This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2 carburateurtjes op een spruitstuk

Cipher said:
Wat wil je hiermee bereiken, als je nagaat dat een 21mm al geen moeite heeft een hoogtoerige setup van brandstof te vorozien?


Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.

Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.
 
Big B NRG said:
Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.

Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.

die dingen liggen op me werk 100den, anyway, wel belangrijk dat je alle inlaattrajecten even lang houd lijkt mij
 
Big B NRG said:
Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.

Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.

hoe hou jij je stroomsnelheid als het totaaloppervlak even groot is? het zou bij een automaat misschien voordeel opkunnen leveren als je met een klep 1 carb af kan sluiten.

edit: nuteloze toevoeging. vriend van me reed met 2 carbs @ citta, maar dat waren wel van die normale dellorto's
 


daar had je een speciaal carter voor met 2 aansluitingen

2 1313 carbs erop en knallen

van dit 3carb systeem zou je evt met een electrische aansturing doen

het handvat bediend een potmeter oid welk signaal afgeeft naar een servo die vervolgens de carb open trekt zover dat jij dat wilt

bij dat systeem zou je evt dmv een knopje een twee of drie carbs open kunnen trekken dus inprincipe een soort begrenser (+ op snelheid kun je er een of 2 dichtdoen zodat je niet meer verbruikt dan noodzakelijk)
 
Big B NRG said:
Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.

Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.
De reden dat kleinere carbs een hogere doorvoersnelheid hebben is juist omdat ze een kleiner oppervlak hebben. Hierdoor zuigt het carter harder benzine aan.
Met een grotere doorlaat-oppervlak, ofwel bereikt met een grotere carb, ofwel bereikt met meerdere kleine carbs - verlaagt die doorvoersnelheid gewoon en wordt er evenveel mengsel aangezogen.
Er van uitgaande dat de carb genoeg mengsel kan aanvoeren, verhaal gaat natuurlijk niet op voor een 12mm op EVO-setup

Je zegt dat de carbjes €80 per stuk kosten. Als je ze nog moet kopen zijn er denk ik leukere testjes te doen voor dat geld.
Bijv de winst bij toevoeging van 1% alcohol aan je benzine, of een andere vloeistof.
 
Cipher said:
Bijv de winst bij toevoeging van 1% alcohol aan je benzine, of een andere vloeistof.


Een voorbeeld is ethanol, dat momenteel wereldwijd de meest gebruikte biobrandstof is. In Brazilië rijdt bijvoorbeeld 30 procent van de auto's op ethanol uit suikerriet. Ethanol is een alcohol dat zonder aanpassingen tot een zeker percentage (5 tot 20 procent) is bij te mengen met de benzine. Bij hogere percentages is het noodzakelijk de motor aan te passen. Verschillende fabrikanten, waaronder Ford, produceren zogeheten flexifuel cars. Deze speciale personenwagens kunnen op gewone benzine rijden, maar ook op mengsels met een hoger percentage ethanol (tot 85 procent).
 
blueneonlight said:
kan ook, maar dit is volgens mij nog niet getest, of gedaan door iemand.

Ken genoeg mensen met een kartcarb.
En je zegt 80 euro de stuk 3 x 80= 240€ voor alleen al de carbs. en nog wat klein grut derbij daar doet mijn onderschrift eer aan
Maar ja je moet het zelf weten lijkt me wel geinig als het goed werkt en als je prestatie verbeterd doe ik zo 9||6
 
Ja ik weet dat er mensen zijn die met een kartcarb rijden @ scoot, maar ik bedoelde te zeggen dat volgens mij nog niemand 3 kleine carbjes op een scoot getest heeft, maar ik denk wel dat het project gewoon verder gaat als alles mee zit.
Alleen nog hopen dat het wat oplevert, maar dat zie ik na de tests wel.
 
er moet er altijd 1tje de eerste zijn, zo levert het winst op en zie je iedereen met mini carbjes op zn scoot rijden. ik vind het wel dure carbjes, kun je ze ni ergens 2ehands op de kop tikken? scheelt je een hoop geld lijkt me. ook lijkt het me moeilijk om die drie carbjes gelijk af te stellen, wilt het zooitje een beetje goed lopen dan is dat wel noodzaak dat ze alle drie naar behoren werken, kwa afstel schroeven hebben ze veel weg van een kartcarb, zijn deze carbs ook weersgevoelig?
 

elke 2takt is weersgevoelig 8P

verder vink het wel een vet idee, succes
 
kiwi-rox said:
elke 2takt is weersgevoelig 8P

verder vink het wel een vet idee, succes

volgens mij heb je ni helemaal door wat ik bedoel, vrind.
kartcarbs blijf je afstellen door hoge weersgevoeligheid, dat heb je bij normale carburateurs veel minder, mijn vraag was dan ook of ze net zo weersgevoelig zijn als een kartcarb
 
2ehands zijn ze wel aan te komen, zoek een bedrijf dat reparatie en onderdelen doet van bosmaaiers en kettingzagen, bezoek ze eens en vraag het ze. ik heb bij ons gekeken maar die kleine dingen zijn net allemaal opgekocht, kleinste wat ik heb nu is 18 mm.
 
Ok, ik denk dat ik dan gewoon die 3 carbjes van 80 Eu koop.
Volgens mij valt de weersgevoeligheid of hoe jullie dat ook willen noemen best mee. Anders zouden ze iedere race met die benzine wagens de carb weer net iets moeten bijstellen, omdat het dan bv. warmer is en dat heb ik ze nog niet zien doen. Dus ik denk dat de afstelling van die kleine carbs ongeveel gelijk is aan de gewone carburateurs.
 


als je ze dat nooit ziet doen let je niet op

ele keer rijden worden de carbs afgesteld

zal een miniskuul slagje zijn aan de verstelbare-sproeier maar toch

@ (rc-auto)
 
Is dat bij die nitro wagentjes of bij die 1/5 en 1/6 modellen die op benzine rijden. Die nitro wagentjes zullen denk ik wel gevoeliger zijn. Ik doelde eigenlijk meer op die grotere modellen die op benzine rijden met dezelfde carbs als die ik wil gaan gebruiken.
 
sorry ik zat gister idd een beetje niet op te letten het is idd bij 1:10 nitro


die marders ed zullen veel minder gevoelig zijn
 
Het project gaat voor 90% door.
Er komt waarschijnlijk ook een elektronische gasaansturing op, zodat ik vertraagd of versneld of gewoon gas kan geven de gaskabeld word vervangen voor wat elektronica.