vortex cdi

churchester

EVO Racer
Hallo

heeft iemand deze al getest:
vor006.jpg



er zijn 10 curve's geprogrammeerd.

Je krijgt er een knop bij voor op het stuur en je kan onder het rijden omschakelen.

Dus kan je je onsteking steeds later zetten (of was het vroeger ??) als je harder gaat.

en je kan ook je eigen curves inprogrameren

meer info http://www.salomons-swierts.nl
 
Advertisement - register to remove this

Meer op crossers en moters maar moet op scooters te monteren zijn maar is alleen een beetje duur.
iets van 450,-

*edit* € 415,97 excl. btw en verzendkosten *edit*
 
Beetje duur denks?
Dan liever even doorsparen voor programmeerbare HPI oid.
Bovendien zou ik er niet zomaar van uitgaan dat het past en werkt op een scooter.
 
$aint said:
Beetje duur denks?
Dan liever even doorsparen voor programmeerbare HPI oid.
Bovendien zou ik er niet zomaar van uitgaan dat het past en werkt op een scooter.

een programmeerbare hpi is wel iets anders daar komt 1 curve in met deze kan je onder het rijden van curve veranderen.

en hij word aangeboden onder scooter tuning dus denk wel dat het op een scoot onsteking past
 
churchester said:
een programmeerbare hpi is wel iets anders daar komt 1 curve in met deze kan je onder het rijden van curve veranderen.

en hij word aangeboden onder scooter tuning dus denk wel dat het op een scoot onsteking past
En wat is dan het voordeel van 10 curves tov 1?
 
Plus dat het menselijke gestel langzamer een paar keer op die knop drukt dan die scooter op toeren is. In de cross is het anders.
 
$aint said:
En wat is dan het voordeel van 10 curves tov 1?

het gaat er niet alleen maar om dat je er 10 hebt maar dat je hem kan verzetten onder het rijden.

als je het goed gebruikt kan dat echt wel handig zijn .

bv. als je scoot op nx loopt
 
hallo hier

even ter info
van HPI bestaan ook programmeerbare cdi units die zelfs op een orgi scooter ontst gaan
dus niet alleen op crossers of binnerotors; deze werd verkocht door MVT


PS
in 2006 starte we met een nieuw type progammeerbaar wat een stuk beterkooper word dan 2005 model

deze CDI past dan NIET ALLEEN op HPI maar ook op selectra / malossi / PVL

reeds getest in het weekeind op geschakelde 50 cc

in deze klasse zitten we met 5 eerste HPI rijders
3 programmeerbare
en 2 analoge
enkel de gene die voorop rijd heeft een HPI van 5 jaar oud; battery type,
het type waar Azuma en melandri nog met gereden hebben in de 125 classe
 
Vortex cdi is leuk spul voor op je crossmotor, snel wisselen van curves tijdens training om zo te kijken waarmee je snellere rondentijden rijdt en het eventueel wisselen van curves tijdens banen met veel wisselvalligheid, harde en zachte gedeelte, cq een stuk met lange jumps of korte rithm secties (supercross style).

Op een scooter heb je er alleen profijt van op circuit (sobw) gezien je bij een sprint je curve van te voren al hebt bepaald, en de curves van HPI, Malossi, Polini etc al lang afdoende zijn (je rijdt immers bijna continu op 1 zo stabiel mogelijk toerental).

In de cross heb je echter continu een zeer brede powerband nodig, welke door deze cdi nog wat verbeterd word (getest met CRF 250 [4-takt] uit 2005: Veel meer vermogen, en meer vermogen op hogere toerentallen).

Mijn idee is dat je er niet echt bijster veel aan hebt om tijdens het rijden je curve te wisselen.

Als je dan toch met cross cdi's gaat werken, waarom betrekken we dan niet even de zgn. Rode CDI erbij? Eigen ervaring op CR 125r1 uit 2001, veel betere gasreactie, en meer topvermogen (in de andere curve (van de 2) meer trekkracht onderin), en sneller kapot lopen van de machine door het over de toeren trekken. Toerenbegrenzing was er immers uit en je kon hem in feite onbeperkt doortrekken, vermogen verlies was nauwelijks meer merkbaar.

In mijn ogen dus beetje zonde van je geld voor een sprinter :)

Edit:
Ik ga geen reclame maken voor Tom, maar ik denk dat je daar beter mee af bent :p
 
Back
Top