130cc Puch Maxi project

Sander-pia

Puch Maxi @ 21Pk
ik had een mb8 blok gekocht en d8 wat zal ik ermee doen. ik ga m dus onder een maxi bouwen. er zit een zundapp oliegedempte voorvork in, en er komt een schijfrem op. :-). ik ga dus een heel nieuwe motorophanging lassen en aan het frame lassen. het gaat me in dit project niet zozeer om een debiel hoge topsnelheid, meer om asociaal hard op te trekken :-)

de setup:
Honda mb8 5bak blok
129,6cc Athena (Tuned door mij) (edit 3-4-2006, gaat nu ik eindelijk een haakse vrees heb zwaar onder handen genomen worden, komen fluitpoorten in, timing nog wat bter en poorten beter afwerken en hij word LC, dit met als doel >25pk te halen)
28mm Dellorto (wordt nog een 32mm vlakschuif)
Opmaat uitlaat (berekend door Luc Foekema)
HPI 2005 binnenrotor ontsteking
Malossi 6 kleps membraan
Malossi E13 filter
enz enz

begin nu niet met de reacties van dat frame houd dat nooit enzo. door die motorophanging is het middengedeelte waar hij normaal krom trekt heel veel sterker geworden. een orgineel frame weegt 4,5kg, mijn frame weegt 12kg. m'n puch in totaal weegt maar 50 kg :-).

Zow, vandaag demper ingekort en erop gemaakt, nu nog demperwol erin, vast maken en polijsten en dan issie klaar :D (geen commentaar over fotokwaliteit aub, is met me telefoon gemaakt, digicam = dood):

sywe36.jpg

syweb9.jpg

syweft.jpg

syweif.jpg

sywemu.jpg


Tadaaa, de uiteinden voor me demper. De demper wordt wel nog een stukkie korter, maar dit is gewoon ff om te zien hoe hij gaat worden.:

svlyyg.jpg

svlz5z.jpg

svlzc3.jpg


heb 21Pk (naja, bijna dan, 20,9pk maar 21 klinkt mooier :P) gescoord met m'n 125cc puch :D

dit is alleen nog niet de max, ontsteking + carb goed afstellen en m'n krukaslagers zijn verrot, dus er zit nog meer in (+ dat dit alleen in z'n 5 gemeten is, in z'n 1,2,3 en 4 slipte de achterband door op de rol)

svlymf.jpg


het was mooi weer dus ik denk laat ik eens wat fototjes schieten:
svlavk.jpg

svlvmx.jpg

svlvzo.jpg

svlwcl.jpg

svlwlf.jpg


Uitlaat bevestiging zit nu ook op de uitlaat gelast:

svla1e.jpg


voetsteuntje gelast:

svlx08.jpg








edit (20-03-2006): Rest van de foto's komt binnekort online!





nieuwe fototjes:
DSC03044.JPG

DSC03039.JPG

DSC03042.JPG

DSC03048.JPG

DSC03051.JPG

DSC03041.JPG



ducktape:
DSC02785.JPG

DSC02787.JPG

DSC02791.JPG



me uitlaat is gelast, lasnaden ga ik wel nog helemaal mooi weg werken:
DSC02755.JPG

DSC02756.JPG

DSC02757.JPG


de cilinderkop:
DSC02753.JPG


update (01-04-2005):
vandaag m'n uitlaat uit staal gemaakt:
DSC02750.JPG

DSC02751.JPG

DSC02752.JPG



update (03-03-2005):
spruitstuk is af:
DSC02600.JPG

DSC02604.JPG

DSC02610.JPG

DSC02601.JPG


kleine update (25-02-2005):
HPI zit erop,

DSC02536.JPG


en de verveling sloeg toe:
DSC02542.JPG

DSC02544.JPG

DSC02540.JPG

DSC02541.JPG


update 15-1-2005:
heb m'n uitlaat berekeningen van luc foekema terug gehad, en ben meteen aan het knippen en plakken gegaan om te kijken hoe m'n uitlaat moet worden. zo dus:

DSC02401.JPG

DSC02400.JPG

DSC02398.JPG


update 12-1-2005:
heb m'n cilinder licht getuned, uitlaatpoort naar 66% van de boring gebracht. orgineel is de uitlaatpoort nogal smal. dit is op de poortmap 7mm breder dan orgineel! en nog steeds helemaal veilig ivm happen van de zuigerveer. de spoelpoorten moet ik nog verhogen tot 12mm (1mm verhogen), de blowdown is nu te hoog (heb niks aan de timing verandert, die cilinder heeft dus standaard een te hoge blowdown) hier zijn foto's (die puntjes enzo op de wand rond de uitlaatpoort is gewoon stof, op de onderste foto heb ik t eraf geveegd:

voor:

DSC02178.JPG


na:

