Howto Piaggio zip 180cc

Jeano

New Member
Ik heb laatst een 172cc malossi op mijn hexa zip gezet. Alleen toen het nog een 150cc was werd hij al heel warm dus ik dacht ik zet er ook een malossi radiateur op met elektrische waterpomp. Dus nu alles afgesteld is en ik kan rijden blijft de temperatuur even hoog en heeft de elektrische pomp weinig nut merk ik, zou dit komen doordat de orginele waterpomp nog aangesloten zit en zo ja hoef ik dan alleen dat vsnaartje eraf te halen of heel de pomp eruit.
 
Advertisement - register to remove this

De twee pompen in serie geschakeld, kunnen elkaar ook tegenwerken.
Alleen het snaartje doorknippen lijkt mij in ditgeval nog erger.
De empeller in de mechanische waterpomp staat dan stil en biedt weerstand aan de flow door het systeem .
Ik weet niet hoe die pomp mechanisch in elkaar zit maar de empeller het best verwijderen indien mogelijk.
Weet je zeker dat er geen lucht in het systeem zit en dat je thermostaat goed werkt en de juiste waarde heeft?
 
De twee pompen in serie geschakeld, kunnen elkaar ook tegenwerken.
Alleen het snaartje doorknippen lijkt mij in ditgeval nog erger.
De empeller in de mechanische waterpomp staat dan stil en biedt weerstand aan de flow door het systeem .
Ik weet niet hoe die pomp mechanisch in elkaar zit maar de empeller het best verwijderen indien mogelijk.
Weet je zeker dat er geen lucht in het systeem zit en dat je thermostaat goed werkt en de juiste waarde heeft?
Ja de mechanische pomp zit dus in het carter. Maar mij lijkt t juist als ik die snaar doorknip dan kan die vrij draaien maar van dat heb ik niet heel veel verstand, maarja heb ook geen zin om carter te splitsen om die pomp erit te halen. En ik denk dat het systeem wel goed ontlucht is want ik heb m bij ddl laten afstellen en die hebben ook nieuwe koelslangen aangelegd dus denk dat hun m wel goed hebben ontlucht.
 
Normaal voldoet een mechanische pomp voldoende , een 180 CC is niet hoogtoerig .
Ik heb nog een kompleet set van een ZIP SP LC liggen (incl. de luchtstroom kap ), Plug en Play .
Zat op een ZIP wat 13500 RPM draaide zonder problemen met STD waterpomp.
 
Normaal voldoet een mechanische pomp voldoende , een 180 CC is niet hoogtoerig .
Ik heb nog een kompleet set van een ZIP SP LC liggen (incl. de luchtstroom kap ), Plug en Play .
Zat op een ZIP wat 13500 RPM draaide zonder problemen met STD waterpomp
Ja die van mij is helemaal std op terugloop en malossi 172cc na. Maar de temp blijft oplopen niet heel snel maar na een tijdje rijden komt hij richting de 70 graden. En een vriend van mij die heeft een 7t volledig getuned alles is eraan gedaan wat kan, en in hartje zomer kwam die niet boven de 60 graden met ook een elektrische waterpomp en malossi rad.
 
Zelf heb ik een Sprinter staan . MHR 7T Fabrieks getuned , is hoogtoerig , draait 14500 RPM , in Juli toen het zo warm was , werd dat ding tussen de 60 en 70 Graden , met een grote MP3 Radiateur er in . STD Waterpomp .
Dus een laag / middel toerige SetUp mag gerust 70 graden worden , niet veel daarboven . geen 80 iig.
 
Zelf heb ik een Sprinter staan . MHR 7T Fabrieks getuned , is hoogtoerig , draait 14500 RPM , in Juli toen het zo warm was , werd dat ding tussen de 60 en 70 Graden , met een grote MP3 Radiateur er in . STD Waterpomp .
Dus een laag / middel toerige SetUp mag gerust 70 graden worden , niet veel daarboven . geen 80 iig.
Oke ja ik dacht dat het t beste was om m bij de 50 graden te houden, maar als 60 of 70 niet erg dan is er niet echt een probleem. Alleen zou ik wel nog willen weten hoe die std waterpomp eruit gehaald kan worden.
 
Haal de Thermosstaat er uit als die er nog in zit .
Om waterpomp er uit te halen moet het blok uit elkaar .. this niet anders (minimaal schoepenrad er af ) maar lijkt mij overbodig .
Is de radiateur goed schoon van binnen ?
Ideale temp is 60 graden , en gietijzer mag best wat hoger zijn dan een Alu Cilinder .
 
Haal de Thermosstaat er uit als die er nog in zit .
Om waterpomp er uit te halen moet het blok uit elkaar .. this niet anders (minimaal schoepenrad er af ) maar lijkt mij overbodig .
Is de radiateur goed schoon van binnen ?
Ideale temp is 60 graden , en gietijzer mag best wat hoger zijn dan een Alu Cilinder .
Het is dus een alu cilinder van malossi en de radiateur is net nieuw met heel de setup eigenlijk, en waar zit die thermosstaat of is dat gwn de temp meter.
 
Ik zou hoe dan ook die elektrische pomp er gewoon uit halen. Kijk gewoon eens wat er dan gebeurt. Goede kans dat dat juist voor een beperking zorgt.
 
Back
Top