This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

1 Juli 2008 rookverbod in horeca

stoer doen en uitproberen, dat is gewoon bij iedereen zo en je kan mij niet wijsmaken dat het anders is.

stoer doen en uitproberen, dat is gewoon bij iedereen zo en je kan mij niet wijsmaken dat het anders is.

Idd. Iemand (@ ander forum) probeerde me wijs te maken dat hij ging roken omdat een ouder was overleden. WAAROM ga je dan roken? "Vader is dood, joh ik ga roken?" x|

Ik kan daar wel over oordelen. Dit is typisch een reactie van iemand die rookt. Je zegt dat ik geen oordeel mag hebben, maar zelf vertel je er niet bij wat het nut van roken is. Je hebt toch hersens of niet? Wat is het nut van roken? Een houding geven op plaatsen waar je je geen houding weet te geven? Zo is het iig begonnen denk ik. Roken kent geen een voordeel als je er aan begint, en als jij ze wel weet mag je die graag met ons delen. Mijn mening: mensen roken omdat anderen roken.

Ik vind rokers in die zin eerder robotgedrag vertonen dan niet-rokers, omdat ze tamelijk ondoordacht aan iets beginnen wat ze letterlijk ongezonder maakt, maar wel makkelijer 'socialer'.

Je hebt nog nooit gerookt, maaar je denkt wel dat je zonder je nicotine verslaving een stuk lekkerder in je vel zit.:X

Ik rook wel, half pakje marlboro medium per dag.
En ja dood ga je toch of je wel of niet rookt.

Uit een heel oud topic, is hetzelfde als wat je hier weer doet.
En kben het met Lulu eens, geen zin om het over te typen.

Ik rook persoonlijk eigenlijk alleen maar op het werk, ik verheug me op mijn sigaretje in de pauze. Dat maakt mijn werkdag wat draagzamer (want ik moet nog 50 jaar)
Mijn oma doet het omdat ze elke dag de hele dag alleen in een kamertje zit, die heeft haar troost bij sigaretten.
Mijn manager op het werk die heeft een flink stress baantje, die rookt af en toe een sigaretje dan word ie rustiger en kan zich dan beter concentreren op het werk.

Jullie niet rokers kunnen het geloven of niet, oordeel gewoon niet als je nog nooit gerookt hebt

Kan je niet gewoon een bakkie koffie nemen in je pauze? En je bent begonnen om in je pauze een sigaretje te roken? Als je je er zo op verheugt, zoek dan ander werk, want dit is uitzichtloos.

Omdat je oma op haar kamertje zit, gaat ze maar roken? Pak een boek.

Manager, is hetzelfde als het restaurant waar ik werk, ben de enige die niet rookt nl, kan je ook gewoon rustig gaan zitten en tot rust komen. Even afsluiten van de wereld. Dat doe ik, en geloof me, het werkt.

Allemaal hele gare excuses, het slaat NERGENS op.

Iedereen moet nog 50 jaar werken dus dat is een kut smoes, van je oma kan ik nog begrijpen want die is opgevoed met de gedachte dat roken niet slecht voor je was en kan onmogelijk nu nog stoppen. Van je manager is het gewoon een zwakte en zit het tussen zijn oren.

ROKEN = VERSLAVING

opzich vind ik het zelf niet erg als er niet meer gerookt mag worden, ik rook zelf tog niet. Maar ik denk wel dat het uitgaan er erg op achteruit gaat met al die mensen die idd naar buiten gaan om ff te roken enzo niet echt gezellig denks

opzich vind ik het zelf niet erg als er niet meer gerookt mag worden, ik rook zelf tog niet. Maar ik denk wel dat het uitgaan er erg op achteruit gaat met al die mensen die idd naar buiten gaan om ff te roken enzo niet echt gezellig denks

Ik hoor hier veel mensen al zeggen dat ze nu juist gaan stoppen omdat ze niet buiten willen staan met roken elke keer.

Lijkt wel een veldslag aan het worden. Iedereen heeft de vrije keuze om wel of niet te gaan roken.

Koffie is net zo een smerige verslaving. Ff een bakkie om wakker te worden.
Net zo een slap excuus voor een vieze verslaving , want ja koffie drinkers meuren ook uit hun bek.

Het is gewoon belachelijk dat de staat als schoolmeestertje gaat optreden. Nu is het roken , ze zijn ook langzaam de prijs voor drank aan het opschroeven.
Het vuurwerk willen ze aan banden leggen.
Wat wordt het straks? extra belasting op je kroketje van de Febo?

Ik vind het nergens op slaan, Vooral omdat ze het doen ivm het personeel :L (zeggen ze)srry maar ik sta zelf achter de bar en voor zover ik kan zien rookt bijna elke Horeca medewerker, Ik zie het nut er ig niet van in

misschien moet je het eens omdraaien.
mensen die last hebben van rook, of niet houden van een rookomgeving komen niet werken in een bar. vul de rest maar in

Dat rokers zichzelf vrijwillig vergiftigen moeten ze zelf weten, maar niet-rokers hoeven niet mee te delen in die verslaving, het nut ervan lijkt me dus duidelijk zat..

Nee ik pak geen koffie want teveel koffie drinken is ook slecht:X
Ik heb heel relax werk, maar voor mij persoonlijk maakt het gewoon wat draagelijker. Daar kun jij niet over oordelen9||6

@renz p: Ik wil niet winnen, ik rook voormezelf

Maar laat een ander daar dan niet onder leiden.. Het inademen van rook is namenlijk net zo slecht, en van koffie drinken heeft niemand last..

Koffie drinken was een voorbeeld lieverd :*
Anders pak je toch een glaasje water?

Waarom maakt het het wat dragelijker? Omdat je rookt is je werk ineens wat dragelijker?