Pepijn#205
Well-Known Member
Het is de laatste tijd zo dood hier... dat ik van de ellende maar weer wat ben gaan bouwen
Hallo,
Om een heel verhaal te besparen, heb erg veel brommers gehad. Denk aan: Puch Maxi, Zip sp 98, Puch Mv50, Vespa Pk etc etc. Zie foto hieronder en wellicht gaat er wat dagen. En zit ondertussen alweer even op het forum en denk dat de meeste me ook wel een keer gesproken hebben bij de sbo sprints etc.
Nu wilde ik dus als een soort ''laatste'' puch project een puch bouwen zoals ik vroeger altijd wilde. Vroeger waren sommige onderdelen onbetaalbaar of waren de middelen er niet voor (voor mij). En aangezien het puch maxi virus toch is blijven hangen... nu ca 2/3 jaar terug toch maar weer opzoek gegaan naar een degelijk N frame want dat vind ik nog steeds de mooiste frames.
Toen 3 nette N frames verzameld waaronder deze origineel candy orange (de voorste) (April 2011)
Eerste shitload spullen besteld bij Puchshop
NOS carter gescoord Wilde dit graag aangezien ik het carter wilde laten verdichten en het dan wel zo mooi is een goede basis te hebben.
Even snel wat in elkaar gezet om eens te kijken wat ik wilde. Hier zie je er een set 103 wielen inzitten welke ik wilde gebruiken, inmiddels verkocht.
Qua wielen wist ik niet wat ik wilde heb bovenstaande set erin gehad, een set ''normale'' 5 spaak 103 wielen, 16'' puch sterwielen, 17'' puch sterwielen, Grimeca Blade wielen.... Blijft moeilijk, zie verderop in het topic welke wielen er nu inzitten.
Vorig jaar bij de Vehikelbeurs (vechtsebanen, wat een kutzooi was dat) een carburateurtje gescoord.
Het carter had ik inmiddels weggebracht naar een bedrijf welke hem zou gaan verdichten, zou circa 6 weken duren. Uiteindelijke 3 a 4 maanden later was hij pas klaar, resultaat mag er zeker zijn alleen niet geheel tevreden over het bedrijf ivm afspraken die niet nagekomen waren. Maargoed het carter was eindelijk terug en wat was ik blij
Los
Mock up met de cilinder erop en inlaatje (spruitstuk word nog veranderd uiteraard).
Frame moest toch ook wel een kleurtje op, zat te denken aan micca wit aangezien mijn laatste zip sp dat ook was (gsxr kleur wit). Maar had nog steeds spijt van de verkoop van mijn orange mv wat ik ook wel een wijze kleur vond en dit N frame origineel dus ook was.
Candy orange werd doorgegeven aan de spuiterij en ze konden aan de slag
Spuiterij hield me netjes op de hoogte van de werkzaamheden en ben ook een paar keer langs geweest om te checken.
Frame gestraald (parel) en bezig om wat plaatwerk te verrichten.
Frame had een paar schoonheidsfoutjes welke zijn gefixt maar verder was hij nog in topstaat, zodoende ook ervoor gekozen om hem niet helemaal strak te trekken maar te houden zoals hij is (vind het toch wat hebben, zo origineel mogelijk).
Hier in de epoxy gezet en later de primer.
Zoals je een van de eerste foto's kunt zien had ik een brede ebr incl. chrome koplamp. Bij nader inzien toch ook maar een zwarte (spuitklare) koplamp gekocht en een smalle ebr (vind ik iets wat beter staan in een N).
En ook telefoontje gekregen dat het frame klaar was bij de spuiterij!
Inmiddels weer een hele bende onderdelen besteld bij Chris, waaronder een set spatborden etc.
Zoals je eerder in het topic kon lezen vond ik het moeilijk leuke wielen te vinden voor in de N, tot ik tegen een set zogenaamde ''snowflakes'' liep welke nagenoeg nieuw waren. Je ziet ze vaker en zijn niet echt exclusief geloof ik maar vind het wel een heel leuk wiel.
Vandaar maar weer aan de slag gegaan
Voorwiel zijdeglans zwart incl gepolijste randen.
Achterwiel
Tussendoor nog de stuurklem blokjes hoogglans gepolijst, kreeg ze bij de voorvork en leken zo uit de ruwe mal te komen.
Ennn vandaag even de wielen erin gezet om even een beeld te krijgen
Binnekort maar even banden bestellen en een kabelboom dan kan het opbouwen beginnen! Komen gewoon spatborden op en een zelfgemaakt alu gepolijst zadeltje, geen polini racezitje oid.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden so far!
