1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Ik werk naast mijn studie ook in de horeca...

Wij hebben momenteel links van de ingang een eetcafe met bar waar gerookt mag worden en aan de andere kant een restaurant dat rookvrij is.
En daarnaast natuurlijk de keus uit rookvrije hotelkamers of kamers waar wel gerookt mag worden.

Dit voldoet echter niet aan de eisen, dus wordt er binnenkort de opslag/personeelshok/rukbunker omgebouwd tot rokersruimte. Het mag namelijk wel in het gebouw, mits het afgesloten is en er geen bedienend personeel rondloopt.

Zelf vind ik het maar jammer, ben zelf niet echt een roker, maar kan me er nu ook weer niet zo aan storen dat ze verbannen moeten worden.
Paar weken geleden waren we met een groep naar Antwerpen, tussen de gangen door van het diner, liep iedereen naar buiten om te roken. Bleef je met 4 man zitten aan een tafel, waar je eerst zat met 25 man.

Hier in de plaatselijke discotheek gaan ze gedeelte ook dichtmaken.. als zijnde rokershok. Drank mag wel meegenomen worden, maar niet daar geschonken worden.

Het maakt mij allemaal niet zo uit, ik rook zelf niet..
Het is wel chill dat je kleren niet zo erg meer stinken, maar Xander heeft erg een punt over dat zweten hoor.. Het blijft warm in zo'n discotheek/kroeg.

war heeft accijnzen met met de gezondheid te maken?

snap deze zin eigenlijk niet :?

Dat het missen van inkomsten(accijnzen) bij afschaffen van roken niet ervoor mag zorgen dat we het maar niet afschaffen, ook al tast roken de algemene gezondheid aan. Met dat argument wat steviger doorgetrokken kan je ook zeggen dat we drugsdealers niet grootschalig aan pakken, omdat anders de narcotia brigade werkloos wordt. We zeggen ook niet, we laten criminaliteit maar beperkt werken, anders hebben de advocaten straks geen baan meer. Ik heb het dan niet over de haalbaarheid maar over het beleid er tegen.

Ik had het overigens anders gedaan, ik had een datum gesteld, en er voor gezorgd dat er precies vanaf dan nog 1 jaar tabak verkocht mocht worden. Iedereen minstens een jaar om af te kicken.

Ik behandel rokers verder niet als onmensen, mankeert aan iedereen wel wat voor iedereen. Toch lijkt het me een strak plan om roken op de lange duur af te schaffen en ik denk dat elke redelijke roker het daar prima mee eens is.

Ik had het overigens anders gedaan, ik had een datum gesteld, en er voor gezorgd dat er precies vanaf dan nog 1 jaar tabak verkocht mocht worden. Iedereen minstens een jaar om af te kicken.

Ik behandel rokers verder niet als onmensen.

Dit geloof je toch zeker zelf niet hé 8P

Ok:

- Nog een jaar om af te kicken, dan gaan alle fastfood ketens dicht. Ook slecht voor de gezondheid.
- Nog een jaar om te gaan trainen, zodat iedereen op de fiets kan. Uitstoot van gemotoriseerd verkeer is immers ook slecht voor de gezondheid.
- Nog een jaar voor alle junkies om af te kicken. Drugs is helemaal taboe natuurlijk in deze.
- Nog een jaar om snoepen af te leren. Slecht voor gebit van kinderen. Tevens dikmaker. Ook taboe

Moet ik nog even doorgaan?

Graag, want de dingen die jij noemt, daar kies je zelf voor. Meeroken kan je niet voor kiezen als je in een bar/discotheek staat. Als er daar iemand rookt, rook je sowieso mee.

Ok:

- Nog een jaar om af te kicken, dan gaan alle fastfood ketens dicht. Ook slecht voor de gezondheid.
- Nog een jaar om te gaan trainen, zodat iedereen op de fiets kan. Uitstoot van gemotoriseerd verkeer is immers ook slecht voor de gezondheid.
- Nog een jaar voor alle junkies om af te kicken. Drugs is helemaal taboe natuurlijk in deze.
- Nog een jaar om snoepen af te leren. Slecht voor gebit van kinderen. Tevens dikmaker. Ook taboe

Moet ik nog even doorgaan?

Ik snap wat je bedoelt, maar roken heeft verder geen enkel nut. Het is niet lekker als je eraan begint. Overigens, wat zouden we dan moeten doen?

Stel dat een deel van de bevolking zich giffen inspuit per dag, met eigenlijk niet echt een goede reden. Moeten de overheid dan maar berusten in de situatie, omdat er nog wel meer schadelijke gebeurtenissen zijn?

De economie hoort in mijn mening tot dienst van de mensen te staan, en de mensen niet in de dienst van de economie.

Hij heeft het toch over het in zijn totaliteit afschaffen van roken. Als ik buiten een sigaret gaat staan roken, dan heeft niemand daar last van hoor.

Hardlopende mensen die langskomen. Om maar is wat te noemen.

edit:
Relevantie: Overheid schaft het niet af omdat ze er veel te veel geld mee ophalen.

Het gevolg van het dichtgaan van de snackbarren heeft een economisch nadelig gevolg toch? Het afschaffen van gemotoriseerd verkeerd is ook een enorme klap voor de economie. Snoepverkopers gaan ook falliet als er geen snoep verkocht zou worden.

Je somt de gevolgen op van soort van pietluttigheid die vooral een klap betekenen voor de economie. Dat je dan eigenlijk alles wel kan verbieden.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat het toch vreemd is dat mensen liever 'slechte' of beter 'onnozele' producten consumeren en verkopen, en daar de nadelen van ondervinden, dan dat ze minder geld hebben en geen nadelen ondervinden. Je wordt zo een soort slaaf van je materiaal, tenminste zo zie ik het.

Het is wel een beetje vergezocht en niet zo praktisch:p

Ik snap wat je bedoelt, maar roken heeft verder geen enkel nut. Het is niet lekker als je eraan begint. Overigens, wat zouden we dan moeten doen?

Stel dat een deel van de bevolking zich giffen inspuit per dag, met eigenlijk niet echt een goede reden. Moeten de overheid dan maar berusten in de situatie, omdat er nog wel meer schadelijke gebeurtenissen zijn?

De economie hoort in mijn mening tot dienst van de mensen te staan, en de mensen niet in de dienst van de economie.

Rook je zelf?
Zoniet hou dan aub je bek over dat roken geen nut heeft...
Als je niet rookt kun je daar gewoon weg niet over oordelen.
Zou je wel hebben gerookt en je ontkend nog dat het geen enkel nut heeft, sluit je dan aan bij rest van de robots hier in nederland

Rook je zelf?
Zoniet hou dan aub je bek over dat roken geen nut heeft...
Als je niet rookt kun je daar gewoon weg niet over oordelen.
Zou je wel hebben gerookt en je ontkend nog dat het geen enkel nut heeft, sluit je dan aan bij rest van de robots hier in nederland

Wat voor nut heeft het dan? Volgens mij is het enige nut dat roken op iemand heeft dat hij zich er lekker door voelt, en dat heb je er zelf toe gebracht, je bent namenlijk gewoon verslaafd..

Back