Voorontsteking en scuish vd Hpi.?

gumby

$pecial $tylesz
Ik zou graag de meningen willen horen over welke voorontsteking er wordt aangehouden voor een hpi rotor (model 2006 met 2 curves).

In milimeter of in graden..


En dan ook welke hoogte/maat scuish afstelling er wordt aangehouden ten opzichte vd Hpi rotor en mijn set up..
En hoe reken je dit uit?

Mijn set up luidt als volgt..

MHR Team 7t
MHR Rhq as
Yasuni c21
carb is op moment nog 21 mm dell orto.
Hpi rotor model 2005 met 2 curves..

Alvast Bedankt!! GRtsz Gumby
 
Advertisement - register to remove this

Het makkelijkste is om je hpi bij twins te laten controleren, dan heb je een vaste streep met bijbehorende waarde. Hij staat dan gelijk perfect.
 
Maar ik ben nu niet bij twins.
en ben eigenlijk ook niet van plan om daarheen te gaan.
ik wil zelf n beetje de maten weten die aangehouden worden..
 
zet em rond de 3 a 4mm.. dan loopt t wel gwn goed.. wil je em altijd nog helemaal perfect hebben ga je naar iemand met een testbank toe en stel je em daar op af...
 
naja , hpi wil nogal eens lastig zijn om af te stellen , wil je zeker zijn dat je m goed kunt afstellen kun je m beter laten controleren , of zelf controleren met een afstellamp...
 
controleren hoeft niet perse, je moet gewoon op de bank kijken bij welke voorontsteking hij (geblokkeerd) het meeste vermogen afgeeft.

squish heeft weinig met je hpi te maken, meer met de cilinder.
als het goed is zat er een boekje bij waar de aanbevolen waarde in staat, zo niet zul je eigenlijk je compressie verhouding moeten berekenen.

bij een speed 7t staat ie volgens mij veilig bij 0,60mm

edit: met je 21mm kun je imo ook gewoon op 0,50mm zitten.
 
Aerox-Evo70 said:
controleren hoeft niet perse, je moet gewoon op de bank kijken bij welke voorontsteking hij (geblokkeerd) het meeste vermogen afgeeft.

squish heeft weinig met je hpi te maken, meer met de cilinder.
als het goed is zat er een boekje bij waar de aanbevolen waarde in staat, zo niet zul je eigenlijk je compressie verhouding moeten berekenen.

bij een speed 7t staat ie volgens mij veilig bij 0,60mm

edit: met je 21mm kun je imo ook gewoon op 0,50mm zitten.

mja , als ie detoneerd ben je verder van huis...

ik heb hpi's gehad die behoorlijk afwijken , persoonlijk controleer ik m liever dan..
 
melf #50 said:
mja , als ie detoneerd ben je verder van huis...

ik heb hpi's gehad die behoorlijk afwijken , persoonlijk controleer ik m liever dan..
als ie (ernstig) detoneert heb je minder vermogen, dat kun je dus zien.
 
lijkt me eerlijk gezegt stug met 0,45mm rijden en euro 95 want euro 98 is juist voor hogere compressie en met 98 is 0,6 de mediaan voor de meeste racecilinders. correct me if i'm wrong.
 
Hm, ik reed met mijn oud model malossi cilindertje ook gewoon met .5 squish, ging gewoon goed hoor?

Edit: was wel met 98 idd.
 
Last edited:
Back
Top