peugeot nl
Well-Known Member
hmm.... na ca 300 km lekker te hebben gereden met een a/c peug. bidalot 50 tuned / jolly moto / 11000 rpm / 102 digi en een speciale HPI cdi begon ie ineens minder te lopen. Voor de zekerheid cilinder d'r af en nix vreemds te zien. Eerstvolgende rit was het nog steeds hetzelfde en bij een tussenstop om bougie te checken ineens achtelijk hoog stationair draaien en toen ik hem uit wilde zetten met contactsleutel gewoon door blijven lopen !!! bougiekabel losgetrokken en toen sloeg ie pas af.
( dus geen zelfontbranding of zo, bougie kleur okay )
Doorgereden en toen begon ie in te houden, thuis boel weer los en ja hoor, geklemd , zuiger aan stront cilinderwand beschadigd.
For time being even een andere cilinder erop gezet, sproeier iets ruimer voor de zekerheid , rustig warm gedraaid en na nog geen 1000 meter............bingo weer een cilinder/zuiger aan stront maar nog erger als de eerste keer......... ziet eruit of ie bloedheet is geweest maar na 1000 meter lijkt me dat wat sterk. Alles lekker vettig in blok en zuiger dus geen smeringsprobleem.
Zit me nu af te vragen of die HPI niet op hol geslagen kan zijn, iemand enig idee of ervaring hiermee ?
( dus geen zelfontbranding of zo, bougie kleur okay )
Doorgereden en toen begon ie in te houden, thuis boel weer los en ja hoor, geklemd , zuiger aan stront cilinderwand beschadigd.
For time being even een andere cilinder erop gezet, sproeier iets ruimer voor de zekerheid , rustig warm gedraaid en na nog geen 1000 meter............bingo weer een cilinder/zuiger aan stront maar nog erger als de eerste keer......... ziet eruit of ie bloedheet is geweest maar na 1000 meter lijkt me dat wat sterk. Alles lekker vettig in blok en zuiger dus geen smeringsprobleem.
Zit me nu af te vragen of die HPI niet op hol geslagen kan zijn, iemand enig idee of ervaring hiermee ?