11 pk uit goedkope bagger onderdelen

Advertisement - register to remove this

Ik zou zeggen kijk even naar Streetlights op YouTube. Een Duitser die deze 2extreme 70ccm cilinder aantal jaren geleden uitvoerig heeft getest. Kwam met een Yasuni R op 10pk en een Yasuni city 16 eerst op 11pk en na aanpassen flens zelfs op 12pk. Icm een 19mm carb.
 
Hier wordt altijd verkondigd dat goedkope onderdelen van DMP, Mezoly enz. bagger zijn. Maar kijk eens aan, Dutch Riders haalt toch effe bijna 11 pk uit die goedkope troep:

Zonder iets te slopen een keer in deze aflevering :)
 
Hier wordt altijd verkondigd dat goedkope onderdelen van DMP, Mezoly enz. bagger zijn. Maar kijk eens aan, Dutch Riders haalt toch effe bijna 11 pk uit die goedkope troep:

Heb je ook gezien, dat die niet rechtstreeks uit de doos erop gegaan zijn? En waar ie tegenaan liep…. Zuiger die er niet doorheen ging bv.

Allemaal leuk en aardig, maar als je die bewerkingen moet laten doen, was je een stuk beter af geweest, door direct betere onderdelen te kopen.
 
Ik vind het gewoon een prutser. Alles droog in elkaar, met vieze handen. Geweldig.
Een sito is in mijn ervaring ook gewoon beter als zo'n goedkope terugloop.
En dan zal ik het maar niet over het slijpen hebben.

Heb ook een filmpje gezien dat hij een speedfight aan het afstellen was. Leek ook helemaal nergens op.

Maar wel leuk om te weten dat ik 10+ pk uit mijn tijdelijke cilinder kan halen. :D Bij mij paste de boel ook gewoon probleemloos. Het enige echte probleem wat ik opgemerkt heb, is dat de draad voor de bougie heel ruim is. Als je hem er een stuk in draait, kan je hem nog vrij ver heen en weer bewegen. Maar dat maakt natuurlijk niet zo gek veel uit.
 
Last edited:
Ik vind het gewoon een prutser. Alles droog in elkaar, met vieze handen. Geweldig.
Een sito is in mijn ervaring ook gewoon beter als zo'n goedkope terugloop.
En dan zal ik het maar niet over het slijpen hebben.

Heb ook een filmpje gezien dat hij een speedfight aan het afstellen was. Leek ook helemaal nergens op.

Maar wel leuk om te weten dat ik 10+ pk uit mijn tijdelijke cilinder kan halen. :D Bij mij paste de boel ook gewoon probleemloos. Het enige echte probleem wat ik opgemerkt heb, is dat de draad voor de bougie heel ruim is. Als je hem er een stuk in draait, kan je hem nog vrij ver heen en weer bewegen. Maar dat maakt natuurlijk niet zo gek veel uit.
Het is wel een beunhaas vooral omdat het zo weinig kost. Gaat ie er makkelijk mee om. Dnek alleen niet dat t perser een prutser is:)
 
Juist met dat goedkope spul wil je het goed in de olie zetten, de afwerking is veel ruwer. (al zal het hem waarschijnlijk ook een worst wezen hoe lang het mee gaat, maar dan nog.)

Ook even een ander filmpje bekeken, daar zie ik hem dan inderdaad wel weer olie gebruiken.

Nou ja, wat ik zeg, ik heb er een paar filmpjes van gezien, een speedfight die waardeloos afgesteld werd, en dan zie ik hem dit kurkdroog in elkaar zetten, en heel lomp doen met slijpen, tja. Dan heb ik niet het idee dat je echt heel goed bezig bent.

En misschien heb ik net de verkeerde filmpjes gekeken, maar ik vind gewoon dat je het altijd moet doen. Als er nu iemand voor het eerst kijkt, en met hem mee doet, moeten ze natuurlijk wel gewoon olie gebruiken. Dat moet je dan ook gewoon zelf even doen, of tenminste even noemen. Maar waarschijnlijk neem ik het veel te serieus. Het kanaal is natuurlijk ook een beetje in een beunhaas stijl.
 
