veiligheid met sprinten .

Status
Not open for further replies.
die kevlar longsleeves en broeken, wat is dat?

dus als ik zo'n kevlar longsleeve heb is dit veiliger als een normale dikke jas?

wel erg aantrekkelijk :)

en idd, de meeste mensen die deze hobby doen hebben ook wel veel merkkleding (replay, diesel etc) als je dan valt met zo'n broek ben je meer geld dan als je ff zo'n set kevlar kleren koopt of een degelijk motorpak

Kevlar word volgens mij ook gebruikt bij kogelvrije vesten, behoorlijk stevig dus.
 
3z0owmu.jpg


Stelletje mietjes allemaal joh :p


Maar ff serieus nu,

Mensen die met sprinten een compleet pak aan doen... mijn zegen hebben ze hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zelf zou ik het echt niet doen.
Iedereen weet wat de risico's zijn, ik weet zelf ook hoe het is om onderuit te gaan (na 4 jaar pizza bezorgd te hebben) en toch trek ik met sprinten geen pak aan. Het is echt fucking heet, zwaar en imo overdreven. (een goed pak staat trouwens wel onwijs vet!)
+ Hoe vaak gebeurt het nou dat iemand op z'n smoel gaat ? 1 op de 1000 sprints ongeveer ? En dan meestal omdat die kerel niet kan starten.

Als je bang bent dat diegene jou meeneemt moet je maar gewoon zorgen dat je sneller bent ;) :p

En stel het word verplicht als jij nog sprint, wat doe je dan. Hobby vaarwel zeggen of toch maar dat hete, zware maar goedbeschermende pak aan?
 
Last edited:
Mochten er toch nog mensen (imo) verstandig worden...

http://www.motozoom.nl/

Daar heb ik mijn pak gekocht. Veel keus, zeer aantrekkelijke prijzen, en als t niet past kun je t kosteloos terug sturen. Kortom, prima winkel.

Voor het geld hoef je t echt niet te laten. Als je zegt dat je voor dat geld liever een zuiger haalt, ben je gewoon niet helemaal lekker.

Voor de hitte, ok, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik ga volgend jaar dus ook maar eens proberen er een zwembroek onder aan te doen, ipv een spijkerbroek.
 
En stel het word verplicht als jij nog sprint, wat doe je dan. Hobby vaarwel zeggen of toch maar dat hete, zware maar goedbeschermende pak aan?

Ik heb een pak, als het niet anders kan dan trek ik hem wel aan ja.
 
Kevlar jean + jas is ook al stuk beter te doen met warme weer...

Maar het is voor je eigen veiligheid. Ik zie bv nu nogsteeds de littekens op me benen van vroeger keertje op een crosser in korte broek...
Vreemd genoeg rij ik nu altijd met beschermende kleding, raar?
 
Wat een idioot met die tanktop aan :+
Maarja, iedereen weet wel wat er met je kan gebeuren als je valt en ik vind dat het ieder z'n eigen risico is. Stel je rem blokkeert, je valt en ligt open dan is dat natuurlijk kut maar je weet van tevoren dat je jezelf beter had kunnen beschermen, doe je dat niet: Klote, maar dat is het risico...
En het heeft bij mij ook een paar keer weinig gescheeld of ik lag onderuit met hoge snelheid, 1x door een drempel, 1x door een haas. Dus ben me goed bewust waar ik het over heb.
 
nuja wat betrefd die bescherming vind ik toch dat het goed moet zijn nu niet verplicht een motorpak maar toch goed beschermd

ik denk ook moesten er veel erge axidenten gebeuren het moeilijker word een meeting te organizeren oko (dat denk ik toch he)
 
motorpak is ook aerodynamisch;) iedereen doet hier aan gewicht en weet ik veel wat allemaal:rolleyes: en zelf met 80 kilo op een scooter gaan zitten:rolleyes: doe dan eerst wat aan je eigen gewicht en dan je scooter:), maar ook aerodynamiek (ofzo) speelt wel een rol en dat doe je tog ook beter met een motorpak dan een wapperende broek en jas, ook zorgt een pak voor betere veiligheid maar een goed pak kost ook wat:p

Zelf rijd ik met leren jas, goede handschoenen en niet van die dunne dingetjes zodat ze je er niet op aan kunnen spreken, spijkerbroek (denk ik) en K-swiss schoenen:W. Mjah met 100 op je bek gaan blijft er van je spijkerbroek ook weinig over en heb al ervaring met 40 en had alles open liggen8P
Mij zie je ook niet sprinten met nat weer / nat wegdek:) al helemaal niet met slicks:p als ik sommigen weg zie komen:X

Ik vind ook dat er niet gesprint mag worden als de ''startbaan'' eerste meters nat is, de verdere baan maakt niet zo gek veel uit maar tog de startbaan wel (herinnert zich SBO meeting Nijmegen en Best :rolleyes: ) driftend weg komen, alle kanten op spinnen, wheely's derbij 8P
 
Last edited:
Als je echt snel wilt zijn moet je veiligheid helaas altijd als 1 van de laagste prioriteiten zien.
Iig ben je altijd sneller als je veiligheid aan de kant schuift ( denk aan frame, wielen , etc etc verlichten/verzwakken.

Zo'n pak weegt bekant 10 kilo.
Dat kost je echt veel tijd bij zo'n sprint.

Als iedereen verplicht word met een compleet pak aan te rijden , doe ik het ook.
Ik ben me erg bewust van de concequenties als ik val zonder pak.
Ik heb de keuze gemaakt om zo snel mogelijk te zijn.

