Beetje rare technische vraag. (speedfight 3 2takt)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand misschien de lengte van het originele schroefje dat word gebruikt voor het monteren van de bobine op het frame van een speedfight 3 2takt??


Zandri en Easyparts geven aan via hun tekening dat het M5X0,80-12 zou moeten zijn.. En er zou ook een MOER 5X0,80 erbij horen.

Nou heb ik dus de originele bobine hier liggen en ik had bovenstaande onderdelen besteld.
Alleen wat het originele schroefje zou moeten wezen steekt niet uit door het gat van de bobine waar die op het frame geschroefd moet worden. (dus te kort naar mijn idee)

Dus ik vraag mij af weet iemand de werkelijke lengte van het ding.. En weet iemand misschien ook waar die moer voor gebruikt word.
Wat ik dacht op het frame een opgelaste moer te zien zitten waar het schroefje dan door zou moeten. Die die plaat moer zet ik dan me vraag tekens bij.
 
Advertisement - register to remove this

Origineel bij een HA1 is het een I.A.E systeem met de bekende pomp en speciale krukas.
B1E40QMB-of-B heeft een pulsair-systeem waar deze pomp niet nodig is, pulsair is hetzelfde als overdruk en onderdruk.

De Q in de code staat in dit geval voor Air/lucht, zoals je zelf ook al aangeeft.
Zonder de Q is het inderdaad een vloeistof gekoelde motor!


E4RZUgn.png


Of Morini uitlaten zomaar passen weet ik niet, is voor het eerst dat ik dit hoor/lees.
Boek van Haynes is zeker wel bruikbaar, maar er zijn ook originele manuals te vinden v.w.b. de verschillende motorblokken...
Jaren terug stond alles al online, heb zelf een hoop van scooterfreaks afgetrokken toen der tijd.

Edit: Ik kwam er nog een tegen....
Zal deze ff uploaden hier, zie bestand:
 

Attachments

  • pulsair system.pdf
    311.8 KB · Views: 4
Last edited:
Back
Top