Auto verzekeren op ouders naam?

Als je bij je ouders woont, financieel afhankelijk bent (dus geen eigen werkgever) en onder de 27 bent (leeftijd zal niet overal zo zijn...) dan kan de auto bijgeschreven worden op de polis van je ouders. Maar dan wel met je eigen noclaim en je eigen leeftijd. Maar pak je misschien wel collectiviteitsvoordeel/pakketkortingen en dergelijke.. Dat is gewoon toegestaan

Als je ouders opgeven dat zij de regelmatige bestuurders zijn en bij schades blijkt dit anders te zijn, of ze komen erachter (kans is wel klein natuurlijk..) zijn jij én je ouders hard de sjaak omdat je dan een onjuiste opgave hebt gedaan. En plots staat je hele gezin op de zwarte lijst, en zijn de auto's niet meer verzekerd. En dan heb je wel een probleem :p

Oftewel, eerlijkheid duurt het langst, maar kost je wel het meest. Aan jullie de keus wat je belangrijk vindt
 
wij hebben:

MOTOR op pa's naam kleine 20000km/jaar(hoofdbestuurder: mijn pa)
AUTO1 op pa's naam 10000+ km/jaar(hoofdbestuurder mijn moeder)
AUTO2 op pa's naam 15000 km/jaar (hoofdbestuurder volgens verzekering mijn pa)

dat red hij nooit dus zou al lampje moeten brandden bij verzekering

straks komt mijn broertje nog, die rijd dan ook gauw een dikke 10000KM zal geheel ongeloofwaardig worden, maar boeit ze niks.

alle no-claim's staan per voertuig apart, dus schaderijden kan per voertuig 1x per 12mnd zonder premieverhoging.

als ik nu 2x een ongeluk maak dan gaat de volvo zijn premie niet omhoog maar alleen die van de ford.

als je op je 18e begint bouw je bij lange na niet zoveel no-claim op tot je 24e dat je goedkoper uit bent dan eerst op ouders naam te rijden.

ik betaal nu 16 euro per maand ipv 85. bij 24 jaar betaal ik 100% premie
begin je op 18e zal je op 95% og heel miss 90% uitkomen.
die investering haal je er nooit meer uit.

franq




ff merken weggehaald, strax leest verzekering mee oid :p
zal vast een verzekeringsman zijn zoon op dit forum zitten..
 
mijn auto stond ook op mijn moeders naam.
astra GSI. ben nmooit aangehouden dat niet,
maar een vriend van mijn ouders had dat geregeld via de verzekering dus lijkt me strak dat ik er dan niet in mag rijden.
hij is nu gestolen dus we zullen zien wet er gezegd gaat worden
 
je mag gewoon rijden in je vaders auto, je krijgt n sleutels mee (en als het goed is kentekenbewijs) en dan ben je gewoon verzekerd omdat je toestemming hebt van de eigenaar..
 
je mag gewoon rijden in je vaders auto, je krijgt n sleutels mee (en als het goed is kentekenbewijs) en dan ben je gewoon verzekerd omdat je toestemming hebt van de eigenaar..

Maar dat gaat dus niet meer op als jij de enige bent die de auto gebruikt. Of ie nou van jou is of niet :p

Goedkoopste/veiligste is verzekeren op naam van de ouders met jezelf als hoofdbestuurder, is ook goedkoop (denk iets duurder dan volledig op naam van je ouders) maar je kunt er tenminste geen problemen mee krijgen :p
 
Maar dat gaat dus niet meer op als jij de enige bent die de auto gebruikt. Of ie nou van jou is of niet :p

Goedkoopste/veiligste is verzekeren op naam van de ouders met jezelf als hoofdbestuurder, is ook goedkoop (denk iets duurder dan volledig op naam van je ouders) maar je kunt er tenminste geen problemen mee krijgen :p

hoe weten zj nou of jij de enige bent??????


ja als je een dikke audio hebt, 45mm verlaagd, velgen, spoilers, dvdschermpjes, zwarte ramen etc..
 
hoe weten zj nou of jij de enige bent??????


ja als je een dikke audio hebt, 45mm verlaagd, velgen, spoilers, dvdschermpjes, zwarte ramen etc..


Je moest eens weten hoe vaak mensen zich aan de telefoon verspreken als ze bellen over hun verzekering.
 
Back
Top