180cc malossi help

gast ik maak een grapje natuurlijk



waarom wil je zo graag je spruitstuk tunen?

btw, als Fred om de hoek is, ga daar even info vragen dan ;) ze hebben volgens mij wel vaker last van dit soort mannetjes die steeds willen weten hoeveel pk ditdat, alsof iemand met de meeste pk's de snelste is..
 
Als je even leestekens zou gebruiken, dan zou dat al een stuk makkelijker lezen...

Sowieso is een 180r heel anders te rijden en af te stellen dan een snelle 70r. Ook de prestaties zijn gewoon anders, jouw verwachtingen liggen ook totaal verkeerd.. Als je ook de standaard uitlaat nog eens wil behouden hebben veel onderdelen niet eens nut.

.. en ga alsjeblieft niet op een 180r rondrijden alsof het een brommertje is. Het is een volwaardige motorfiets en daar hoort een kenteken op, een motorrijbewijs en de juiste verzekering.

Veel plezier
jah weet ik,

maar weetje wat het is. ik rij al zolang op dat ding ook weetje want k had al een cilinder een malossi 172 verkocht omdat ik met me domme kop dacht dat 190cc er was:p maar nee dus.

en die uitlaat ga ik dan ook sowieso wel veranderen, maar ik vind het geluid niet egt mooi van een snelle uitlaat op een motor runner.

de reden dat ik erop rij is dat we een industrie terrein hebben enzo hier met een lange rechte weg. en ik heb al een aantal achtervolgingen gehad zonder kenteken enzo maar in de wijken enzo en redelijke lange wegen komen ze me niet eens egt voorbij.

Maar inderdaad is dom ik weet dat ik fout zit mar ik ben gek op scootertjes enzo nog haha als het maar een beetje hard gaat en flink herrie maakt
 
je wil flink herrie maken maar je hebt liever een standaard uitlaat vanwege het geluid, spreekt elkaar tegen he ;)
 
gast ik maak een grapje natuurlijk



waarom wil je zo graag je spruitstuk tunen?

btw, als Fred om de hoek is, ga daar even info vragen dan ;) ze hebben volgens mij wel vaker last van dit soort mannetjes die steeds willen weten hoeveel pk ditdat, alsof iemand met de meeste pk's de snelste is..
jah in verhouding om de hoek met twins, maar ik wil gewoon ongeveer weten of ik wel waar voor me geld krijg want ik geef niet 400 euro uit voor een setupje
 
snap ik, het verschil van een 70cc met standaard uitlaat en een terugloop uitlaat is ook wel te horen, dus ik dacht dat dat met een 180cc ook wel zo zou zijn, aangezien je van een normale uitlaat naar een terugloop gaat (kleinere demper)
 
snap ik, het verschil van een 70cc met standaard uitlaat en een terugloop uitlaat is ook wel te horen, dus ik dacht dat dat met een 180cc ook wel zo zou zijn, aangezien je van een normale uitlaat naar een terugloop gaat (kleinere demper)
nou ik zie het wel vorlopig heb ik alleen carters met een malossi krukas erin en nieuwe lagers keeringen en waterpomp


oja nog 1 vraagje voor welke vertanding zou jij gaan voor vertanding voor snel te gaat of om te trekken want ik weet of tie overdreven word om nog trek vertanding te nemen want ik rij nog vaak in de wijk hier
 
dat bedoelen we dus met geen verstand van zaken :)

er is geen "trekvertanding" (misschien in je rechter arm) of een "snelheidsvertanding"

een langere vertanding zorgt er alleen maar voor dat het vermogen op een vloeiendere manier op het asfalt wordt gebracht..
korter dan origineel is er vaak niet..
 
dat bedoelen we dus met geen verstand van zaken :)

er is geen "trekvertanding" (misschien in je rechter arm) of een "snelheidsvertanding"

een langere vertanding zorgt er alleen maar voor dat het vermogen op een vloeiendere manier op het asfalt wordt gebracht..
korter dan origineel is er vaak niet..
jah dat heb ik mij ook laten vertellen korter dan standaart is er niet ik weet dat lange en korte vertanding is maar ik d8 dat het snelheid en trekken was

maar ik denk dat ik wel sowieso voor racevertanding moet of niet?
 
