technische vraagjes

serial

Well-Known Member
Hoi :)
Heb me een tijdje geleden een Booster Spirit aangeschaft en sinds kort ben ik deze aan het opvoeren...

Ik heb nu:
Booster Spirit 2003 (km tot 80km/h) (NIET 2004)
70cc MHR alu cilinder
MHR Vario
Malossi 17.5 Carbu
Delta Clutch koppeling
Hebo (denk Gara) uitlaat
Kevlar aandrijvingsriem

Vraag1:

Het probleem stelde zich een paar dagen geleden zeer sterk voor, nl dat ik veel probs heb om te starten...

Als mijn brommer een tijdje buiten gestaan heeft en de temps zijn echt laag, dan moet ik wel een 40-tal seconden proberen voor hij aangaat (met paar halve starts ertussen)

Als ik dan wil vertrekken, mag ik niet te weinig gas en niet te veel geven, of hij valt onmiddelijk uit...
Indien het me lukt te starten, en half te vertrekken, dan trekt de brommer in 3 pauzes op...

Dit gebeurt niet meer als ik eventjes gereden heb, maar is toch ferm lastig...

Heb daarom naar KWmotors gegaan, daar hebben ze gele drukveer gestoken en andere gewichtjes (gele van malossi, weet gewicht niet)

Hoe los ik dit het best op, indien dit echt op te lossen valt?
Heb gehoord door aan de "ralentie in w-vl" te sleutelen, maar weet niet hoe of wat...

Vraag 2 :p :
Als ik dan aan het cruisen ben, gaat mijn teller tot net onder de letters "km/h", ongeveer het maximum wat de wijzer kan dus...
Heeft iemand enig idee hoeveel dit dan zou zijn? Een ruwe schatting mss?

PS. een digitale snelheidsteller, hoeveel kost dit ongeveer en is dit een aparaat appart, of ingebouwd in de reeds bestaande display?

Dank bij voorbaat....
 
Advertisement - register to remove this

ze hebben bij kw als oplossing op vraag 1 een gele drukveer gestopt ter vervanging van de originele, en ook andere (lichtere denk ik) gewichtjes in de vario...

Resultaat is dat mijn brommer nog steeds met hetzelfde probleem kampt, zij het iets minder erg, maar nu trager optrekt en een iets hogere top bereikt...

Zou ik eens een rode trekveer proberen om prob van optrekken op te lossen, of andere gewichtjes (voor dit prob waren het malossi 4.7gr)

Wat precies vraag ik dan ivm het afstellen van de carb?
 
het koud start verhaal heb ik ook gehad en ik had ook nog s geen shoke met het goed afstellen van me carburateur was het gedeeltelijk minder geworden maar toen ik me nieuwe pijp eronder zette was het vaag genoeg helemaal weg hij start ZONDER shoke koud gewoon in 1 klein kickje.
over het wegrijen in koude positie dat moet je maar nemen voor wat het is daar zal je niet veel aan kunnen veranderen maar je zecht als het blok warm is dan is het over dus verder geen probleem lijkt mij.

ik zie dat je een mhr cilinder heb en die moet toeren om ze max prestaties te halen dus je moet gewoon nog lichter in rollen gaan (het makkelijkst werkt t met een digitale toerenteller dan kan je presies zien wat er gebeurd en of er dipjes zijn.)

over je digi teller een digitale fiets teller kost zo,n 30 euro, dan heb je een goeie. Deze moet je gewoon monteren waar jij hem wil hebben en je kan hem dus gewoon in je dashbord wegbouwen.
ik hoop dat t duidelijk is grtzz
 
dit zijn dus problemen die je tegenkomt als je niet weet waar je mee bezig bent en gewoon snelle spullen erop gooit/laat gooien.

Je moet een cilinder en ZEKER een alu cilinder altijd warmdraaien voor je ermee gaat rijden.
Dit doe jij dus niet, en hierdoor ontstaan de door jou beschreven problemen + het kan een keer echt fout gaan...
 
vraag 1: kicken als je start en natuurlijk laten warm draaien... altijd ook al ben je gehaast.
vraag 2: Teller uit (onder km/h) is een goeie 110 (heb ik getest naast de moto)
Vraag 3: Digitaal tellertje heb je voor 15 euro en die kan je inbouwen als je wil mits wat knutsel werk.
 
ligt gewoon aan de carb :)

grotere sproeier erin
+ stationair schroef flink om hoog totdat hij wel blijft lopen
carb afstellen (luchtschroef + stationair) wanneer je hem hebt warm gereden.

tjek ook of je sjook het wel doet :)
ik heb het ook gehad dat ie kut start, bleek later dat de sjook kabel uit 2 delen bestond en de koppeling los was :(
 
Yo, ik heb even een vraagje. Ik heb nu sroeier 70 er opgezet en luchtbegrezer er afgehaald. Sinds dien (ik weet nie of toeval is maar) doen maar dimlicht en groot licht het nie meer. Rem en knipper licht doen het nog wel. Weet iemand wat hier toevallig de oorzaak van.
 
Back
Top