23 juli SBO Race Spa-Francorchamps

twan nelissen said:
tsja het blijkt wel dat jij er verstand van hebt
dus iedereen rijd zonder pas bussen en met de verkeerde bouten.
echte klets dus.

Ik heb er wel verstand van ja, en ik weet niet waar jij leest dat ik zeg dat dat de oorzaak is van scheurende carters in jullie teams. Ik noem alleen een lijst van oorzaken die het mogelijk kunnen veroorzaken. Hoe jij het interpreteert verder is jouw probleem.
Zoals Sander al aangeeft is het de laatste tijd ook triest gesteld met de kwaliteiten van de nieuw type piaggio carters dus daar zou ook een oorzaak kunnen liggen, dus voel je niet zo snel op je pikkie getrapt.


maar ik heb een nieuw carter gepakt voor gerrit,krukas uitgebalanceert de originele bouten in het carter,idem over de carterkap en tog scheurt ie weer.
denk gewoon krukas uit balans en je krukas gaat wel krom door een vario sleutel te gebruiken dus niet door een lucht sleutel,tenminste stage 6 krukassen wel .

Ik begrijp echt niet waar jij het verband haalt tussen het uit balans zijn van een krukas en het scheuren van een carterset. Maar ik heb in het verleden al meerdere keren getwijfeld aan jouw interpretaties van technische zaken maar dat geeft niet. Kan je ook uitleggen waarom jij denkt dat een krukas krom gaat van het gebruiken van een variosleutel? Ik kan het namelijk niet.

je hoeft mijn echt niet te vertellen dat ik pas bussen moet gebruiken .
je hebt het niet tegen een groentje die net een half seizoen mee draait.
en ik heb zeker alle bouten in me carter kap.
ow nee ik laat er eentje uit omdat ik die niet bij kan, maja daar zal het wel aan liggen .

Ik hoef het je niet te vertellen moet je lekker zelf weten. Al draai je 10 jaar mee, sommige zullen het nooit leren om netjes te sleutelen en daar hoort ook het monteren van alle bouten + pasbussen bij. Het ontwerp van een carter + deksel is zo gemaakt om samen een dragend geheel te vormen en daar zijn de bussen en bouten een belangrijk gedeelte bij.

ik vind het echt dom van jouw en sander om zo te reageren op mij net of ik die dingen vergeet tssssss.

Lees nou eens wat je zegt: "alsof ik die dingen vergeet" Doelende hierbij op het weglaten van diverse bouten en pasbussen. Terwijl je een paar zinnen hierboven toegeeft dat je ze weglaat. Wie is hier dan dom :L Niet ik of Sander hoor..

Oja en dan nog wat: Ik doe het onderhoud aan Rik z'n scooter, dus als je er iets over te vragen hebt moet je dat maar aan mij doen. Of ik antwoord geef is een 2e. Doeii
 
Dat een krukas kromt wordt van een variosleutel kan wel degelijk David. Dit komt omdat veel mensen het verkeerd gebruiken. Als je de variosleutel en ratel gewoon naar elkaar toeknijpt is er niks aan de hand, maar als je op ander manieren doet gaat het idd fout.

En ja, ik heb het al verschillende mensen zo zien doen op races:'(
 
Arnoud said:
Dat een krukas kromt wordt van een variosleutel kan wel degelijk David. Dit komt omdat veel mensen het verkeerd gebruiken. Als je de variosleutel en ratel gewoon naar elkaar toeknijpt is er niks aan de hand, maar als je op ander manieren doet gaat het idd fout.

En ja, ik heb het al verschillende mensen zo zien doen op races:'(

Ok waardevolle toevoeging, maar het ging mij erom dat er wordt beweerd dat het in alle situaties fout was om een blokkeersleuteltje te gebruiken. Dat is was me niet zinde.
 
als je krukas een onbalans heeft kan die een bepaalde trilling veroorzaken die waarschijnlijk je carter kan laten scheuren vooral omdat het alu (vertelde een lasser) van een andere legering is dus slechtere kwaliteit en die info van dat dat aan een krukas in onbalans is had ik van mario v.d. heijden twijfel je ook aan zijn kennis ??
 
nog een punt, voor piaggio heb je een blokeer PLAAT. geen sleutel(Standaart dan he)

daarmee trek je zo ene krukas krom( hoeft niet eens over het bigend te zijn maar gewoon de tap zelf trek je krom.

ik heb zelf een blokeer SLEUTEL ala mina dus. en dan pak je de krukas altijd in het midden op 4 punten dus dan kan je weinig torderen of kromtrekken.

maar twan ik telde bij jou blok op spa toch 3 of 4 bouten te weinig. dan moeten die onderweg er al uitgelopen zijn?????? dus meschien nog een reden. niet op het goede aanhaal moment vastgezet.
 
