Technische vragen peugeot speedfight 3 2takt

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik ben aan het denken om een extra in elkaar zet project een peugeot speedfight 3 2takt op te gaan bouwen. Althans een scooter die ik later zou kunnen gebruiken, als ik wellicht besluit om mijn piaggio new fly 4t 2valve weg te doen om welke reden dan ook. ( ik ben er ook niet meer van om nog een nieuwe scooter te kopen, want ik hekel die euro 4 dingen echt) Dus zou ik een andere willen, zal die echter toch al gauw een 2ehandse worden. Net zo lang ik ermee kan rijden.

Peugeot speedfight 3 2takts zijn nieuw niet meer te koop.. En in me ongeving word het ook vrij lastig om een goede te vinden. Of je betaald je er scheel aan 2ehands of die hebben zwaar veel onderhoud nodig omdat de vorige eigenaar alleen maar aan rijden dacht. Of het is heel vrij vanuit mijn buurt, en geen transport mogelijk.
Ook zie ik het niet zo zitten als ik hier met een compleet andere scooter kom aanzetten, en me vriendin begint te zeuren.. Maar als je iets met frame gaat opbouwen heeft ze het niet zo heel snel door.

Naast dit nieuw te starten project heb ik zeg maar ook nog delen liggen voor een aprilia rally lc op te bouwen of een aprilia sr. Ik ben hier mee nog aan het twijfelen wat ik hiermee ga doen (blijft een lange baan project)

Ik heb goede redenen om toch een 2takt aan te houden. Rijd momenteel weer op me oude peugeot vivacity 2006 en dat bevalt me op de stank na meer dan prima.
Fijn meer vermogen (op 50cc) dan redelijk wat 4takts. Vind de vivacity erg simpel in elkaar zitten, dus erg snel aan te werken / onderhouden. En als die het doet, doet hij het altijd gewoon zonder gemor. Alleen deze vivacity is van 2006 en dat is toch wel een oudje aan het worden.. De bereikbaarheid van nieuwe onderdelen word ook steeds minder.
Ook het ontwerp van deze oude viva-city ben ik ook wel klaar mee. Vooral die hogere treeplank is irritant als je ouder / langer bent. Want het verpest behoorlijk de zit houding op deze scooter. En dan nog niet eens te hebben gehad over dat oude carburatie systeem want uit het jaar 1950 is.

Ik heb vrijwel peugeot gereden en dat beviel me altijd erg prima.. Ook 3 minarellis gehad en 1 piaggio 2takt, en op dit moment nog een piaggio 4takt. )ga hier verder niet op uitwijden.)


Kan in de buurt aan een compleet kenteken komen + de basis.. Vanuit hier wil ik gaan werken. Meeste belangrijke onderdelen die onder de kappen zit zal ik denk ik 2ehands gaan zoeken (bespaard me nog wat geld) En redelijk wat dingen zal ik nieuw moeten gaan zoeken.
Er is nog niks zeker op dit moment, maar zou mezelf graag wel wat meer informatie over deze scooter willen inwinnen. En hierover heb ik wat vragen

Ik dacht, maak het nog mooier en maak de scooter gelijk LC. Het frame is denk ik van een AC..


1. Zijn er mogelijkheden op het AC frame om de originele radiator beugel erop te schroeven (wist dat het bij speedfight 2 dit wel mogelijk was)

2. Weet iemand of dat de kabelbomen gelijk zijn van een AC en een LC.. Wetende dat een LC vaker nog een extra temperatuur stekker heeft, voor de temperatuur sensor.
vraag me af of dat deze stekker al een optie is op een AC model..

3. Kan ik meer info vinden over deze scooter hoe deze in elkaar zit? (door werkplaats handleidingen die dit compleet laten zien..of andere informatie)

4. Heeft een LC model een ander grotere motor carter (of is een SD carter ook DD geschikt)
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top