2 technische vraagjes over Vivacity.

Status
Not open for further replies.

Grotemotormuis

Well-Known Member
Weet iemand wat voor een maat hoofdsproeier er standaard de peugeot vivacity zit???(volgens andere dealers dan de onze wordt de hoofdsproeier bij de nulbeurt vervangenvoor 1 maatje grotere)

kent iemand het probleem bij peugeot van een herriemakend oliepompje??? (sinds +/- 800 km. gereden)
volgens onze dealer zit het probleem in te veel speling van het asje van het oliepompje.. en is dit een bekent probleem???? wie heeft hier ook ervaring mee...

groetjes, muis
 
Advertisement - register to remove this

de meeste bromcilinders passen gewoon zonder aanpassing.

powerone zuiger maakt niks uit , std zit er een Mahle zuiger , ik durf gerust te zeggen dat je daar geen betere voor vindt (met 2 veren)

de std rollen van een snor zijn 13 gram , lijkt me stug dat je die met een bromcilinder er nog in hebt.
 
ik heb niet gezegd dat dat het beste is , dat je dat even weet ;)

ik doe in bijv. een ontgrensde speedfight of vivacity etc. vaak rond de 11 gram rollen.

mja , dat is een kwestie van testen.
 
Melf#50,,,,Nog ff een vraag over de prop in de uitlaat van de vivacity snor (nou ja snor :) ), ik denk erover hem er toch uit te slopen, (er is nu al een gedeelte van de prop uitgeslepen) zou hij dan nog goed lopen met de 54 sproeier die er nu inzit???
Of zou die dan ook weer groter moeten????? omdat ik in een stukje van jou las dat het niet altijd nodig is de sproeier te vervangen als de prop eruit gaat...... of kunnen we de boel beter zo laten, i.v.m. het risico op vastlopen of zo????
 
Update: Vivacity Silver Sport Evo2 25Km versie,,
Eerst de prop uit de Tecno uitlaat gehaald, de scoot loopt goed maar de bougie is nu witter dan anders en de uitlaat resoneerd bij volgas,, een rot pieptoon !!!
De uitlaat vervangen we nu door een Tecni-Gas-Basic (deze heeft ook standaard al geen begrenzings prop) en tevens een grotere sproeier 58.
De scoot loopt nu prima, hij trekt enorm goed op, de bougie is weer mooi koffie met melk kleurig, hij maakt minder herrie dan met de Techno uitlaat en deze Tecni-Gas resoneerrd bovendien ook niet (de passing is ook prima van deze uitlaat).
De scoot is ook flink wat sneller geworden, 62,5 op de GPS, boven de 70 op de teller!!! :)
 
Weet iemand hoe het komt dat de scoot bij een koude start sneller en feller optrekt dan wanneer hij warm is (voor de rest loopt hij prima)???

Ook nog ff over de vering van de vivacity die kl*te is, Wat is een goede vervanging/aanpassing van de voorvork/vering???
Achter komt er al een nieuwe sebac onder.

thnx, Richard en Melvin
 
voor kun je weinig aan doen , dit komt omdat het een systeem is met bussen ipv Hydraulisch.

achter kun je idd een leuke schokbreker voor kopen.

dat ie warm iets minder loopt kan kloppen, mischien moet je de scooter nog even goed afstellen als ie warm is , dat moet eigenlijk altijd.
 
Thanks,,,,,,

voor kun je weinig aan doen , dit komt omdat het een systeem is met bussen ipv Hydraulisch.

achter kun je idd een leuke schokbreker voor kopen.

dat ie warm iets minder loopt kan kloppen, mischien moet je de scooter nog even goed afstellen als ie warm is , dat moet eigenlijk altijd.

Kun je trouwens er wel een andere voorvork voor kopen die past zonder al te veel verbouwingen?? en die wel een goede vering/demping heeft????

Tja, Achter,,,, daar heb ik een Sebac/Paioli verstelbare gasdemper besteld, dezelde heb ik ook al op de Jog-R gezet,, wel duur,,,, 285,-€ kreeg hem voor 210,-€ maar het is het geld wel waard, werkt super!!!!!

De afstelling van de caburateur,,, ik zal eerst maar eens kijken of de luchtschroef wel op 1,5 slag staat, hopenlijk blijft de bougie mooi van kleur!!!!,,,, komen we er weer eens niet uit, dan geven we hier wel weer een gil, :)
grt, Richard en Melvin
 
Last edited:
een TKR voorvork past er geloof ik zo in en die is volgens mij ook hydraulisch , igg beter.


ik had persoonlijk een Betor/forza gasveer gekocht , deze zijn super en maar 80 euro , ik race er zelfs mee :) mja , dat is achteraf ;)
 
lastig vraagje ..

Even een vraagje over de olie benzine verhouding...
Als er een grotere hoofdsproeier in de caburateur komt krijgt het blok dus meer benzine... maar de toevoeging van de olie is afhankelijk van de toeren die het blok draait.?.
Stel nu: je zet er dus een grotere hoofdsproeier in omdat dit naar aanleiding van de kleur van de bougie nog kan en hij nog wat vermogen mist in de top, maar het blok blijft het zelfde aantal toeren draaien.
Hij krijgt nu dus nog steeds dezelfde hoeveelheid olie.?. maar door de grotere hoofdsproeier krijgt hij wel meer benzine ... nu komt het ...
hoe zit het dan nu met de verhouding benzine/olie.. wordt het mengsel niet te schraal ???? of maakt dit helemaal niks uit???
 
de hoeveelheid olie heeft niks te maken met lucht/benzineverhouding..

de olie komt dan ook niet door de sproeier maar gaat er via een ander kanaal rechstreeks in.

verder is het zo dat als je groter in sproeier gaat en het mengsel rijker word en dus hoogstens vetter zou worden , de zuiger word meer gekoeld door meer mengsel , en een TE rijk mengsel draait minder toeren en zal dus minder olie nodig zijn.

mja ,dat is dus gewoon niet interresant ;)
 
thnx Melf

de hoeveelheid olie heeft niks te maken met lucht/benzineverhouding..

de olie komt dan ook niet door de sproeier maar gaat er via een ander kanaal rechstreeks in.

verder is het zo dat als je groter in sproeier gaat en het mengsel rijker word en dus hoogstens vetter zou worden , de zuiger word meer gekoeld door meer mengsel , en een TE rijk mengsel draait minder toeren en zal dus minder olie nodig zijn.

mja ,dat is dus gewoon niet interresant ;)

Hij staat nu nog wat arm ondanks al het afstelwerk aan de caburateur. (Hij loopt ook steeds harder (nu al over de 70..).. houdt maar niet op :p
Maar nu weten we in iedergeval weer wat ons te doen staat.;)
We houden houden jullie op de hoogte van het project viva-snor opvoeren :p
 
Hij staat nu nog wat arm ondanks al het afstelwerk aan de caburateur. (Hij loopt ook steeds harder (nu al over de 70..).. houdt maar niet op :p
Maar nu weten we in iedergeval weer wat ons te doen staat.;)
We houden houden jullie op de hoogte van het project viva-snor opvoeren :p

Ik kan niet geloven dat jou scooter boven de 70 km loopt! ik heb ook een viva city zelfde type als jou! ik heb er ook de technigas basis onder liggen, sproeier 58 en de power1 variateur, en ik weeg net 70kg, mijn scooter loopt niet harder als 60km hoe kan dit?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top