De gezelligheid straalt er wel weer vanaf zeg 8)

Hebben we verder wel allemaal zin om in Spa te gaan gieren of zit dat er ook niet meer in?
 
RoP#6 said:
nog een punt, voor piaggio heb je een blokeer PLAAT. geen sleutel(Standaart dan he)

daarmee trek je zo ene krukas krom( hoeft niet eens over het bigend te zijn maar gewoon de tap zelf trek je krom.

ik heb zelf een blokeer SLEUTEL ala mina dus. en dan pak je de krukas altijd in het midden op 4 punten dus dan kan je weinig torderen of kromtrekken.

maar twan ik telde bij jou blok op spa toch 3 of 4 bouten te weinig. dan moeten die onderweg er al uitgelopen zijn?????? dus meschien nog een reden. niet op het goede aanhaal moment vastgezet.

ik gebruik altijd een zuigerstop<]
 
Mol said:
De gezelligheid straalt er wel weer vanaf zeg 8)

Hebben we verder wel allemaal zin om in Spa te gaan gieren of zit dat er ook niet meer in?

als jij komt wel anders totaal niet
 
Neej, daar gaat het mij niet om, als er wat komt is het toch iets Nieuw.

Ik zit alleen nog beetje te twijfelen of ik voor die paar wedstrijden nog een nieuwe speed zal aanschaffen of niet gelijk voor een stage6 blok zal gaan, met oog op komend jaar... Gezien nog niet zeker is wat ik dan ga doen, vind ik het zonde om straks 2x veel geld uit te geven ;)
 
Slome said:
Neej, daar gaat het mij niet om, als er wat komt is het toch iets Nieuw.

Ik zit alleen nog beetje te twijfelen of ik voor die paar wedstrijden nog een nieuwe speed zal aanschaffen of niet gelijk voor een stage6 blok zal gaan, met oog op komend jaar... Gezien nog niet zeker is wat ik dan ga doen, vind ik het zonde om straks 2x veel geld uit te geven ;)

Je had toch ook nog een reserve cilindert??
 
jij wil niet weten wat voor een cilinder dat is bart !!(plons)
dan kan je beter een nieuwe stage 6 kopen heb je meer vermogen
maar bart (pols)koop een nieuw hpc team
krukas
van stage 6 en lagers en koppelingshuis de rest heb ik ow en niet te vergeten een ophoogplaat
 
ow en rop als je je variosleutel tegen je frame of koppelingshuis zet en dan de ratel eropzet gaat je krukasje er echt aan.
op spa zaten er idd 3 boutjes er niet in maar die hadden we er al zelf uitgehaald in iedergeval 2 ervan maar ik zet er als ik ga racen dus niet 1 min afstellen alle bouten erin .
maar wel raar dat iedereen daar last van heeft zelfs met oud type carter
(jerno en rik).
die carters zijn nog van oude fabriek denk ik,die van jerno wel
maar david vertel jij dan waarom die van rik gescheurt is.
je was zeker ook een carter boutje vergeten !!
of heb jij pasbusjes in het carter vergeten
 
twan nelissen said:
ow en rop als je je variosleutel tegen je frame of koppelingshuis zet en dan de ratel eropzet gaat je krukasje er echt aan.
op spa zaten er idd 3 boutjes er niet in maar die hadden we er al zelf uitgehaald in iedergeval 2 ervan maar ik zet er als ik ga racen dus niet 1 min afstellen alle bouten erin .
maar wel raar dat iedereen daar last van heeft zelfs met oud type carter
(jerno en rik).
die carters zijn nog van oude fabriek denk ik,die van jerno wel
maar david vertel jij dan waarom die van rik gescheurt is.
je was zeker ook een carter boutje vergeten !!
of heb jij pasbusjes in het carter vergeten

Het maakt niet uit wat ik tegen jou zeg luisteren doe je toch niet..
 
Back
Top