Setup is niet heel bijzonder maar bij deze:
Metrakit 50cc (Nieuw)
19mm Dellorto valstroom
Volronde krukas
Ontsteking (denk gewoon origineel)
Uitlaat (jolly moto of homoet)
Hallo,
Om een heel verhaal te besparen, heb erg veel brommers gehad. Denk aan: Puch Maxi, Zip sp 98, Puch Mv50, Vespa Pk etc etc. Zie foto hieronder en wellicht gaat er wat dagen. En zit ondertussen alweer even op het forum en denk dat de meeste me ook wel een keer gesproken hebben bij de sbo sprints etc.
Nu wilde ik dus als een soort ''laatste'' puch project een puch bouwen zoals ik vroeger altijd wilde. Vroeger waren sommige onderdelen onbetaalbaar of waren de middelen er niet voor (voor mij). En aangezien het puch maxi virus toch is blijven hangen... nu ca 2/3 jaar terug toch maar weer opzoek gegaan naar een degelijk N frame want dat vind ik nog steeds de mooiste frames.
Toen 3 nette N frames verzameld waaronder deze origineel candy orange (de voorste) (April 2011)
Eerste shitload spullen besteld bij Puchshop
NOS carter gescoord Wilde dit graag aangezien ik het carter wilde laten verdichten en het dan wel zo mooi is een goede basis te hebben.
Even snel wat in elkaar gezet om eens te kijken wat ik wilde. Hier zie je er een set 103 wielen inzitten welke ik wilde gebruiken, inmiddels verkocht.
Qua wielen wist ik niet wat ik wilde heb bovenstaande set erin gehad, een set ''normale'' 5 spaak 103 wielen, 16'' puch sterwielen, 17'' puch sterwielen, Grimeca Blade wielen.... Blijft moeilijk, zie verderop in het topic welke wielen er nu inzitten.
Vorig jaar bij de Vehikelbeurs (vechtsebanen, wat een kutzooi was dat) een carburateurtje gescoord.
Het carter had ik inmiddels weggebracht naar een bedrijf welke hem zou gaan verdichten, zou circa 6 weken duren. Uiteindelijke 3 a 4 maanden later was hij pas klaar, resultaat mag er zeker zijn alleen niet geheel tevreden over het bedrijf ivm afspraken die niet nagekomen waren. Maargoed het carter was eindelijk terug en wat was ik blij
Los
Mock up met de cilinder erop en inlaatje (spruitstuk word nog veranderd uiteraard).
Frame moest toch ook wel een kleurtje op, zat te denken aan micca wit aangezien mijn laatste zip sp dat ook was (gsxr kleur wit). Maar had nog steeds spijt van de verkoop van mijn orange mv wat ik ook wel een wijze kleur vond en dit N frame origineel dus ook was.
Candy orange werd doorgegeven aan de spuiterij en ze konden aan de slag
Spuiterij hield me netjes op de hoogte van de werkzaamheden en ben ook een paar keer langs geweest om te checken.
Frame gestraald (parel) en bezig om wat plaatwerk te verrichten.
Frame had een paar schoonheidsfoutjes welke zijn gefixt maar verder was hij nog in topstaat, zodoende ook ervoor gekozen om hem niet helemaal strak te trekken maar te houden zoals hij is (vind het toch wat hebben, zo origineel mogelijk).
Hier in de epoxy gezet en later de primer.
Zoals je een van de eerste foto's kunt zien had ik een brede ebr incl. chrome koplamp. Bij nader inzien toch ook maar een zwarte (spuitklare) koplamp gekocht en een smalle ebr (vind ik iets wat beter staan in een N).
En ook telefoontje gekregen dat het frame klaar was bij de spuiterij!
Inmiddels weer een hele bende onderdelen besteld bij Chris, waaronder een set spatborden etc.
Zoals je eerder in het topic kon lezen vond ik het moeilijk leuke wielen te vinden voor in de N, tot ik tegen een set zogenaamde ''snowflakes'' liep welke nagenoeg nieuw waren. Je ziet ze vaker en zijn niet echt exclusief geloof ik maar vind het wel een heel leuk wiel.
Vandaar maar weer aan de slag gegaan
Voorwiel zijdeglans zwart incl gepolijste randen.
Achterwiel
Tussendoor nog de stuurklem blokjes hoogglans gepolijst, kreeg ze bij de voorvork en leken zo uit de ruwe mal te komen.
Ennn vandaag even de wielen erin gezet om even een beeld te krijgen
Binnekort maar even banden bestellen en een kabelboom dan kan het opbouwen beginnen! Komen gewoon spatborden op en een zelfgemaakt alu gepolijst zadeltje, geen polini racezitje oid.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden so far!
Setup is niet heel bijzonder maar bij deze:
Metrakit 50cc (Nieuw)
19mm Dellorto valstroom
Volronde krukas
Ontsteking (denk gewoon origineel)
Uitlaat (jolly moto of homoet)