Malossi CDI

Go0s

Appie r0xt
Hoi,

Kan van iemand een Malossi CDI overkopen. Hij is zo goed als nieuw, maar wat heeft het nou als voordelen? Er zit een begrenzer in, en kan meer toeren aan ofzo?

Zou ik verschil merken als ik dat op m'n MHR50 pomp?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan of je scoot nu lekker draait met je standaard cdi.

Ik heb pas een aerox opgebouwd met een mhr team,jolly en 19mm en deze kwam niet goed op toeren met de standaard cdi(hevig haperen), maar hij rijdt nu perfect met een malossi cdi.

Volgens mij word je vonk ook sterker.

Hij heeft wel met zijn standaard cdi gereden en met dat haperen en toen is er een gat in zijn zuiger gebrand :s.
 
Originally posted by Mr. Maniac
Ligt eraan of je scoot nu lekker draait met je standaard cdi.

Ik heb pas een aerox opgebouwd met een mhr team,jolly en 19mm en deze kwam niet goed op toeren met de standaard cdi(hevig haperen), maar hij rijdt nu perfect met een malossi cdi.

Volgens mij word je vonk ook sterker.

Hij heeft wel met zijn standaard cdi gereden en met dat haperen en toen is er een gat in zijn zuiger gebrand :s.

was dat een nieuwe aerox?
Die zijn namelijk idd CDI-begrensd...

Anyway, meestal heeft het weinig merkbaar nut, als je nu last heb t van stotteren en je weet zeker dat dat door de CDI komt kun je dit iid proberen, verder heeft degene met RPM-control idd eeb toerenbegrenzer, of dit genoeg reden is om hem te kopen is je eigen keuze...
 
Nee, dit is zelfs een oude aerox uit bouwjaar 1998, die malossi CDI deed het trouwens niet goed met een CGC rotor.

Originally posted by $aint
was dat een nieuwe aerox?
Die zijn namelijk idd CDI-begrensd...

Anyway, meestal heeft het weinig merkbaar nut, als je nu last heb t van stotteren en je weet zeker dat dat door de CDI komt kun je dit iid proberen, verder heeft degene met RPM-control idd eeb toerenbegrenzer, of dit genoeg reden is om hem te kopen is je eigen keuze...
 
Originally posted by Mr. Maniac
Nee, dit is zelfs een oude aerox uit bouwjaar 1998, die malossi CDI deed het trouwens niet goed met een CGC rotor.

CGC-rotor werkt ook alleen met een CGC-CDI:)

en een CDI van een aerox uit '98 is neit begrensd, dan was ie stuk, of de aarde was niet goed...
 
Of een malossi cdi kan gewoon hogere toerentallen aan dan je org cdi, ken een jongen heeft een dna met 70mhr,c16 etc en draaide teveel toeren voor de org cdi ging haperen etc, de malossi cdi en bobine erop gegooid toen ging het als een speer
dus ik ben zelf van mening dat het wel degelijk wat uit kan maken..............
 
Mijn SR heeft nu geen last van stotteren, dus m'n CDI is nog geen probleem :)
Eerst maar eens een uitlaat fixxen, en dan verder kijken.
 
ik haal ook makkelijk de 13k met standaard CDI, dus het is gewoon niet noodzakelijk, zoals ik al zei, als ie stottert is het de afstelling, de aarde of de CDI of ander deel van de ontsteking is stuk...

Meer dan 13k is ongetwijfeld ook wel mogelijk, maar dat heb ik zelf niet proefondervindelijk kunnen vaststellen:)
 
Originally posted by $aint
ik haal ook makkelijk de 13k met standaard CDI, dus het is gewoon niet noodzakelijk, zoals ik al zei, als ie stottert is het de afstelling, de aarde of de CDI of ander deel van de ontsteking is stuk...

Je weet wat een mhr50 qua toeren wil draaien als ie beetje leuk loopt ?? dan zit je dus wel boven de 13k een stukje...........:p
maar idd bij de 1 maakt het werelden van verschil uit en de ander merkt nix.......maar iig bij hoge toerentallen boven de 13k zal de malossi cdi+bobine het altijd langer uithouden......
 
Mijn SR komt ook niet op toeren en stotterd heel erg alsie een beetje op toeren is , heel onverschillig rijdie. Als ik gas geeft wildie niet wegkomen en als hij dan op gang is gaatie toeren maken en heel erg stotteren. Ik zit nu te twijfelen of mijn CDI nou gaar is of nie ;S
 
Back
Top