en hem even stationair laat lopen en je geeft dan weer gas dan gaat ie wel weer... het lijkt erop alsof de vlotterbak niet""vol" genoeg word... hij lekt verder niet.. en hangt ook gewoon recht.
er zit btw een sproeier 190 in waarvan ik eiggenlijk bijna cker weet dat ie niet te klein is.... en als ik met choke in rijd..(dus dat hij weer minder lucht krijgt) dan trekt ie wel redelijk op... maar als ik dan bij volgas weer gas terug neem en dan weer gas... dan is het bwooaap .. weer te weinig benzine...

ik heb al de search gebruikt.. en het is precies hetzelfde probleem als deze thread:
http://forum.scooterforum.net/forum...62&highlight=24mm+mikuni+problemen#post510462

maar daar staat niet echt een duidelijk antwoord in wat het nou precies is...

want ik zie ook zoooveel gasten rijden met een veeel brutere setup en in combi met 24 mikuni vlak.. en die rijden met sproeier 140 ofzo.. dan zou dus die 190 grooot genoeg moeten zijn...

ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

groeten,
 
Advertisement - register to remove this

ik weet haast cker dat het geen sproeier probleem is.... want.: als ik met half dichtgeplakt luchtfilter rij en choke in heb.. loopt ie ook dood en helemaal als ik van volgas en dan in 1 keer geen gas en dan weer volgas ga dan smoort ie hem ook en valt ie gewoon uit.
 
hoe staat de carb in verhouding tot het blok?
Dus in welke hoek?
En in wat voor spruitstuk?

/Edit: iemand was me voor :rolleyes:
 
nope is ook niet zo.. btw het is geen horizontaal blok.. verticaal luchtgekoeld!
ik heb al gekloot met stand van de carburateur maar dat maakt geen verschil.. de vlotter overstroomt namelijk ook niet.
 
wat voel je als je je hand op de kelk houdt en kickt?
Misschien ergens valse lucht...
 
nope ook geen vale lucht: keeringen gechecked, spruitstuk, vacuum,membraan, etc.

ik Denk dat het aan de vlotterbak ligt die niet vol genoeg loopt ofzo.. en dat als ie dan weg wil dat er gewoon te weinig benzine in de vlotter zit ofzo.. en dat als je hem ff stationair laat draaien en voorzichtig ff een beetje gas geeft dat ie dan wel weer op niveau komt ofzo .. want als ik dat doe en dan weer volgas geef dan trekt ie wel gewoon weer goed door.
 
kan zijn dat het vlotter de benzine toevoer tesnel stopt.
die kun je afstellen.
door an dat lipje te buigen die aan het vlotter zit die je de naalt dichtdrukt.

beetjuh moeilijk uitleggen.om het zo ff tezeggen.

daarme stelde ik eerder ook altijd carb me af als die schuinstond en ging overlopen.
 
ik heb in mijn 28mmm mikuni vlak ook een 300 sproeier hangen en is nog te klein , je kunt dan of de naald veranderen of gewoon groter gaan in sproeiers , als het goed moet zijn kun je niet eens op choke kunnen rijden , dan zou ie al moeten stotteren..
 
naja ik probeer morgen wel ff dat lipje om te buigen...

maar als je met een 300! sproeier rijd dan zuipt ie toch als de tering?
maar dat Hoort toch ook niet zo dat er zon aso grote sproeier in moet.. aangezien er een hele boel mensen zijn met veel brutere setups en dezelfde carb. en die hebben sproeier maat 140 ofzo...

en wat zou ik dan moeten veranderen aan de naald?
spitser maken?

btw: hij stotterd niet met choke in
 
Meestal is dit valse lucht, en het lijkt er idd erg op op een vlotterbak die leeg is, maar ik kan je vertellen die is niet zomaar leeg.
Verder kan je met naalden, stationair/luchtsproeiers, maar ik denk dat dit echt valse lucht is.
 
een ooohjah, niet kijken met watvoor spoeier andere mensen rijden. ik rij met met 28 ook met een 190, terwijl er ook zat mensen met 300 rijden.
 
het is 100 % cker weten geen valse lucht... aansluitingen spruitstuk etc allemaal dik in orde en met een dell 21mm die er eerst op zat waren geen problemen mee.
 
ik kan nog tot 500 sproeier (ik heb bijna alle maten) dus ik kan nog wel even , maar het kan gewoon zijn dat de naald niet goed is maar dat kun je maar op 1 manier proberen en dat is andere naald kopen. ik kijk bij zulke carbs niet naar de sproeiermaat (alleen om te kijken wat er in zit!) het ligt ook aan de vulling van het carter /de cilinder , en wat voor membraan c.q. platen. het kan gewoon zijn dat iemand met exact dezelfde setup gewoon 10 maten verschil in zit.

een groter sproeier betekent niet dat ie echt meer zuipt ofzo , bij een 28mm carb gebruikt ie gewoon wat ie nodig is , daarbij kijk ik niet meer op een paar liters extra..

ik zat btw met mijn evo 70lc met 24 vlak ook op 190 sproeier.

oh ja , verder heb je nog emulsiebuizen in verschillende maten , gaschuifen met verschillende schuintes etc.
 
Probleem had ik ook :) , sproeier goed maar na gasherneming toch probs.

lag aan benzinetoevoer... weet niet of je met std tank rijd, maar kijk eens of je een (tijdelijke) andere tank kun regelen zonder vacuum or what ever. gewoon recht toe recht aan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top