1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hpi, eprom, pvl digitaal?

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Vincent #11, 10 November 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vincent #11

    Vincent #11 ::TSA:: HT Big Bore

    Joined:
    29 December 2008
    Messages:
    283
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hallo allemaal,
    Ik ben alweer bezig met een sprintframe voor sbo 2011. Nu heb ik al dit:
    - Bigbore 86,4 HT
    - 2f4r as
    - Pia kort carter HT
    enz.

    Ik ben nu dan opzoek naar een ontsteking, zit te twijfelen tussen een Eprom, HPI (eventueel digitaal) of een PVL digitaal. Zelf heb ik goede ervaring met de pvl digi. Maar vroeg mij af wat jullie hier van denken.

    Hoor graag van jullie, ook graag uitleg waarom je denkt dat 1 van deze beter is.
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Big B NRG

    Big B NRG Need tuning? PM!

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    4,469
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Heiko kan je daar prima advies over geven. Ik zou eens kijken naar een Ignitech, licht gewicht en eigen curve mogelijk.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. [Steef]

    [Steef] Banken?? PM!

    Joined:
    2 April 2005
    Messages:
    3,869
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Eeen hpi volstaat al erg goed.

    Malossi vind ik onzin om daar meer voor te betalen, pvl heb ik zelf nooit iets mee gedaan,

    Als je er echt verder mee wilt zou je kunnen kijken voor een digitale cdi hpi of een ignitecht eventueel. alleen komt hier wel wat bij kijken uiteraard
     
    #3
  6. **firefox**

    **firefox** New Member

    Joined:
    31 January 2008
    Messages:
    246
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hpi blijkt onderin ook net wat meer power tegeven.voor die 150meters is dat natuurlijk niet verkeerd..
     
    #4
  7. InIMoeK

    InIMoeK DCA GODZUKI

    Joined:
    3 April 2004
    Messages:
    717
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Dat ligt maar net aan je curve en het gewicht van je vliegwiel
     
    #5
  8. Maikel BTB

    Maikel BTB Zippa Sp 2K

    Joined:
    17 June 2006
    Messages:
    1,582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    En hoe je hem afstelt.
    Denk uiteindelijk dat er niet zoveel verschil tussen zit. Gewoon pakken wat je zelf prettig vindt werken.
     
    #6
  9. maartuh

    maartuh Active Member

    Joined:
    4 February 2009
    Messages:
    1,974
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Wat ik persoonlijk een voordeel vind aan de EPROM is dat deze een spiebaan in de rotor heeft. Na het verweideren van de rotor kan deze weer gemonteerd worden zonder afgesteld te worden omdat deze het zelfde blijft door de spie in de rotor.

    Een hpi en pvl hebben geen spie in de rotor en moeten dus opnieuw afgesteld worden na demontage.

    Teminste mijn HPI en PVL hadden bijde geen spiebaan. Mijn Eprom had dit wel.
     
    #7
  10. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    qua curve is de PVL het sterkst onderin, malossi het zwakst onderin. Topvermogen moet geen verschil maken, heeft met je afstelling te maken. Bij een goed lopend 90cc blok wil je hem onderin niet zo sterk hebben en kan een malossi ontsteking uitkomst bieden. Ignitech is voor mij altijd nog de beste ontsteking aangezien je hiermee alles naar eigen smaak kan instellen en je ook daadwerkelijk vermogenswinst kan halen ten opzichte van de conventionele onstekingen.
     
    #8
  11. ChrisR

    ChrisR Fred Motoren

    Joined:
    23 April 2003
    Messages:
    744
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Er is zeker ook verschil in topvermogen in de curves.

    De balansfactor en vonksterkte is ook de moeite waard om over na te denken.
     
    #9
  12. Vincent #11

    Vincent #11 ::TSA:: HT Big Bore

    Joined:
    29 December 2008
    Messages:
    283
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ten eerst bedankt voor alle reacties. Zoals ik het een beetje lees zie ik dat Ignitech eigenlijk het beste zou zijn. Deze is wel erg prijzig (Heiko heeft er 1 liggen voor 275) Terwijl ik een hpi digitaal en een eprom te koop zie staan voor rond de 150 euro. Ik zou ook een nieuwe HPI kunnen kopen dit maakt kwa prijs niet veel uit.

    Wat raden jullie aan? En aan wat voor vermogen/tijd winst zou je moeten denken met een Ignitech ontsteking?

    Alvast bedankt weer.
     
    #10
  13. Maikel BTB

    Maikel BTB Zippa Sp 2K

    Joined:
    17 June 2006
    Messages:
    1,582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Pvl digitaal, dat is mijn keuze.
     
    #11
  14. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Als je goed leest zie je eigenlijk dat je je keuze moet maken op basis van 2 opties:

    1. Een digitale ontsteking waarbij je veel invloed hebt op de curve wat afstelwerk kost.
    2. Een conventionele ontsteking waarbij minder afstelwerk vereist is.

    Als je veel controle over het gedrag van je machine wilt zou ik voor optie 1 gaan. Iets wat bij sprintframes en 90cc blokken wel erg welkom is denk ik. Maargoed er zit dan ook meer werk in om geblokkeerde metingen te doen en er zo achter te komen wat het beste is.

    Bij optie 2 denk ik dat het per saldo niet enorm veel uitmaakt welke ontsteking je kiest, op minimale verschillen nagelaten.
     
    #12
  15. Vincent #11

    Vincent #11 ::TSA:: HT Big Bore

    Joined:
    29 December 2008
    Messages:
    283
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Als ik alles zo lees ga ik waarschijnlijk toch voor een HPI digitaal/Ignitech. De extra kosten moet ik het dan maar mee doen en afstelwerk heb ik de hele winter voor.

    Bedankt voor de info iedereen, als iemand dus een digitale ontsteking heeft liggen pm mij dan maar.

    Close.
     
    #13
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page