Het merk DMP (Dutch Motorcycle parts) is niet per definitie slecht te noemen.., wat dat betreft zijn er overal wel maandagmorgen onderdelen van de band gerold! Dmp is al sinds 1997 actief in Ned. en kocht vooral in op de Taiwanese markt qua 2 takt motoren en onderdelen, denk aan CPI, Keeway en/of Generic/Motron die eigen fabrieken hadden toen der tijd.
Daarna kwam ook PePe parts in beeld wat eigenlijk een nieuw onderdeel/tak is van DMP....
Met ook eigen uitlaten welke niet eens zo slecht waren deden ze het best goed voor een bepaalde periode.
En toen ging het eigenlijk een mis...., men (de broers van der Post) is toen in zee gegaan met div. Chinese leveranciers wat voornamelijk resulteerde in inferieure onderdelen!
Heb echter ook ervaring met de duurdere merken waaraan ook (weliswaar sporadisch) het e.e.a. niet geheel klopte hoor!
Wat dat betreft is het zeker ongezien kopen online een beetje onzeker geworden vind ik.
Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening en ervaring. en ook ik koop wel eens wat in waarvan ik niet weet of het wel werkt!
Ik heb onderhand een klein formaat gereedschapskist vol zitten met div. onderdelen wat dat betreft...lol!
Maar op een of andere manier voelt het tegelijkertijd wel goed om dit achter de hand te hebben...
Zeker gezien het feit dat het Minarelli horizontale (kloon) motorblok welke zelfs onder de Malaguti hangt alom vertegenwoordigd is v.w.b. de oude 2 takjes. Op de originele varianten na dan!
Qua cilinders zit het wel goed en zijn ze bijna identiek aan de originele cilinder van de ori (merk) scooter.
Wat een probleem is/was, is dat de bij/meegeleverde zuiger meestal niet rond was maar lichtelijk ovaal waardoor het vermogen afnam bij een warme motor. Het is alweer wat jaren terug maar ik kwam erachter d.m.v. schuifmaat te hanteren op de zuiger. Deze week af waardoor er compressieverlies optrad.
Ik heb zelf ook een DMP 50cc standaard cilinder op m'n Yamaha Aerox van 2004/2005 gemonteerd...
Klopt als een bus qua timing poorten e.d., enige minpunt is dat de uitlaatpoort een fractie kleiner is waardoor er iets minder power voorhanden is. Eerlijk gezegd mis ik dit niet echt omdat er ook een terugloopuitlaat gemonteerd zit...
Trekt nog steeds goed op met een echte snelheid van 80 km/u na de inrijperiode.
Belangrijkste is dat ik nog steeds goed kan meekomen op de 50 km/u wegen waar we als scooterrijder verplicht op moeten rijden en tegelijkertijd ook vogelvrij verklaard zijn!
Op de motorscooter geen probleem, maar zodra men op een bromscooter stapt lijkt het wel een frogger game!
Maar goed, ik dwaal wat af zie ik
!