1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Het grappige is juist dat het rookverbod niet voor de niet-rokers is , maar voor om het roken een halt toe te roepen.

Het wordt verkeerd geinterpreteerd.

En ja ik heb wel last van die koffiedrinkende lui.

Sjaggie als ze hun bakkie niet kunnen bakken sochtends , ze stinken uit hun bek en als ze te veel op hebben worden ze onrustig.

Maar daar gaat het verder niet om , het was maar een voorbeeld van een volgend proces van de overheid.

Koffie drinken was een voorbeeld lieverd :*
Anders pak je toch een glaasje water?

Waarom maakt het het wat dragelijker? Omdat je rookt is je werk ineens wat dragelijker?

Dat is psychisch en fysiek.
Vandaar de vergelijking met het koffie drinken.

Het lichaam vraagt naar een bepaalde stof en je brein gaat daarmee aan de haal

@renz p: Ik wil niet winnen, ik rook voormezelf:)

Het gaat mij erom dat je toen je begonnen bent met roken, dat niet deed zodat je later bij enige stress een relaxmiddeltje had. Ik geloof 100% niet dat dat je motivatie geweest is. Dat is er doorgaans bijgekomen omdat je verslaafd geraakt bent, DENK IK.

Verder blijkt het moeilijk om als roker te kunnen zeggen dat je er door sociale druk ertoe aan gezet bent, want dat geeft dan volgens mij weer een negatief zelfbeeld ofso. Kan het mis hebben uiteraard.

Het gaat mij erom dat je toen je begonnen bent met roken, dat niet deed zodat je later bij enige stress een relaxmiddeltje had. Ik geloof 100% niet dat dat je motivatie geweest is. Dat is er doorgaans bijgekomen omdat je verslaafd geraakt bent, DENK IK.

Verder blijkt het moeilijk om als roker te kunnen zeggen dat je er door sociale druk ertoe aan gezet bent, want dat geeft dan volgens mij weer een negatief zelfbeeld ofso. Kan het mis hebben uiteraard.

Het interesseert geen klote, wat jij wel of niet gelooft

@ Lulu en Renz,

Ik snap niet waar jullie je zo druk over maken, laat die jongen lekker roken. Hij kiest ervoor, net als ik dat doe en tegenwoordig weet iedereen dat het slecht is maar het is een keuze die je maakt en daar hoeft een ander (niet roker)niet over te oordelen. Ik word zo moe van het gezeur van de niet rokers over bijvoorbeeld het mee roken, in sommige gevallen helemaal terecht. Maar het begint zo ver door te slaan dat de niet rokers al op hoge poten staan als ze op straat sigarettenrook ruiken.

En om even over het rook verbod in de horeca verder te gaan, ik vind het jammer en niet nodig maar ik lig er ook niet wakker van. En ook ik vind het prettig dat je kleren niet vreselijk stinken na een avondje stappen. Ik heb het meegemaakt in Australië waar het verbod al tijden geleden is ingegaan en je raakt er snel aan gewend.

Het gaat me niet om het feit of hij rookt of niet, hij geeft alleen zulke belabberde argumenten.

@ Big-Jay: :D!

@ Sinister: Je verdedigt je stelling met echt verschrikkelijke argumenten, dan gooi je je zielige oma maar in de strijd, maar je hebt ondertussen nog geen antwoord gegeven op de vraag WAAROM je uberhaupt bent begonnen?

Het gaat me niet om het feit of hij rookt of niet, hij geeft alleen zulke belabberde argumenten.

@ Big-Jay: :D!

@ Sinister: Je verdedigt je stelling met echt verschrikkelijke argumenten, dan gooi je je zielige oma maar in de strijd, maar je hebt ondertussen nog geen antwoord gegeven op de vraag WAAROM je uberhaupt bent begonnen?

Ik ben begonnen met een jointje daar was ik meegestopt.
Ben toen sigaretten gaan roken, en nu doe ik 5/6 dagen met een pakje vasten.
Ik hoef mijn oma niet in de stijd te gooien, ik zei alleen maar waarom zij sigaretten rookt.
Gaat mij om het feit dat mensen hier een mening klaar hebben over sigaretten, terwijl de gene nog nooit een sigaret hebben aangeraakt:X

Boeiend of iemand rookt....
Als iemand in mijn omgeving gaat roken zodoende dat ik er last van heb boeit het me wel!

Het is niet dat ik er een big deal over maak, maar als ik kon kiezen tussen een rokende horeca of een rookvrije kies ik toch voor de rookvrije :)

WAT IS HET NUT DAN
(En kom dan niet aanzetten met je oma die alleen op haar kamer zit.)

Lees een van mijn eerste post.
Voor mij oma is dat het nut, ik heb je gezegd waarom ik het rook, en mijn baas.
Jij kan het een belachelijke reden vinden, maar het is nog belachelijker dat jij gaat uitmaken voor iemand of het nut heeft voor de gene of niet.
Nu stop ik ermee.

Lees een van mijn eerste post.
Voor mij oma is dat het nut, ik heb je gezegd waarom ik het rook, en mijn baas.
Jij kan het een belachelijke reden vinden, maar het is nog belachelijker dat jij gaat uitmaken voor iemand of het nut heeft voor de gene of niet.

Het zijn zulke onzinnige redenen, ze slaan gewoon op stront. DAT vertel ik je, meer niet.

Dat verhaal van je oma was echt het toppunt, want ze kan ook gewoon een boek pakken?

Nu stop ik ermee.

He jammer.

@ Lulu en Renz,

Ik snap niet waar jullie je zo druk over maken, laat die jongen lekker roken. Hij kiest ervoor, net als ik dat doe en tegenwoordig weet iedereen dat het slecht is maar het is een keuze die je maakt en daar hoeft een ander (niet roker)niet over te oordelen.

Al die reacties van de meeste rokers hier laten zelf al zien dat roken shit is. Wees blij dat mensen zich druk maken om anderen die maar iets doen door wanhoop (echter, dat hoeft NU niet meer zo te zijn, dus dat verzacht de pijn nog enigzinds).

En sinister, als je nou is overnieuw leest wat er staat kan je misschien wel een zinnig antwoord verwoorden. De reden waarom jij gestart bent met roken heb je nog steeds niet vertelt.

Ohw wacht, wat anderen denken interesseert je geen kloot. Succes

Wat wordt het straks? extra belasting op je kroketje van de Febo?

Ja, dat is de volgende stap ja : vet-tax. :)

Maargoed, rookverbod in horeca. Halleluja, eindelijk!

Heb zes maanden in Zweden gewoond en daar mag je ook al een tijd niet meer roken in de horeca. Nou, dames en heren, eindelijk kun je je shirt weer eens voor de 2e keer aantrekken na een avondje stappen. Ook Krijg je niet een rooksmaak in je bek als je onder de douche stapt.

Ik vind het niet meer dan normaal : roken doe je buiten. punt. Ook ben ik er van overtuigd dat er over een jaar niemand meer aan het mekkeren is over dit onderwerp. Het is gewoon een gewenning.

Bovendien heb ik zelf ook voordelen ondervonden aan het buiten roken, ik ben een gezelligheids roker, en zo af en toe naar buiten met een hele clan rokende mensen is zeker goed voor je sociale contacten in de discotheek. Echt waar, geen geintje. Ditzelfde gold ook voor Italië (ook rookvrij).

Het enige nadeel vind ik dat je bijvoorbeeld geen sigaartje meer na je eten kunt roken in een restaurant. Maargoed, dat doen we dan maar thuis.

Back