Zelf rijd ik vaak ( meestal niet tijdens de sbo sprints ) met rug beschermer , handschoenen , jas , stevige broek , motor laarzen.
Heb wel besloten dat ik deze spullen aankomend seizoen wel zoveel mogelijk ga gebruiken tijdens de sprints.
Maar waarschijnlijk dump ik alles weer als ik me tijden vind tegenvallen.
 
Misschien een beetje laate reactie :)

Maar mijn mening : Een lange Stevige broek, en een goed dik shirt, handschoenen , helm en stevige schoenen ( zoals de regels verplichten ) is zeker al genoeg , ik heb zelf een ongeluk mee gemaakt, en ik had op dat moment geen helm op, alleen een shirt een zonder mouwe en een zwembroek.
je kon heel goed zien dat ik overal open lag, maar maar het shirt zat en waar me zwembroek zat op dat moment, had ik gewoon totaal geen schaafwonden, alleen je kleding is dan naar de klote. dus uit mijn ervaring is wat het regelement verplicht voldoende berscherming :)
 
ben ik niet helemaal met je eens maikel

ik heb ook een val gemaakt ,, 40 km/h ,, en ik ben overal beschadigt , ik had t-shirt en korte broek aan , gellukig wel een helm

maar ik heb wel afgeleerd voortaal altijd dikke kleding en ook zeker mijn hamdschoenen en helm
 
Als je ooit gevallen bent ben je voor een motorpak of andere goeie bescherming

Ben je nog nooit gevallen boeit t je allemaal niet zo

Zo komt t tot nu toe over hiero
Heb zelf geen ervaring met sprints, naja ok, 1 meeting, en toen had ik t-shirt aan, en ik heb me voorgenomen dat niet meer te doen.
Met je fiets vroeger lag je al half open na een val, dus @ brommer kan het alleen maar erger zijn

Als je motorpak hebt, moet je dit gewoon aandoen, heb je het niet, dan niet
iig niet gaan verplichten, dan schiet je een beetje ver in je voorzorg/veiligheidsmaatregelen
dan zouden de voertuigeisen ook weer aangepast moeten worden.
Frame sterk genoeg, blabla

Is dit eigenlijk niet een eindeloze discussie? Niet dat dat wat uitmaakt
 
ben ik niet helemaal met je eens maikel

ik heb ook een val gemaakt ,, 40 km/h ,, en ik ben overal beschadigt , ik had t-shirt en korte broek aan , gellukig wel een helm

maar ik heb wel afgeleerd voortaal altijd dikke kleding en ook zeker mijn hamdschoenen en helm

Ooh oke, dat is weer een ander verhaal dan :)
ik kwam er op die plaatsen wel gewoon goed vanaf, alleen waar mijn lichaam bloot was lag ik open.
Maarja ik heb er zelf ook van geleerd ;) maargoed het was super heet de zomer en ik reed nogal graag op me scooter :p.

heb hierna maar meteen een goede helm gekocht :)
 
Als je echt snel wilt zijn moet je veiligheid helaas altijd als 1 van de laagste prioriteiten zien.
Iig ben je altijd sneller als je veiligheid aan de kant schuift ( denk aan frame, wielen , etc etc verlichten/verzwakken.

Zo'n pak weegt bekant 10 kilo.
Dat kost je echt veel tijd bij zo'n sprint.

Als iedereen verplicht word met een compleet pak aan te rijden , doe ik het ook.
Ik ben me erg bewust van de concequenties als ik val zonder pak.
Ik heb de keuze gemaakt om zo snel mogelijk te zijn.

Zelf rijd ik vaak ( meestal niet tijdens de sbo sprints ) met rug beschermer , handschoenen , jas , stevige broek , motor laarzen.
Heb wel besloten dat ik deze spullen aankomend seizoen wel zoveel mogelijk ga gebruiken tijdens de sprints.
Maar waarschijnlijk dump ik alles weer als ik me tijden vind tegenvallen.

Ik wou net zeggen, Het is het 1 of het ander:)

Kon me nog iets herinneren dat van schie in een finale tegen joel o.a zijn jas uitdeed, en in een shirtje de finale reed...

Kan je nagaan als je een heel outfitje aanhebt. hoeveel tijd je dat wel niet scheelt, dan zegt iedereen leuk, safety first, maar na 3 langzame tijden gaat dan toch het pak uit.

Ik bedoel er verder niks mee, maar als je in de top wilt rijden zijn toch belangrijke afwegingen:)
 
toch een mooie uitdaging om nog meer uit je scooter te hale :)

Als ik moest kiezen tussen een motorpak of 0,2 sec. langzamer koos ik toch voor een pak. Een scooter kan je eventueel nog sneller maken, je littekens kan je niet weghalen :)
 
of gewoon zorgen dat je niet op je bakkes gaat :*

terug komen op het punt van je tegenstander... jaaroverzich, Zoetermeer, die zip die behoorlijk los kwam, je gas kan blijven hangen, noem maar op. Makkelijker gezegd dan gedaan ;)
 
maar er word hier geroepen dat een pak 10 kilo weegt.

dat klopt zo pak weegt inderdaad 10 kilo. maar kijk is naar het pak van johan verschie! dat is een pak zonder protectie erin en van leer een mm of 1.2 dik (officele diktes) en dat pak weegt ook maar een kilo of anderhalf tot 2 dus een dikke jas en een dikke broek is bijna zwaarder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top