Vortex cdi is leuk spul voor op je crossmotor, snel wisselen van curves tijdens training om zo te kijken waarmee je snellere rondentijden rijdt en het eventueel wisselen van curves tijdens banen met veel wisselvalligheid, harde en zachte gedeelte, cq een stuk met lange jumps of korte rithm secties (supercross style).
Op een scooter heb je er alleen profijt van op circuit (sobw) gezien je bij een sprint je curve van te voren al hebt bepaald, en de curves van HPI, Malossi, Polini etc al lang afdoende zijn (je rijdt immers bijna continu op 1 zo stabiel mogelijk toerental).
In de cross heb je echter continu een zeer brede powerband nodig, welke door deze cdi nog wat verbeterd word (getest met CRF 250 [4-takt] uit 2005: Veel meer vermogen, en meer vermogen op hogere toerentallen).
Mijn idee is dat je er niet echt bijster veel aan hebt om tijdens het rijden je curve te wisselen.
Als je dan toch met cross cdi's gaat werken, waarom betrekken we dan niet even de zgn. Rode CDI erbij? Eigen ervaring op CR 125r1 uit 2001, veel betere gasreactie, en meer topvermogen (in de andere curve (van de 2) meer trekkracht onderin), en sneller kapot lopen van de machine door het over de toeren trekken. Toerenbegrenzing was er immers uit en je kon hem in feite onbeperkt doortrekken, vermogen verlies was nauwelijks meer merkbaar.
In mijn ogen dus beetje zonde van je geld voor een sprinter
Edit:
Ik ga geen reclame maken voor Tom, maar ik denk dat je daar beter mee af bent