Meedoen met je bromfiets tijdens Rockanjerace 2006?

rockanje man

Well-Known Member
Op 20 mei as. is het mogelijk om te racen in de Juniorcup met jouw 50cc scooter of bromfiets. Belangrijke voorwaarden zijn:
*orgineel(!) dus niet harder dan ca. 45km/u.
*beschermende kleding.
* woonachtig zijn in Westvoorne (Rockanje, Tinte of Oostvoorne en omstreken)

Dit jaarlijks terugkerend evenement trekt zo'n 5.000 bezoekers en er wordt geraced met klassieke racemotoren tot 750cc, daarnaast rijden er Supermotards ennnnnnnn.... kun jij je klasse bewijzen in de juniorcup.

-Denken jullie dat hier draagkracht voor is?
-Is de 'jeugd' (klinkt oudbollig) daar nog in geintresseerd?

kijk op www.rockanjeclassic.nl
 
Advertisement - register to remove this

Zoiezo denk ik dat er vrij weinig mensen op afkomen van het forum. Het merendeel bezit een 70cc blok, en gaat wel iets harder dan 45km. Probeer scooterfreaks eens. :rolleyes:
 
Inderdaad, jammer dat het standaard moet zijn, anders had ik al 4 deelnemers voor je vanuit hellevoetsluis..

Misschien een idee op posters om te hangen in rokanje zelf, aangezien daar wel veel standaard scooters rondrijden:!
 
LOL! Mijn zus heeft ene voledig stanaard scootertje :D. Misschien wel wat voor mij :). Als ik mee mag doen teminste....

Edit: Lees nu dat je 18 jaar moet zijn. Jammer :(. Heb nu nog verder gelezen en kan er toch niet in komen denk ik woon ook te ver weg :)
 
Wel jammer dat ik niet in die omgeving woon. Maar ben ook nog geen 18 dus kon ook niet mee doen. Maar heb wel een voledig standaard scootertje tot men beschikking dus dat is dan wel weer es chil :). Misschien is dit aansporing om je scooter orgineel te laten :D. Zou misschien wel een idee zijn.
 
Sander said:
Je moet dus ook uit de buurt komen he... leest iedereen daar niet overheen???

Ik woon er vrijwel op steenworp afstand vanaf , denk datk dit jaar zowiezo even ga kijken :W

* hoopt op een 70cc klasse :~ *
 
Er kloppen 2 dingen niet:

45km en racen? misschien kan je het bij de bejaarden te huis proberen, maar als je echt wilt racen ga je toch wel harder dan 45km.
 
Ik denk dat iedereen zich verkijkt op de snelheid!! Probeer jij dat meisje of jongetje maar eens bij te houden met 45 in het uur.... Het zal op JOU kwaliteiten aan komen. Het is leuk om er een 250 blok eronder te bouwen maar dat vind ik figuren die hun eigen kwaliteit proberen te verdoezelen (denk ik)
Het probleem is dat ik jongelui kan toelaten die: geen (race)ervaring hebben, toch een aanvullende verzekering kan bieden.
Let wel: het is een proef welke lokaal gehouden wordt. Slaagt dit? wie weet kunnen we landelijk.....?

Hoe krijgt 'n organidatie jullie (tot 18j.) benaderd?

rockanje man said:
Op 20 mei as. is het mogelijk om te racen in de Juniorcup met jouw 50cc scooter of bromfiets. Belangrijke voorwaarden zijn:
*orgineel(!) dus niet harder dan ca. 45km/u.
*beschermende kleding.
* woonachtig zijn in Westvoorne (Rockanje, Tinte of Oostvoorne en omstreken)

Dit jaarlijks terugkerend evenement trekt zo'n 5.000 bezoekers en er wordt geraced met klassieke racemotoren tot 750cc, daarnaast rijden er Supermotards ennnnnnnn.... kun jij je klasse bewijzen in de juniorcup.

-Denken jullie dat hier draagkracht voor is?
-Is de 'jeugd' (klinkt oudbollig) daar nog in geintresseerd?

kijk op www.rockanjeclassic.nl
 
demo race

ik heb al een keer gereden op rockanje egt leuke baan als je lef hebt.
vooral die blinde bochten de duinen af,maja jammer dat dat niet meer mogelijk is.
was wel heel gaaf met al dat publiek.
alleen jammer dat de europa bocht dr nie meer inzit
 
CrossRally said:
Er kloppen 2 dingen niet:

45km en racen? misschien kan je het bij de bejaarden te huis proberen, maar als je echt wilt racen ga je toch wel harder dan 45km.

dat ligt eraan hoe je het circuit maakt...
 
wat is eigenlijk de reden dat je uit de buurt moet komen ?.. want ik denk eerlijk gezegt dat dat alleen maar voor minder rijders zorgt.
 
menace said:
wat is eigenlijk de reden dat je uit de buurt moet komen ?.. want ik denk eerlijk gezegt dat dat alleen maar voor minder rijders zorgt.

Goeie vraag. Het gaat niet om het aantal rijders, het zou leuk zijn als elke lokale 16- 18 jarige komt. Er zijn in de lokale dorpjes in Nederland best wel wat problemen met de deze groep. In mijn tijd (Ouwe lul..) hadden we bijvoorbeeld een crosbaantje waar je met je Zundappie of Kreidler lekker kon crossen. Tegenwoordig is alles volgebouwd. Ik wil mij hard maken voor deze groep dat er juist voor hen wat meer te doen is. Iets wat spanning met zich meebrengt, iets waar je naar toe kan leven. en zeg nou zelf, wat is leuker om op straat te racen, weliswaar geen topspeed maar wel voor 5.000 man...
 
Back
Top