This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2010 heeft eigen sneeuw hé

Wuhaha hier ligt wel wat, maar de wegen mooi schoon

Edit: Wou dat het klimaat hier zo was als de foto boven me . Hele jaar door kunne motorrijden.

Zijn er nog van die mensen die 30 gaan rijden op 80 km/uur die helemaal sneeuwvrij zijn. Als je dan zo bang bent kan je maar beter niet op pad gaan vind ik.
Ik rij gewoon overal verantwoord door, hier en daar iet wat dwars vind ik wel lachen.

agh die paar dagen in het jaar. Beter mensen die TE langzaam rijden dan mensen die hard rijden en ineens keihard op de rem gaan omdat er een stuk weg aankomt die wel zichtbaar glad is.
Als je je auto op een dot rijd, dan denk je...waarom reed ik niet gewoon uber traag.

Zie trouwens veel vrachtwagens volgas over de linkerbaan, alles voorbij knallen. + ook nog eens 20cm sneeuw op het dak.
1 grote stuifsneeuw bende die ze achterlaten en zag eind vorige week vaak dat er hele ladingen sneeuw afvielen.

Ik (en de rest van de auto's ) reden op dat moment +/- 70 en die vrachtwagens knalden alle auto's met 80+ voorbij.

Daar zou ik me meer zorgen om maken.

Ik reed net ook weer achter zo'n dwarrel. Compleet zwarte N-weg en 35 rijden waar je makkelijk 80 kunt. Vreselijk irritant

geef een oplossing om het sneeuw eraf te krijgen dan?

als vrachtwagens 80 kunnen rijden dan kunnen personenwagens dat ook makkelijk!
mensen zijn echt veel te bang en daarbij komt , met 25 km/h wordt het zout niet ingereden dus blijft het liggen.

ben je gek? als een vrachtwaggen 80 kan betekent niet dat jij dat ook kunt...

weet je wel hoe veel zwaarder een vrachtwagen is?

mensen zijn echt veel te bang en daarbij komt , met 25 km/h wordt het zout niet ingereden dus blijft het liggen.

Pak een touw, bind in het midden wat denkens of lakens oid. Gooi het touw over je oplegger. Roep iemand om te helpen. Loop beide 1x van voor naar achter.
Dit verzin ik zo in 5 sec. Dus er zullen vast nog wel 100 opties zijn.

Als personen auto's op een bepaalde weg max 70 kunnen (wat op dat moment al best gevaarlijk hard was... kan een vrachtwagen dan wel 80+ ?
Volgens mij lees je het niet helemaal goed...

Maargoed, iedereen moet het voorzich weten natuurlijk.
Maar ik blijf van mening dat je beter te zacht kunt rijden en dat iedereen heel blijft, dan dat je denkt het te snappen en dat je volgas de berm in knalt of iemand anders schade aanricht.

Ik zeg niet dat ik zelf 30 rijd waar je makkelijk 80 zou kunnen rijden hoor. Maar ik stoor me niet aan mensen die dat wel doen (zolang ze maar niet ineens keihard remmen en dan 30 gaan rijden oid.)

jah een vrachtwagen kan dat wel, wel eens in een vrachtwagen gereden?

rijd in sneeuw heel anders/beter als een personen auto.. glijd ook minder snel, zelf remmen vind ik beter gaan als in me auto. ook omdat je gebruik kan maken van motorrem ed.

een vrachtwaggenchauffeur is ook verplicht om z'n auto te ontdoen vaan sneeuw waar mogelijk! helaas zijn er genoeg die dit niet doen.

ff hard rijden en flink remmen, helpt al vaak .

Vrachtwagens snap ik nog, maar mensen die niet eens hun lichten vrijmaken... 8P
En het valt me nu eens te meer op hoeveel auto's er met slecht in orde zijnde verlichting rondrijden...

of gewoon geen verlichting..

mensen met alleen de voorraam en stukje bij de spiegel ontdoen van sneeuw..
alleen de achterraam verwarming aanzetten is dan al teveel gevraagd

Dat soort mensen zouden ze per direct een bon moeten geven.

Vandaag ook weer genoeg gezien. stukje ruit bij de spiegel en keer de ruitenwissers aan en dat was het dan weer.

Ik heb geen vrachtwagen rijbewijs dus verder dan het terrein van Schuitema/c1000 ben ik nooit geweest. Dus daar kan ik niet over mee praten.
Wel hoor ik dagelijks 100+ chauffeurs aan over hun ervaringen op de weg dus daar kan ik lichtelijk wel wat conclusies uit trekken denk ik.
Zeker 98% van deze mensen zijn niet te vergelijken met de "stoere jongens" die zeggen dat ze makkelijk met 300 over de weg kunnen met zo'n ding , maar zijn gewoon 100% serieus met hun werk bezig en zijn zich bewust van de gevaren.

Maargoed, ze kijken allemaal maar ff. Ik houd er over op

Weet je hoeveel vrachtwagens al op zun kant hebben gelegen afgelope week???

Hun rijden gewoon af en toe als malloten en daarom gaat het zovaak fout....

No offence naar de brave chauffeurs uiteraard :*

M'n broer is ook nog onderweg met zijn vrachtwagen Wil allemaal niet zo vlot vandaag, hij belde net op. Als die maar voorzichtig rijd vind ik het al lang goed.

Vandaag moest ik ook de weg op, 5.5 uur in totaal wat wel 2 tot 3 uur minder had gekund. Waarom? Omdat fucking 90% van Nederland bang is. Alle snelwegen die ik heb gehad vandaag waren sneeuwvrij en absoluut, bij lange na niet, glad. Je zou er 200 kunnen rijden, theoretisch gezien. Maar nee, met zijn alle 60 op de linkerbaan gaan rijden.

Ik kan die mensen wel schieten als ik in de auto zit, arghhhhh.... Ga op zijn minst de toegestane snelheid rijden. :X