1 Juli 2008 rookverbod in horeca

In tegenstelling tot wie?

Tot rokers (die elke 2 uur (ofzo) een rookpauze nodig hebben, of tot koffie drinkers die om half 9 binnenkomen, maar dan nog ff uitgebreid een 'bakkie' gaan doen. Stelletje flikkers, zo zag ik het tijdens een stage ook, als baas had ik een tijdmechanisme op dat koffieding gezet. Drink het thuis maar en om 10 uur mag je wat pakken hier.

Tot rokers (die elke 2 uur (ofzo) een rookpauze nodig hebben, of tot koffie drinkers die om half 9 binnenkomen, maar dan nog ff uitgebreid een 'bakkie' gaan doen. Stelletje flikkers, zo zag ik het tijdens een stage ook, als baas had ik een tijdmechanisme op dat koffieding gezet. Drink het thuis maar en om 10 uur mag je wat pakken hier.

Zijn ook genoeg mensen die 10 min voor aanvangstijd op het werk aankomen. Even een bakkie doen met collega's. Niks mis mee mijns inziens.

Overdrijven is een kunst.

Als koffiedrinker kan je daar btw rekening mee houden. Dan is het de baas z'n verplichting daar iets van te zeggen, en niet de verplichting van een mannetje op het forum die z'n frustraties alleen hier durft te uitten en het niet zegt op de werkvloer.

Dat verhaal van Andries :D "ligt op de grond van het lachen" en nog met plaatjes ook :X

Maar goed. ik ben een gestopte roker en ben er erg blij mee ook!

Vieze stink troep ;) ik zag laatst een programma op TV over het uitgaansleven in engeland. iedereen zat buiten omdat er binnen niet meer gerookt mag roken :X
Ik denk dat dit wel eens een aantal grote problemen teweeg kan gaan brengen.

als iedereen straks lekker buiten gaat zitten en bier drinken kan je nog wel eens een hoop tramelant kunnen gaan krijgen op straat...

/edit.

Zo nu eerst even een bakkie pleur halen. ik heb weer 5min gewerkt... :D

Overdrijven is een kunst.

Als koffiedrinker kan je daar btw rekening mee houden. Dan is het de baas z'n verplichting daar iets van te zeggen, en niet de verplichting van een mannetje op het forum die z'n frustraties alleen hier durft te uitten en het niet zegt op de werkvloer.

Haha, wat zit je je te richten op mij? Voor zover bekend hebben we dezelfde idealen hoor. Op koffie drinken na dan misschien, maar als je niet eens door mn cynisme heen kunt prikken ben je wel erg dom. Ben je sjaggie ofzo?

Sowieso, mij uitmaken voor een "mannetje op het forum die z'n frustraties alleen hier durft te uitten en het niet zegt op de werkvloer" doe je heel erg verkeerd. Die baas waar je het over hebt zit hier, iemand die zn bek te allen tijden opentrekt zit hier. Dus...?

Maar over dat alcohol.. je gaat nu wss ook zien dat mensen veel meer gaan drinken, omdat ze bezig willen zijn, en wat in hun handen willen hebben..

(weet niet of het al gezegt is, heb niet het hele topic gelezen)

@ Shane, nee dat is nog niet gezegd, maar ik zie het dat roken daar feitelijk ook op neerkomt.

Over die koffie, laatst bij Discovery Shorts was een uitzending over koffie. Vroeger scheen koffie volgens bijgeloof ook schadelijk te zijn en is koffie enige tijd ook verboden geweest. Koffie wordt nu toch ook weer door (bijna) iedereen gedronken?

Over koffie op het werk, tja als autoverkoper zit je de halve dag koffie te zuipen met klanten. Dat hoort er nou eenmaal een beetje bij. Praten en braaien tegelijk noemen ze dat toch?

ow jah, ik rook zelf niet, ik ben een voorstander van om discotheken rookvrij te maken. Voel me soms nog enkele weken beroerd van de rooklucht als ik ben gaan stappen. Long aandoening is daar de oorzaak van, dat weet ik wel. Maar die combinatie is toch niet fijn.
Van mij mag iedereen hier in de showroom gewoon roken, ik heb er geen bezwaar tegen. Ik werk in een oude bloembollen kas waar wij occasions verkopen met een grote open hout haard bij de koffie hoek, die rookt soms nog harder. Zit afzuiging boven, meeste klanten roken daaronder. Vind het prima. En als het erg wordt zet ik het dak gewoon even open :)...