In Duitse ervaringen heb ik gelezen dat bij de één deze cilinder probleemloos jaren mee gaat en dat bij de ander de zuiger een klemmer gaf na 700km. Nogal wisselend dus, maar voor 60eu boeit dat niet. Overigens niemand waarbij de zuiger niet paste. Merkwaardig dat dat bij Dutchriders dan het geval was.
 
Heb deze gezien vanochtend.
Tof om te zien.

Kerel heeft wel verstand van zaken en wat extra competenties.
Lassen etc.
Goed kanaal, droge humor, maar kan ik langs kijken.
Dat je een lasapparaat kan gebruiken zegt niet zo gek veel over je kennis. Er zijn hele goede lassers die niets in elkaar kunnen sleutelen. En hele goede monteurs die voor geen meter kunnen lassen.

@Tim Ark Ik vind het ook een beetje bijzonder. Zoals ik al zeg, ik heb precies dezelfde, geen enkel probleem eigenlijk. Maar goed, het blijft natuurlijk goedkope Chinese rommel, misschien hebben ze deze net slordig uitgeboord/gehoond oid, kan natuurlijk. Kwaliteitscontrole is zo goed als 0 met dit soort spul. Als het niet goed is sturen ze een nieuwe op. (de Chinese verkopers bedoel ik dan)

Als ze in 700km kapot/klem kunnen lopen, kan het natuurlijk ook wel eens zijn dat er eentje rechtstreeks uit de fabriek komt die klem loopt.
 
Last edited:
Het merk DMP (Dutch Motorcycle parts) is niet per definitie slecht te noemen.., wat dat betreft zijn er overal wel maandagmorgen onderdelen van de band gerold! Dmp is al sinds 1997 actief in Ned. en kocht vooral in op de Taiwanese markt qua 2 takt motoren en onderdelen, denk aan CPI, Keeway en/of Generic/Motron die eigen fabrieken hadden toen der tijd.

Daarna kwam ook PePe parts in beeld wat eigenlijk een nieuw onderdeel/tak is van DMP....
Met ook eigen uitlaten welke niet eens zo slecht waren deden ze het best goed voor een bepaalde periode.
En toen ging het eigenlijk een mis...., men (de broers van der Post) is toen in zee gegaan met div. Chinese leveranciers wat voornamelijk resulteerde in inferieure onderdelen!

Heb echter ook ervaring met de duurdere merken waaraan ook (weliswaar sporadisch) het e.e.a. niet geheel klopte hoor!
Wat dat betreft is het zeker ongezien kopen online een beetje onzeker geworden vind ik.
Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening en ervaring. en ook ik koop wel eens wat in waarvan ik niet weet of het wel werkt!
Ik heb onderhand een klein formaat gereedschapskist vol zitten met div. onderdelen wat dat betreft...lol!
Maar op een of andere manier voelt het tegelijkertijd wel goed om dit achter de hand te hebben...
Zeker gezien het feit dat het Minarelli horizontale (kloon) motorblok welke zelfs onder de Malaguti hangt alom vertegenwoordigd is v.w.b. de oude 2 takjes. Op de originele varianten na dan!

Qua cilinders zit het wel goed en zijn ze bijna identiek aan de originele cilinder van de ori (merk) scooter.
Wat een probleem is/was, is dat de bij/meegeleverde zuiger meestal niet rond was maar lichtelijk ovaal waardoor het vermogen afnam bij een warme motor. Het is alweer wat jaren terug maar ik kwam erachter d.m.v. schuifmaat te hanteren op de zuiger. Deze week af waardoor er compressieverlies optrad.

Ik heb zelf ook een DMP 50cc standaard cilinder op m'n Yamaha Aerox van 2004/2005 gemonteerd...
Klopt als een bus qua timing poorten e.d., enige minpunt is dat de uitlaatpoort een fractie kleiner is waardoor er iets minder power voorhanden is. Eerlijk gezegd mis ik dit niet echt omdat er ook een terugloopuitlaat gemonteerd zit...
Trekt nog steeds goed op met een echte snelheid van 80 km/u na de inrijperiode.

