180cc vertanding gaat maar 112

Jjs._b

Well-Known Member
Beste forumleden,

Ik heb een zip 172 met 180cc vertanding maar deze loopt maar 112 gps, misschien iets harder als ik wat langer volgas hield.

Hier mijn setup:
Bewerkt std membraan met vl16 membraanplaten
Pwk 24 sproeier 120
Std achter de carter met 13,2gr, groene trekveren en 180 drukveer
Rvs bocht
Sm04
10 inch wielen zip

Heb ook nog de uitlaatpoort geflowed op de rvs bocht, kan nog iets groter maar wil geen risico nemen.

Nu is mijn vraag hoe ik mijn zil harder laat lopen. Moet ik dan lc ontsteking halen of heeft een 180 gewoon grotere vario en koppeling? Scooter doet ook alleen autowheelie tot 5kmh nu, met 11,8 gr deed ie tot 13kmh ongeveer autowheelie. Met de zwaardere rollen krijg ik hem ook moeilijker omhoog bij hogere snelheden vergeleken met 11,8gr rollen.
 
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden,

Ik heb een zip 172 met 180cc vertanding maar deze loopt maar 112 gps, misschien iets harder als ik wat langer volgas hield.

Hier mijn setup:
Bewerkt std membraan met vl16 membraanplaten
Pwk 24 sproeier 120
Std achter de carter met 13,2gr, groene trekveren en 180 drukveer
Rvs bocht
Sm04
10 inch wielen zip

Heb ook nog de uitlaatpoort geflowed op de rvs bocht, kan nog iets groter maar wil geen risico nemen.

Nu is mijn vraag hoe ik mijn zil harder laat lopen. Moet ik dan lc ontsteking halen of heeft een 180 gewoon grotere vario en koppeling? Scooter doet ook alleen autowheelie tot 5kmh nu, met 11,8 gr deed ie tot 13kmh ongeveer autowheelie. Met de zwaardere rollen krijg ik hem ook moeilijker omhoog bij hogere snelheden vergeleken met 11,8gr rollen.
Hoe hard denk je dat zo'n lucht gekoeld ding met een "bewerkte" uitlaatpoort hoort te gaan dan?
 
Aangezien runners met zo een cilinder zeker 140 gaan standaard, had ik ook wel gehoopt op zo een snelheid. 130 gps zou wel te doen moeten zijn aangezien ik bijna alles van een 180 heb, behalve de ontsteking
Post automatically merged:

Skippers 125 gaan al 110 dus dan moet een 172 toch wel wat harder gaan, vooral met 180cc vertanding
 
Back
Top