Ik ben het er mee eens dat er geroepen wordt dat bedrijven zelf moeten kiezen, maar dan zul je zien dat 90% ervoor kiest om roken te handhaven, dan is het ´probleem´ dus niet aangepakt.

Over alcohol en verkeer, als mensen weten dat ze nog moeten rijden, drink dan niet... Gewoon een kwestie van zelfbeheersing. Als je weet dat je dat niet kan, regel dan een taxi of een bob.

Ps ik rook dus ook niet, nooit gedaan ook. Geen behoefte aan. Wel erger ik me, zoals zoveel aan collega´s die om de havenklap even een sigaretje zijn roken en intussen nix uitvoeren...

Maar over dat alcohol.. je gaat nu wss ook zien dat mensen veel meer gaan drinken, omdat ze bezig willen zijn, en wat in hun handen willen hebben..

(weet niet of het al gezegt is, heb niet het hele topic gelezen)

iets waar je als NIET roker geen ervaring mee hebt dus

Bier mag vast niet mee naar buiten hoor. En in deze tijd zit je neit graag buiten volgens mij :')

Je heb ook zoiets als terrasje he? bij ons bijv. (catherplein apeldoorn) heb je een aantel tenten die buiten gewoon stoelen met tafels hebben. ook in deze tijd van het jaar.

dat ga je dan veel meer krijgen. en ja ook in deze tijd van het jaar

RenzP , hoe oud ben je?

Ik krijg van jouw deelneming hier allerlei flashbacks naar de basisschool.
Om precies te zijn het "welles , nietes" spelletje.

Je bent alleen maar iemand persoonlijk aan het aanvallen ipv jezelf objectief op te stellen in deze discussie.

Wat maakt het uit wat de reden is dat een persoon rookt? Zo kan je nog een tal van dingen opnoemen met de vraag ,waarom?

Nogmaals ik vind het belachelijk dat een regering bepaald voor iedereen

RenzP , hoe oud ben je?

Ik krijg van jouw deelneming hier allerlei flashbacks naar de basisschool.
Om precies te zijn het "welles , nietes" spelletje.

Je bent alleen maar iemand persoonlijk aan het aanvallen ipv jezelf objectief op te stellen in deze discussie.

Wat maakt het uit wat de reden is dat een persoon rookt? Zo kan je nog een tal van dingen opnoemen met de vraag ,waarom?

Als je dan als reden geeft dat je je dan kan verheugen op je pauze (of wat was het? geen zin om terug te bladeren :*), vind ik het echt zulke BS.

Nogmaals ik vind het belachelijk dat een regering bepaald voor iedereen

Ehm de regering is gekozen door het volk, en die beslissen nou eenmaal dingen. Zo werkt dat als leiders van een land, dan moet je beslissingen nemen.

edit:
enige plaatje wat ik als antwoord op je eerste opmerking heb:
2001819576783355739_rs.jpg

Heb wel een aantal posts gelezen in dit topic, maar lang niet allemaal. En ben het met veel eens.

Ik rook zelf niet. En ik vind het ook een prima regeling. Me kleren stinken niet meer, geen pijn meer aan me keel, geen koppijn (komt o.a. ook door de rook), geen pijn meer aan me ogen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Alleen ik denk dat het buiten nog wel is wat chaos kan veroorzaken, want als er hier ergens ruzie is, is het buiten.

Mee eens, koffie, roken. Wat een irritant gedrag. Ff bakkie doen, ff peukie doen. Flikker op man, ga eens werken!

Inderdaad :W! Elk kwartier een peuk opsteken, en jij gewoon doorwerken. Ze zouden gewoon een uur minder moeten krijgen :P.

En die discussie sigaret - drank gaat inderdaad nergens over, het komt bij mij over 'wij rokers roken, en drinken dus geen alcohol' Rot toch op, rokers drinken net zo veel.

@ Renz P. Ik heb een aantal posts van je gezien waarin je leden persoonlijk aanvalt. Als jij denkt dat dat de juiste manier van discussieren is kan je imho beter oppleuren. :)

Back