veiligheid met sprinten .

Status
Not open for further replies.
Jas is opzich nog wel te doen. Die kun je gewoon over je scooter hangen en op het laatste moment nog wel aantrekken. Broek word iets lastiger. Veiligheid gaat wel voor alles maar zolang het nie verplicht word denk ik niet dat er superveel een compleet pak aan hebben. Inclusief mijzelf

En op kleding werd wel streng gecontroleerd hoor ;)

/edit

Vind ook dat de verantwoordelijkheid bij de rijder ligt
 
De oplossing voor mensen die met een spijkerbroek willen rijden en toch veilig..

http://www.dragginjeans.com/

Kevlar spijkerbroeken dus
matt03.jpg


Er is een importeur in Nederland ervoor. Indien interesse wil ik dat wel even uitzoeken
 
tja.. motorpak vind ik vrij zwaar en gaat vind ik persoonlijk beetje ver..


- Helm
- GOEDE handschoenen
- Timberland schoenen of racelaarsjes ( cross )
- Spineprotector
- Motor Jack
- Spuikerbroek

goed zat ;)
 
wat geeft een spijkerbroek aan bescherming met 120 / uur?

Meer dan een zwembroek, er moet ergens een grens getrokken worden. We kunnen ook alleen gekeurde motorkleding toelaten :p

Plus natuurlijk dat merendeel van de mensen valt bij de start, en dan zorgt een spijkerbroek toch voor heel wat minder schaafwonden.
 
Last edited:
[ir]http://webdisk.planet.nl/emaier/publiek/album/rop.jpg[/ir]

bij de race ben ik blij dat we een motorpak aan hebben. meerdere keren een val gemaakt zoals deze en het pak slijt amper en je heb er zelf helemaal niks aan over gehouden.

ik zal alleen maar zeggen wees gewaarschuwd
 
mja , jullie gaan op je bek om de 3 bochten :D

mja , dit is 1 rechte lijn .. iedere mongool kan dat sturen
mja niet iedereen kent zijn machine 100% en kan dus wel eens wat door mankement etc gebeuren

om daar nou zn pak voor te nemen ?
 
ik persoonlijk vind een pak niet ver gaan .. omdat als je ziet door de kleinste dingen wat je er aan overhoud litteken over je hele borts je vel op de weg geplakt lekker kan je het met een kaaschaaf er af halen..

ongeluk zit in klein hoekje en achteraf is het . had ik maar of deed ik maar..

ach aankomende maand in utrecht motor beurs ik koop iets moois van vorig jaar oud model je betaalt niet veel en toch veilig :p savety first
 
mja , jullie gaan op je bek om de 3 bochten :D

mja , dit is 1 rechte lijn .. iedere mongool kan dat sturen
mja niet iedereen kent zijn machine 100% en kan dus wel eens wat door mankement etc gebeuren

om daar nou zn pak voor te nemen ?

Er zijn erbij die het doen, een degelijk pak heeft extra bescherming op de meest kwetsbare plaatsen.
 
mja , jullie gaan op je bek om de 3 bochten :D

mja , dit is 1 rechte lijn .. iedere mongool kan dat sturen
mja niet iedereen kent zijn machine 100% en kan dus wel eens wat door mankement etc gebeuren

om daar nou zn pak voor te nemen ?




sorry maar je kan je scooter nog net zo goed kennen maar als het ff misgaat (hobbels in de weg??) of weet ik veel wat lig je wel :)


ik heb trwns een spijkerbroek motorjack en me gewone schoenen aan :)
 
Als ik sprint doe ik gwn dit aan:

- dikke jas
- Jeans
- Gewone schoenen
- Men handschoenen
- en men helm.

en zoals gezegd zolang een motorpak ofzo niet verplicht is blijf ik met dit rijden, want veiligheid is belangrijk, maar comfort ook dus... Ik draag liever een jeans dan een motorbroek. en als ik val, ok, so be it ;)

grtz
 
[ir]FOTO[/ir]

bij de race ben ik blij dat we een motorpak aan hebben. meerdere keren een val gemaakt zoals deze en het pak slijt amper en je heb er zelf helemaal niks aan over gehouden.

ik zal alleen maar zeggen wees gewaarschuwd

Wou net zeggen,
1 keer hard gevallen met motorpak op amsterdam,
Zelfs met motorpak deed het nog goed zeer dus wil niet weten hoe pijn het zou gedaan hebben zonder pak:X
 
Maarja, snap ook niet dat mensen in een dun shirtje/sandalen en een 3/4 broek willen gaan sprinten, zijn dan ook wel vaak mensen van 1 bepaald soort :rolleyes: en nog kwaad worden als ik ze trug stuur :L
 
mja , jullie gaan op je bek om de 3 bochten :D

mja , dit is 1 rechte lijn .. iedere mongool kan dat sturen
mja niet iedereen kent zijn machine 100% en kan dus wel eens wat door mankement etc gebeuren

Mankement?

[ir]http://www.zeekoe.net/diass/2006/SBO%20Sittard/images/4.jpg[/ir]
[ir]http://www.zeekoe.net/diass/2006/SBO%20Sittard/images/3.jpg[/ir]
 
Misschien bleef z'n gas wel hangen ??..

mja, ik vindt persoonlijk een heel motor-pak tever gaan, maar als je het koopt ben je wel verstandig,

ik rijdt zelf gewoon met :

dikke jas,
helm,
spijkerbroek,
handschoenen,
gewone schoenen.

Zoals anderen zeggen, veiligheid voor alles, maar vergeet niet dat dit een hobby is !
 
Dus?
Dus omdat het een hobby is hoef je jezelf niet goed te beschermen als het een keer gebeurd?
Mij maakt het verder niet uit wat je aan hebt, al ga je naakt op je sprinter zitten.
Maar als je een keer goed op je bek bent gegaan en verwondingen hebt opgelopen koop je denk ik wel een motorjas/pak;)
 
iedreen moet et voor zichzelf weten wat diegene doet... iedreen weet ook wat er KAN gebeuren als je geen pak draagt...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top