Oldtimer regels veranderd?

Marcel

флоп т мг е))
Hoi,

ik ben in het bezit van een Golf 1 zoals jullie misschien wel weten..

nu heb ik gehoord van een mede golf 1 eigenaar dat de regels veranderd zijn en je auto nu 30 jaar oud moet zijn voordat hij als oldtimer verzekerd kan worden ipv de 25 jaar wat het normaal was/is :?

klopt dit, kan er op google vrij weinig over vinden namelijk..
 
Advertisement - register to remove this

Verzekering hangt puur van de maatschappij af die je hebt. Sommigen doen het al vanaf 15 jaar. Hij heeft dus geen gelijk.
 
Oldtimer is officieel 25jaar , want dan vervalt de wegenbelasting.

Sommige verzekeringsmaatschp. hebben een semi oldtimer polis voor 15 jaar en ouder. Hier zitten andere regels aan.

Een oldtimer verz. zit namelijk gebonden aan een max km per jaar die je mag rijden
 
Mijn Golf is 20 jaar oud en verzekerd als semi-oldtimer.

Je mag dan max 7500KM per jaar rijden en het moet een tweede auto zijn.
 
Weet iemand misschien uit zijn hoofd wat de voorwaarden zijn van een oldtimervezekering? Zijn er nog voorwaarden naar de leeftijd van de bestuurder? Als enige auto, hoe zit het dan? Iemand die me hier wat informatie kan geven, ben een leek met dit soort kwesties,(zou me over een x tijd een oude auto willen aanschaffen voor de hobby en voor het goedkope rijden)?
 
Last edited:
bij mijn verz. (Allianz) moest ie als 2e auto en max 7500km per jaar.
Leeftijd was geen probleem in mijn geval. Toendertijd 21 als ik m eniet vergis.

Het beste is om contact op te nemen met je huidige maatschappij
 
Als je 1 auto hebt kan ie toch als Semi Oldtimer , en 2e auto Oldtimer of heb ik dat mis?

Zo had ik dit iig begrepen van een maatje van me.
 
Na ja, ik heb dus nog geen rijbewijs etc:p Maar ik zou dus als ik een rijbewijs heb langzamerhand een volvo amazon willen kopen. Dat zijn auto`s ouder als 25 jaar, maar ik heb een beetje op internet zitten kijken, en bijna alle verzekeringen willen dat het een auto is naast een andere, en dat je ouder bent als 25 jaar. Die kilometers interesseren me niet zoveel, zo gek veel zal ik er misschien niet eens in rijden.
 
Ik kocht toen een scirocco uit '82.
Old-timer dus.
Maar omdat het mijn enige auto was, kon hij niet op old-timer verzekering.
En die man zei tegen mij dat de Old-timer verzekering meer is voor hobbyauto's die alleen op een mooie zondag uit de schuur getrokken worden zeg maar.

Dus als je belt, zou ik erbij zeggen dat het niet je dagelijkse vervoer word.
Just in case, ;)
 
scirocco is geen oldtimer , das met een beetje begrip een youngtimer

1968 , das pas een oldtimer :p

@ Lucien , vreemd dat ze over leeftijd beginnen.
Dat ik mn Firebird kocht kwam leeftijd niet eens ter sprake
 
Ja na ja, zo heb ik het op internet zien staan, maar ja, ik zie het wel, ik moet het nog wat verder uitzoeken. Ik ben nu 19 pas, en tegen de tijd dat die auto er komt ben ik bijna 20. De auto wordt ook meer een hobby auto denk ik, en niet eentje die ik dagelijks gebruik. Die kilometers vind ik ook niet zo boeiend, wel de leeftijd van 25:p
 
scirocco is geen oldtimer , das met een beetje begrip een youngtimer

1968 , das pas een oldtimer :p

@ Lucien , vreemd dat ze over leeftijd beginnen.
Dat ik mn Firebird kocht kwam leeftijd niet eens ter sprake

dan was een van de eerste Scirocco's MK2 GTI :eek:

Maar er komt nu een scirocco MK1, dat is toch wel een volwaardige old-timer ;) weet het bouwjaar niet helemaal.

En uit '68 komt de cadillac Fleetwood Limo van me zwager :+
en hij heeft ook nog een Ford LTD uit '77 8)
 
KM stand verschilt per maatschap.
De 1 geeft 7500 op de ander 5000 en weer een ander 9000.

Als je iets meer betaald kan mag je vaak nog wel wat meer km maken...

Mijn bmw (87) gaat ook in oldtimer verzekering lopen..., ding staat nu nog geschorst.

maar binnekort ff regelen :)
 
Back
Top