@ Shane, nee dat is nog niet gezegd, maar ik zie het dat roken daar feitelijk ook op neerkomt.
Over die koffie, laatst bij Discovery Shorts was een uitzending over koffie. Vroeger scheen koffie volgens bijgeloof ook schadelijk te zijn en is koffie enige tijd ook verboden geweest. Koffie wordt nu toch ook weer door (bijna) iedereen gedronken?
Over koffie op het werk, tja als autoverkoper zit je de halve dag koffie te zuipen met klanten. Dat hoort er nou eenmaal een beetje bij. Praten en braaien tegelijk noemen ze dat toch?
ow jah, ik rook zelf niet, ik ben een voorstander van om discotheken rookvrij te maken. Voel me soms nog enkele weken beroerd van de rooklucht als ik ben gaan stappen. Long aandoening is daar de oorzaak van, dat weet ik wel. Maar die combinatie is toch niet fijn.
Van mij mag iedereen hier in de showroom gewoon roken, ik heb er geen bezwaar tegen. Ik werk in een oude bloembollen kas waar wij occasions verkopen met een grote open hout haard bij de koffie hoek, die rookt soms nog harder. Zit afzuiging boven, meeste klanten roken daaronder. Vind het prima. En als het erg wordt zet ik het dak gewoon even open
...
Ik ben het er mee eens dat er geroepen wordt dat bedrijven zelf moeten kiezen, maar dan zul je zien dat 90% ervoor kiest om roken te handhaven, dan is het ´probleem´ dus niet aangepakt.
Over alcohol en verkeer, als mensen weten dat ze nog moeten rijden, drink dan niet... Gewoon een kwestie van zelfbeheersing. Als je weet dat je dat niet kan, regel dan een taxi of een bob.
Ps ik rook dus ook niet, nooit gedaan ook. Geen behoefte aan. Wel erger ik me, zoals zoveel aan collega´s die om de havenklap even een sigaretje zijn roken en intussen nix uitvoeren...