Verzekeren oldtimer

areaarea

area owner
Ik ben van plan een golf 1 te gaan kopen,
nu moet je om in aanmerking te komen voor een oldtimer verzekering een ander gemotoriseerd voertuig hebben voor dagelijks gebruik.
Omdat ik niet van plan was de auto die ik nu heb erbij te houden en ook nog een brommer heb staan vroeg ik me af of dat ook goed is.

Tips en adviezen zijn welkom. :)
 
Advertisement - register to remove this

Auto en verzekering op de naam van vader of moeder zetten geen optie?

Denk dat het verschillend is per maatschappij of bromfiets als "hoofdvoertuig" geldig is.
 
Nee t moet een auto zijn.
Dat is een eis van de meeste maatschappijen.
Oldtimer verz. geld pas na 25jaar , maar je kan daarvoor wel een semi oldtimer nemen.
 
Bij ANWB is het bij een auto van +20 jr al mogelijk om een oldtimer verzekering af te sluiten. Auto of motor als hoofdvervoermiddel wordt geaccepteerd. Let wel dat je meestal maar 7500 km per jaar mag rijden volgens je oldtimer verzekering.
 
Ik had dit probleem ook met mijn kever. Ik heb echt flink wat maatschappijen afgebeld. Overal minimaal 24 zijn en een andere auto hebben. (Ook ANWB) Nu staat de auto op me pa's naam.
 
belgie is wetgeving zeer gunstig

26eur verkeerstax, rij je met ferrari of lambo van 25 jaar toch maar 26eur:p

en verzekering heb je voor een 75eur per jaar

je mag wel alleen maar in cirkel van 25km rond je huis of naar meetings
 
Bij ANWB hoef je geen 24 te zijn overigens.
Idd
Ik heb mn E30 dr ook in de oldtimerverzekering zitten voor 80 euro per jaar bij de anwb.
Ben 22 en heb als hoofdvoertuig mn motor (die bij unive verzekerd is voor 100 euro per jaar :p).
 
M'n gf wil graag een x een Mini hebben... Dan weet ik het wel, ik ben 24+, mijn Leon als hoofdvoertuig, en dan zwaar goedkoop verzekeren + wb, zo'n ding... Hij kost werkelijk alleen maar wat je in de tank gooit :D
 
ouders hebben liever dat ik hem op mn eigen naam zet, mn huidige auto staat ook op mn eigen naam

dat is meestal ivm no-claim, maar dat gaat per auto.
dus als jij een ongeluk veroorzaakt, gaat de premie van jou auto omhoog.
niet die van je vader/moeder.


mvg
franq
 
Back
Top