1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Hier in belgie is er al een ruim tijdje een rookverbod op openbare plaatsen, er moet een speciale rookplaats zijn, anders is roken verboden.

werkt prima!

Ben wel voor, vorig jaar in Canada geweest en het feit dat ik alleen al m'n kleren de volgende dag nog kon dragen beviel me wel ;).

Maak me echter meer druk om die eventuele regeling dat alle kroegen/discotheken om 2 uur dicht moeten..:/, daar krijg je pas gezeik mee.

Maakt mij geen snars uit. Ben een gezelligheids roker :) Kan een pakje oproken en na 3 weken pas weer een op steken :).

hehe, ik dacht echt dat ik de enige was :D Vorige week donderdag pakje gekocht, opstap geweest -> pakje op. En sindsdien niet gerookt. :) Ik heb dit dus altijd, als ik opstap ben ofzo of met vrienden ben die roken, rook ik altijd wel mee. Anders nooit :D Echt vreemd :L

Maja mij boeit het ook niet :)

Geen probleem, stel dat iedere roker stopt met roken. Dan gaan al die ex rokers enorm veel geld overhouden. Dus niet alleen het accijns, maar ook de prijs voor een pakje ex accijns. Al dat geld komt in handen van de maatschappij en zal gaan rollen of gespaard worden. Als het gaat rollen krijgt de overheid dus van dat bedrag een deel weer terug via belastingen als BTW ed.. Wordt het gespaard, dan zal het op de lange termijn wel weer goed uitpakken ;).

Ik, als niet roker, ben uiteraard voor. Al zal er wel een soort van cultuurtje verdwijnen (de echte bruine cafés) maar dat weegt niet op tegen de enorme winst. Alles wat hier al zo ongeveer genoemd is. Voor mij de belangrijkste: geen smerige lucht om in te ademen, ik hebserieus vaak echt last van mn ogen, sowieso mn stem de volgende ochtend. Ook een voordeel vind ik die enorme stank die er hangt en in mn kleren gaat zitten.

Plus dat ik het mooi vind hoe al die rokers nu gaan zitten vloeken en moeilijk zitten doen. Idiots, was er dan ook niet aan begonnen, zwakkelingen. :L

Ja , maar omdat mensen "verplicht" worden te stoppen met ene inkomstenbron , moet ik dus ook mee gaan betalen bovenop de torenhoge kosten die men al heeft in dit land.

Ik vind dit een "gevaarlijk" punt voor de maatschappij.
Maargoed , daarmee krijgen we denk ik een offtopic discussie ;)

Met alle je andere standpunten ben ik het 100% eens. Ik krijg ook last van mn ogen en wordt misselijk als ik de volgende ochtend mn kleding ruik :+

Dat heb ik ook na een dag werk , dus ben er wel redelijk aan gewend , tot zover t kan wennen.

Maar ik vind de regering een beetje doorslaan in hun idiologie

ik ben zelf ook een roker hor, en handel er ook in (legaal:-)) zit opzich wel wat in wat veel antirokers zeggen,ben zelf ook van plan 4 feb. te stoppen..
maar het blijft een feit dat op een pakje marlboro bv +-3 euro accijns zit, en de overheid miljoenEN accijns binnenkrijgt van de rokers, als de overheid zo graag wil dat 'wij' stoppen, waarom maken ze het dan niet onbetaalbaar?
mijn antwoord hierop: omdat dan niemand het meer koopt> geen inkomsten.....

Prima plan!

Geen stinkkleren meer, geen prikkende ogen meer, normaal ademhalen, zie er alleen maar voordelen in :)

(ik heb trouwens geen last van prikkende ogen/moeilijke ademhaling, maar zijn dr zat die dat wel hebben ....)

Als ik terug kijk toen ik 16 was, en met nu vergelijk. Het roken is echt verminderd, steeds meer mensen stoppen ermee. Ik vind het een goede regel dat er niet meer binnen gerookt mag worden.