Belangrijkste is dat ik nog steeds goed kan meekomen op de 50 km/u wegen waar we als scooterrijder verplicht op moeten rijden en tegelijkertijd ook vogelvrij verklaard zijn!
Op de motorscooter geen probleem, maar zodra men op een bromscooter stapt lijkt het wel een frogger game!

Maar goed, ik dwaal wat af zie ik :oops:!
 
Prima.

Maar voor de duidelijkheid is dit dus geen DMP. Dit is een "2extreme".

Imo, vergelijkbaar in kwaliteit met de rest van de Chinese cilinders. Je kan ook gewoon precies dezelfde vinden op alibaba. Wat wel leuk aan deze cilinder is, is dat hij 8 spoelpoorten heeft.

Dat hij voor 100 of 200 km goede prestaties levert zegt mij eerlijk gezegd ook niet zo heel veel over de kwaliteit, ik vind het interessanter of hij het 1000, 2000, 5000, of misschien wel 10000km vol houd. (no way:tearsofjoy:) Dat zegt pas echt iets over de kwaliteit.

Ik ben benieuwd.:p Ik heb hem er dus ook onder zitten. Verwacht eigenlijk niet dat het lang goed gaat, en ik ben er ook op voorbereid dat het fout gaat. Maar ik vind het ook wel leuk dat soort experimenten.

Maar tot nu toe, qua power is hij echt niet slecht, trekt goed weg, bij mij is de top ongeveer 90.
 
Last edited:
Ja, ik ken die prachtige setjes wel die kant en klaar gemonteerd kunnen worden.
Op zich is daar niet zoveel mis mee wat ik al eerder aangaf in post #11.
Waar het mij om gaat is dat de zuiger vaak nogal (flink) afwijkt v.w.b. de juiste maat!

Ik heb dit al div. malen mogen ervaren helaas.
Hoop dat de zuigermaat goed te zien is op onderstaande foto:

zuiger met pijl.jpg

Ovale_zuiger.jpg

ovale_zuiger_2.jpg

Dit is dan wel weer een flinke domper op de feestvreugde en ben je aangewezen op een compleet nieuwe zuiger!
Juist via alibaba en/of e-bay gaat/ging het vaak mis is mijn ervaring...
Maar goed, dit moet een ieder voor zich weten natuurlijk.
Het best is, en blijft toch om dit via een webshop in Ned. te bestellen zoals in post #14 is te lezen.
 
Last edited:
Dat is het inderdaad precies. Het is niet per se de afmeting, het gaat er ook om dat die zuiger, en de cilinder goed rond is. Cilinder zal meestal wel redelijk zijn na uithonen, maar of de zuiger echt rond is... Tja. Dat is gewoon een gegoten ding, waar in de fabrieken van goedkoop spul niet echt op gelet wordt.

Bij een goede fabrikant word dat echt in de gaten gehouden, en gaat een zuiger die ook maar .01 mm afwijkt de fabriek niet uit. Bij dit soort spul word daar niet zo op gelet. (En dat kan je natuurlijk ook eigenlijk niet echt verwachten voor de prijs)

Als je het dan treft, komt het wel goed, als het tegen zit moet je inderdaad een zuiger kopen of iets, waardoor je beter gewoon voor een duurdere cilinder had kunnen gaan.

En dan hebben we het er nogmaals ook niet eens over wat er gebeurt na 5000 km oid.
 
??
In de eerste post staat dit:

Dit is waar ik op reageerde, niet zozeer op de cilinders uit de getoonde filmpjes!
Inderdaad, het gaat over goedkope 'bagger' in het algemeen.

Ik heb een '101 octane' 72cc (nog goedkoper dan Mezoly) onder de Agi zitten. Zit al ruim 7k km op, prima vermogen en geen olieverbruik.

Prima setje, zonde om 100 euro meer uit te geven aan Malossi.
 
Motoforce maakt prima cilinders. Als je daarvan de black series pakt is het ook nog eens netjes afgewerkt.

Mijn Naraku cilinder vond ik dan weer echt poep. Ik kocht een 2 takt cilinder voor minarelli LC. Spoelpoorten ongelijk en schroefdraad van de uitlaat scheef getapt. Zat ook weinig snelheid in.
Snel weer eraf gehaald.
 
Back
Top