Om even terug te komen op dat vermogen met die buitenkop..

Er staat helemaal niet dat je met een buitenkop extra vermogen krijgt. Je moet ook nog leren lezen ;).

Er staat dat je met de binnenkop 2.5 pk erbij zou moeten krijgen en dat er ook een nieuwe buitenkop (Skullcap) BIJZIT, er staat niet dat deze meer vermogen geeft. Snap ook niet waar jij dus die 1.5 pk nog vandaan haalt.
 
Er staat dat je met de binnenkop 2.5 pk erbij zou moeten krijgen en dat er ook een nieuwe buitenkop (Skullcap) BIJZIT, er staat niet dat deze meer vermogen geeft. Snap ook niet waar jij dus die 1.5 pk nog vandaan haalt.

Jij zegt anders in je post dat je 1,5 uit de binnenkop haalt en 2,5 uit de buitenkop.... binnenkop is de enige wat kan schelen, maar daar ga je nooit 4pk winst uit halen.
 
mag miss dom klinken hoor maar waarom zou je eiglk beginne aan een 180 cc te tune ? deze gaan tog goed genoeg hoe ze uit de winkel kome vind ik

men pa ryd zelf met een 250 motoscoot(zoals hy het noemt) en deze kan ik belange nie byhouwe dusjh
 
Jij zegt anders in je post dat je 1,5 uit de binnenkop haalt en 2,5 uit de buitenkop.... binnenkop is de enige wat kan schelen, maar daar ga je nooit 4pk winst uit halen.

Gast wat lul je 8P. Leer lezen. Lees mijn post nog maar eens na, miss. snap je het dan :L.

Ik praat btw ook over "zou moeten krijgen volgens de site". En vermeld ook nog eens dat ik niet snap waar hij in godsnaam die 1,5 pk vandaan haalt want dat staat er nog niet eens bij vermeld.
 
dat bedoelen we dus met geen verstand van zaken :)

er is geen "trekvertanding" (misschien in je rechter arm) of een "snelheidsvertanding"

een langere vertanding zorgt er alleen maar voor dat het vermogen op een vloeiendere manier op het asfalt wordt gebracht..
korter dan origineel is er vaak niet..

De vertanding van een 125cc is een stuk korter als de orginele 180cc, als je op zoek bent naar een primaire set kan je de vertanding van Polini voor de Runner 125 nemen, icm een malossi secundair ligt je RF dan rond de 5,7.
 
jah ik weet niet je hebt het ook van polini , maar ik weet niet wat beter rijd korte of lange vertanding want misschien trekt tie al een beetje overdreven om dan nog kortere vertanding te nemen lijk mij iets te veel want ik denk dat tie aardig trek.
 
Je vraagt om info, je krijgt info en vervolgens ga je weer hetzelfde vragen?

.. en please.. gebruik leestekens !
Jah, weet ik me computer is gaat duurt jaren voordat het reageer vandaar dat ik dat andere niet had gelezen.

Maar scheelt dat niet in me top een 125cc vertanding.
 
nou ik denk als jij je cilinder tunnd, powerfilter en een snelle gladde rvs race bocht monteert, je 26,9 PK hebt

Die rvs race bocht waar jij het over hebt scheelt je ongeveer 2.5 a 3 pk.

enkel komt het er dan niet bij maar gaat het er weer af ... beter dus de standaard bocht met de welbekende deuk erin.

Verder zijn er gewoon hpi's te koop voor 180cc, die hoef je dus niet aan te passen.

Zover ik weet is er enkel nog malossi secundaire vertanding goed leverbaar op de markt.

Die poeliehelft waar de TS het over heeft klopt ook.. er is alleen een torque driver te koop van malossi en geen fixed poelie.

Dat vermogen wat gewonnen wordt, zal komen door de positie die het bougiegat in de kop heeft, origineel zit deze uit het midden.
De inhoud/compressieverhouding zal gewijzigd zijn.
Waarbij ik die 3 pk winst erg overdreven vind.
 
Back
Top