De niet rokers, vinden dit natuurlijk allemaal fijn. De rokers balen hiervan.
Als je nu aan een hangtafel/bar staat en iemand langs jou staat te roken dan ben ik meteen weg, vieze rook in je gezicht, last van de ogen. En je gaat mij niet vertellen dat die rook lekker ruikt. En de kleren die stinken erger ik mij niet aan want van bier stinkt het ook. En helemaal erg is in een restaurant zit je lekker te eten, zit de achterbuurman te roken en de rook trekt richting jou dan is de trek helemaal weg.

De niet rokers worden nu benadeelt (zoals het nu is) Ze staan in andermans stank. Dalijk met de nieuwe regel heeft niemand nergens last van als er een bepaalde ruimte is voor de rokers.

Ik vind iedereen heeft zijn eigen keuze om te roken of om het niet te doen, maar als je in een cafe/restaurant zit dan ben je ook aan het (mee-roken) wat net zo slecht is. Daarom vind ik de regel een goede keuze, dan wordt er niemand benadeelt.

In restaurants enzo zou ik er geen moeite mee hebben, maar ik vind het jammer dat het in kroegen enzo ook wordt verboden.

Weet wel dat je een stuk minder gaat roken in ieder geval. Om iedere keer nou buiten te gaan staan is ook zo wat.

Laatste tijd ben ik juist meer gaan roken dan vroeger. Vaak een middeltje om even stress te temmen ofzo :P . Op uni in pauze ook altijd. Even buiten staan met een bak koffie en beetje ouwehoeren.

maar het blijft een feit dat op een pakje marlboro bv +-3 euro accijns zit, en de overheid miljoenEN accijns binnenkrijgt van de rokers, als de overheid zo graag wil dat 'wij' stoppen, waarom maken ze het dan niet onbetaalbaar?
mijn antwoord hierop: omdat dan niemand het meer koopt> geen inkomsten.....

Lees mn post ff, of neem een economie les...

Ik rook, vind het niet erg en denk dat de hype over dit onderwerp binnen een half jaar over is. Als roker wil ik toch echt uitgaan. Dus als dit ingevoerd wordt kan ik het uitgaansleven misschien gaan vemijden. Maar uiteindelijk kom je toch wel terug. Dan maar niet roken. het is ook smerig.

Overigens bleek dat er in landen waar het roken al verboden is dat de cafe's/discotheken naar zweet begonnen te ruiken. Rook verpest maar verhult ook een hoop natuurlijk.

Zal wel iets op verzonnen (moeten) worden. Stel dat je in grote discotheek bent, dan kan je niet zomaar weer even naar buiten. Speciale rookzone ofzo?

Ik vind het echt dikke onzin..

In restaurants begrijp ik het, het is niet lekker als je naast iemand zit te eten die rookt..

maar in clubs en andere uitgaans gelegenheden vind ik het zwaar bull shit.. ik bedoel het is er toch wel benauwd.. Plus dat het dalijk onwijs naar bier en zweet gaat stinken..

Moet je je voorstellen dat je naast een cafétje woont in een grote stad.. en er dalijk 15 dronke mensen met bierglazen buiten voor het café staan omdat ze binnen niet mogen roken.. lekker straatbeeld krijg je dan weer...

Ik denk dat het verbod in clubs e.d. alleen maar gaat lijden tot agressie enzo..

Ze kijken maar ff wat ze gaan doen :P

Ik ga dan wel lekker buiten staan.
Ik merk vaak dat ik op plekken waar ik wel mag roken, ook vaak niet rook als ik merk dat mensen die niet roken er last van hebben of kunnen hebben.

Daarentegen steek ik wel gewoon een peuk op bij een niet-roker die mij direct lomp "behandeld" als hij of zij hoort dat ik rook/geen respect heeft voor mijn keuze. (dat heb ik dus echt meegemaakt).
Ookal sta ik op een plek waar niet gerookt mag worden... ik steek er gelijk 1 op.

Persoonlijk vind ik dat je iedereen in zijn waarde moet laten.
Rokers respect voor de niet-rokers... en andersom.

Nog even en dan mag je ook niet meer in je eigen huis roken.
De gene die dat verzint stookt dan natuurlijk wel zelf even 200 liter brandstof per maand op om naar anti-rook besprekingen toe te rijden. :D

Nee.. al die auto's, bussen, scooters, etc die dagelijks door je straat jakkeren is lekker goed voor je :X

Back