Cipher said:Wat wil je hiermee bereiken, als je nagaat dat een 21mm al geen moeite heeft een hoogtoerige setup van brandstof te vorozien?
Big B NRG said:Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.
Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.
Big B NRG said:Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.
Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.
rs-ruud said:hoe hou jij je stroomsnelheid als het totaaloppervlak even groot is? het zou bij een automaat misschien voordeel opkunnen leveren als je met een klep 1 carb af kan sluiten.
edit: nuteloze toevoeging. vriend van me reed met 2 carbs @ citta, maar dat waren wel van die normale dellorto's
franky said:daar had je een speciaal carter voor met 2 aansluitingen
De reden dat kleinere carbs een hogere doorvoersnelheid hebben is juist omdat ze een kleiner oppervlak hebben. Hierdoor zuigt het carter harder benzine aan.Big B NRG said:Kleinere carbs hebben een hogere stroomsnelheid, maar een kleinere opp. doorlaat (duh). Dus met meerdere carbs toch de nodige vulling krijgen en een hoge stroomheidsnelheid houden.
Dit moet dan leiden tot een betere cilinder vulling.
rs-ruud said:was gewoon zelfbouw spruit
Cipher said:Bijv de winst bij toevoeging van 1% alcohol aan je benzine, of een andere vloeistof.
blueneonlight said:kan ook, maar dit is volgens mij nog niet getest, of gedaan door iemand.
maximalistixx said:er moet er altijd 1tje de eerste zijn, zo levert het winst op en zie je iedereen met mini carbjes op zn scoot rijden. ik vind het wel dure carbjes, kun je ze ni ergens 2ehands op de kop tikken? scheelt je een hoop geld lijkt me. ook lijkt het me moeilijk om die drie carbjes gelijk af te stellen, wilt het zooitje een beetje goed lopen dan is dat wel noodzaak dat ze alle drie naar behoren werken, kwa afstel schroeven hebben ze veel weg van een kartcarb, zijn deze carbs ook weersgevoelig?
kiwi-rox said:elke 2takt is weersgevoelig 8P
verder vink het wel een vet idee, succes
blueneonlight said:Ok, ik denk dat ik dan gewoon die 3 carbjes van 80 Eu koop.
Volgens mij valt de weersgevoeligheid of hoe jullie dat ook willen noemen best mee. Anders zouden ze iedere race met die benzine wagens de carb weer net iets moeten bijstellen, omdat het dan bv. warmer is en dat heb ik ze nog niet zien doen. Dus ik denk dat de afstelling van die kleine carbs ongeveel gelijk is aan de gewone carburateurs.