DSC02387.JPG

DSC02384.JPG


laatste ophangpunt klaar:
DSC02347.JPG

DSC02349.JPG


toen stond hij er zo bij:

DSC02291.jpg

DSC02298.jpg

DSC02300.jpg


nog wat las werk gebeurt en blok zit erin:

DSC02281.JPG

DSC02282.JPG

DSC02285.JPG

DSC02288.JPG

DSC02289.JPG


en de boel vastgelast:

DSC02276.JPG

DSC02278.JPG

DSC02279.JPG


spul gehaald (8mm plaat en een zooi slijpschijven):

DSC02170.JPG


daarmee aan de gang geweest:

DSC02251.JPG

DSC02252.JPG

DSC02253.JPG

DSC02254.JPG


zo, ben met karton wezen stoeien om een mal voor de ophanging te maken:

DSC02166.JPG

DSC02167.JPG

DSC02168.JPG


Hier de inkepingen verder gemaakt zodat het blok beter eronder hangt.

DSC01941.JPG

DSC01938.JPG

DSC01936.JPG

DSC01935.JPG


blokje ff snel opgehangen

DSC01914.JPG

DSC01913.JPG


Het blokje dat het moet gaan doen:

DSC01714.JPG

DSC01713.JPG

DSC01712.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooi doorverkopen aan een oma die er boodschappen mee gaat doen :+


1 woord: Ziek!
@Filmpje loopt et niet echt lekker, maar komt goed zo te zien. :)
 
efsane said:
Mooi doorverkopen aan een oma die er boodschappen mee gaat doen :+


1 woord: Ziek!
@Filmpje loopt et niet echt lekker, maar komt goed zo te zien. :)
hij loopt prima al daar, maar het geluid is zo hard dat de microfoon van de camera gaat spacen en het gaar klinkt. hij valt uit omdat ik t stationairschroefje nog nie goed had staan :P
 
joh vet ding man !

respect :) .... onder het motto van : hoe zieker hoe beter ;) :P

spruitje kan wel wat kortern trouwens denk ik ? :D
en met deze power trekt die puch binnen een week om een hoekje van 90 graden ;) let maar op :D
 
Ziekelijk..
Arm achterbruggetje :P

Blijf dit zeker wel volgen..

Edit;/ Bij sprints moet je natuurlijk wel dat manadje voorop houde!
 
Hehehe toen ik nog @ puchforum zat zag ik em ook al staan maar toen nog heel erg uitmekaar:P maja tis wel vet geworden dude!
 
Mizzle said:
Ziekelijk..
Arm achterbruggetje :P

Blijf dit zeker wel volgen..

Edit;/ Bij sprints moet je natuurlijk wel dat manadje voorop houde!
wil ik er een beetje fatsoenlijk mee kunnen rijden dan moet ik er een wheeliebar op maken, wat ik dus ook nog ga doen :P het koppel dat t blok heeft is echt ziek, hij trekt hem in z'n 2 bij 4000 toeren al op het achterwiel (met nog niet eens vol gas), en dat terwijl z'n powerband bij 9000 toeren pas begint. als je 80 rijd en je geeft vol gas (in z'n powerband wel) komt t voorwiel nogsteeds los van de grond. best eng zonder remmen :P
 
remmen heb je niet nodig om hard te gaan pronk })

dit is gewoon kicke :P schijt en blaze met dat ding
binnen een week issie tog zo krom als een hoepeltje
 
BojT said:
beter stel je je ontsteking beter af oid? want écht lekker loopt het nog niet :rolleyes:
verder dik project! 8)

Wat loopt er niet goed dan? Zoals ik het filmpe zie valt het alleen uit omdat hij niet stationair loopt, en is het geluid raar omdat er geen demper opzit. Volgens mij gaat het ding juist als een trein :?
 
Pronk said:
Wat loopt er niet goed dan? Zoals ik het filmpe zie valt het alleen uit omdat hij niet stationair loopt, en is het geluid raar omdat er geen demper opzit. Volgens mij gaat het ding juist als een trein :?
klopt ja, hij loopt al erg goed, maar hij klinkt raar omdat die microfoon gaat spacen van t harde geluid. en uitvallen is idd t stationair schroefje (die nu wel goed staat :P) als ik remmen heb maak ik wel een beter filmpje

JasperdB said:
remmen heb je niet nodig om hard te gaan pronk })

dit is gewoon kicke :P schijt en blaze met dat ding
binnen een week issie tog zo krom als een hoepeltje
krom trekken zal hij niet zo snel doen, als een puch frame krom trekt is het bij de motorophanging, en die heb ik zelf gemaakt uit 8mm dik staal, dat trekt niet zomaar krom :P achterbrug zal wel helemaal krom trekken als ik daar niks aan doe, dus die moet ik nog verstevigen :)
 
Back
Top