veiligheid met sprinten .

Status
Not open for further replies.

R3-Parts

R³-parts
hey jongens

aankomende seizoen wil ik gaan sprinten.

maar als ik op sommige fotos kijk zie ik korte broeken dunnen t-shirts.. is het niet verplicht wat anders aan te trekken ..
als je ziet wat een kleine val al met je kan doen.

ik zit er dus aan te denken om motor pak te kopen. maar dan weet ik het wel met die reacties van sommige lui je bent hier voor het eerst bla bla kijk hem in ze pak denkt ook dat die er wat van weet en daar heb ik geen zin in en toch moet ik ook aan me eigen veiligheid denken

dus nu vroeg ik mij af wat hebben jullie meestal aan met sprinten.
post het hier
 
Advertisement - register to remove this

Ik een ''normale'' broek, Motor jas. En dan de dingen die verplicht zijn helm en handschoenen. En schoenen die ik normaal ook draag.
 
Ik doe een motorjas, motorhandschoenen, spijkerbroek en stevige schoenen/motorlaarzen.

beter veilig gekleed dan helemaal open liggen als ik val :p
Hebben trouwens meer mensen een motorpak hoor.
 
Bij SBO gelden sowieso een aantal verplichtingen:

Artikel 4 - Kleding & Helm

4.1 Stevige kledij die het volledige lichaam bedekken is verplicht.
4.2 Handschoenen en stevige schoenen verplicht
4.3 Het dragen van een deugdelijke helm is tijdens het rijden is verplicht. Deze dient te zijn voorzien van een geldig keurmerk (ECE).De helm mag geen breuken of barsten vertonen en moet dus in goede staat verkeren. Een integraalhelm is verplicht en bij gebruik van een vizier of bril mag die niet zodanig bekrast zijn dat het zicht wordt beïnvloed. Deze dient voor aanvang van de eerste wedstrijd ter keuring aangeboden te worden bij de tc,en wanneer gedurende het seizoen een nieuwe helm wordt aangeschaft dient deze ook gekeurd te worden.


Korte mouwen, zonder handschoenen of korte broek zal je niet vaak tegenkomen bij de SBO dus :)
 
Maar ik denk dat jullie 1 regel wel mogen testen:

De KillSwitch....

Hoor regelmatig mensen: Jah hij zit er op, maar hij doet het niet... Misschien iets voor het nieuwe seizoen? Testen of de killswitch het doet...

Srry voor beetje offtopic maar wou dit ff melden...
 
Maar ik denk dat jullie 1 regel wel mogen testen:

De KillSwitch....

Hoor regelmatig mensen: Jah hij zit er op, maar hij doet het niet... Misschien iets voor het nieuwe seizoen? Testen of de killswitch het doet...

Srry voor beetje offtopic maar wou dit ff melden...

word bij TC gedaan hoor :)
 
Ik ken wel mensen die wel killswitch hebben maar niet werken...

De montage van een killswitch is verplicht. Deze moet doormiddel van een trekkoord aan de rijder zijn bevestigd

Denk dat daar nog ff wat bij toegevoegt moet worden. Bijv:

De montage van een werkende killswitch.

Zoiets weet ik het. Maar sommige mensen nemen die regel net wat te letterlijk.
 
net zoals bij het algemeen technische topic gemeld zal daar bij de SBO in 2007 veel meer controle op komen :)

Bij andere organisaties geen idee..
 
Killswitch is in scooter70 niet verplicht toch? Ik hoefde de scooter nooit aan te doen en volgens mij die superspecial mensen wel.

En over de korte mouwen klopt wel ;) Op 1 sprint vergat ik een paar keer me mouw omlaag te doen want was heel warm en daar werd toen gelijk wat van gezegt. En terecht overigens.

Verder heb ik gewoon spijkerbroek, gympies en meestal longsleeve aan. Wappert minder en is lichter ;)
 
Mjah op elke sprint vorig jaar was het echt warm. Dan wil je niet in een motorpak lopen. Ok, het is veiliger als je valt maar zoveel is er niet gebeurt dit seizoen volgens mij
 
Mjah op elke sprint vorig jaar was het echt warm. Dan wil je niet in een motorpak lopen. Ok, het is veiliger als je valt maar zoveel is er niet gebeurt dit seizoen volgens mij


Het is warm, maar als je valt heb je het nog warmer, Als het gebeurt dan dacht je volgende keer toch maar een motorjas/pak.

Het hoeft maar net die ene keer fout te gaan. Maar iedereen kiest voor zich zelf wat die aantrekt.
 
Kijk maar naar Ruben#. Die was ook vol onderuit gegaan en zat helemaal onder de schaafwonden. Hij is nu toch zo verstandig geweest om een motorpak te kopen
 
wat geeft een spijkerbroek aan bescherming met 120 / uur?

Een spijkerbroek is iig al een stuk veiliger als een korte broek.
Op top snelheid zal je er alleen weinig aan hebben.

Het vervelende is dat de sprinters gewoon grotendeels van de tijd met hun scooter aan de hand lopen en in de wachtrij staan. Dan krijg je het erg warm in zo een motorbroek.

Wat ik volgend seizoen in ieder geval wel aan doe is een motor jack, met goede bescherming.
 
Opzich denk ik dat de meeste valkans in het begin is, dus die 120 km per uur is misschien overdreven. Maar ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een pak kopen :) Je moet doen wat jij zelf denkt wat nodig is, lekker belangrijk wat andere mensen daarover denken :) Veiligheid is toch het belangrijkste...
 
Sorry dat ik het zeg maar wat is nou belangrijker, beetje zweet tussen je naad of je been compleet ontvelt???
Je kan ook spijkerbroeken kopen met extra protectie erin bijvb!!
Vindt het argument ja het is zo warm niet echt een excuus als het op veiligheid aan komt!
Maarja das mijn bescheiden mening!!
 
Sja, wat kan ik er nog aan toevoegen..

Spijkerbroek is niet voldoende op hoge snelheid, daar heb ik ervaring mee. Ik kan het jullie verzekeren dat je er lang last van hebt van zo'n schaaf/brandwonden.

Het beste is zoals vermeld wordt een lederen pak, of en jas en broek met verstevigde delen in.

Ik vind trouwens dat voor SBO 2007 daar streng op gecontroleerd mag worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top