Streetmagic AC LC conversion

Originally posted by Allanzoet
dat is echt onzin,

ik heb nu op me morini AC een yasuni R, dellie 17.5mm, hebo race koppeling en malossi macsi, das al heel wat, en daarbij kan ik nog andere cilinders kopen, ook mhr dacht ik, ook een mhr krukas, c3 lagers, en ik kan de hele vario-meuk vervangen voor malossi/hebo or whatever.

dus je kan morini echt wel vet maken hoor!
daar ben ik namelijk mee bezig!

sorry hor allan (of niet :D) maar keep on dreaming. Die mhr krukas is gewoon niet te betalen, een weldenkend mens koopt m ook niet (dik 300€ meen ik)

Probeer jij ook maar een binnenrotor te vinden voor morini....... echt onbegonnen werk. Overrange ed ben ik bijv ook nog niet tegengekomen. En naar die MHR cilinder ben ik wel benieuwd, heb ik nl ook nog nooit gezien (ms alleen voor ac ?) Vetste cilinders voor morini LC zijn tot nu toe Gilardoni, en de Hebo alu.
 
maar, ik ga m'n andere street verkopen, dus dat betekend geld! M'n andere blok kan ook verkocht worden als er een Minarelli onder komt. Zijn ook weer inkomsten. En voor StreetMagic zijn gewoonweg geen krukassen, dat is iets anders dan voor gewoon een morini blok. Ik weet ook wel dat het niet in één dag gebeurt is, maar ik hou wel van een uitdaging! En ik wil gewoon een LC blok. Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken om mijn financiele omstandigheden of kennis of kunnen. Het enige wat ik met deze thread wil is advies over welk blok en misschien over hoe en wat met het erop zetten. :)
 
ow ja.... het is niet dat m'n Street niet snel is, want ik boek bijna iedereen bij mij uit de buurt eruit. iig tot de 80/90 want dan laat m'n vertanding het niet meer toe
 
Originally posted by Lennox
sorry hor allan (of niet :D) maar keep on dreaming. Die mhr krukas is gewoon niet te betalen, een weldenkend mens koopt m ook niet (dik 300€ meen ik)

Probeer jij ook maar een binnenrotor te vinden voor morini....... echt onbegonnen werk. Overrange ed ben ik bijv ook nog niet tegengekomen. En naar die MHR cilinder ben ik wel benieuwd, heb ik nl ook nog nooit gezien (ms alleen voor ac ?) Vetste cilinders voor morini LC zijn tot nu toe Gilardoni, en de Hebo alu.

zal ik jullie dag even goed maken:)
Krukas: rito (80 euro ofsow) is mooi volrond net in de Italjet gestoken en imho niet minder als een doppler asje.
Dan is er nog een andere krukas waar niemand hier van weet en dat is een BGM evolution(116 euro):
big2449.jpg

en 200 nogwat voor een Malossi asje = idd nie goedkoop, maar dan heb je wel wat:)

Voor zowel binnenrotor als overbrenging geldt: creatief zijn
Als cili zou je hebo alu NG LC (voor katana) kunnen nemen, ook met losse binnenkop en tamelijk tunebaar, met een mina C16 kom je dan wel een aardig eindje. Carb's van pia/mina passen gewoon, recht spruitstukje van polini:
big1677.jpg


of compleet met 25mm carb (195 euro)(dit = pas een kort aanzuigtraject, komt mina cker niet aan!(zonder recht-spruitstuk gekut)):
big1670.jpg


en je vlamt de meeste mensen wel hoor:)
Droomze verder;)
 
Dit is er allemaal voor morini te koop op scootparts.
ik doe dit niet om te fucken, maar ik vind zo`n lijstje ook erg handig voor mezelf. En sommige dingen zijn niet te koop, maar kan misschien omgebouwd worden.
ik heb alleen de cilinders gedaan, uitlaten zijn er best veel goede voor, carbs ook, vario/koppeling etc ook.
alleen weinig krukasjes, of meteen de mhr.
je kan er misschien niet een circuitscooter van maken or whatever, maar traag hoeft ie zeker niet te zijn!

CILINDERS;

31-9092 cilinder kit Malossi MHR.

D=41mm, 50cc, aluminium, LC.
Met kop!
Past op oa: Italjet F50, Suzuki Adress, Derbi Vamos.
(Morini motor, AC)

+

31-9092 cilinder kit Malossi MHR.

D=41mm, 50cc, aluminium, LC.
Met kop!
Past op oa: Italjet F50, Suzuki Adress, Derbi Vamos.
(Morini motor, AC)

+

HR4000111 Cilinder Hebo.

D=47mm, 70cc, aluminium, AC.
Incl. kop.
Past op oa: Italjet F50, Suzuki Street Magic, Adress, Derbi Vamos.

+

150.0603 Cilinder kit Polini

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC.
Incl.kop.
Past op oa: Aprilia Habana, Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana, Street Magic, Italjet Formula.
(Morini motor,AC)

+

150.0603 Cilinder kit Polini

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC.
Incl.kop.
Past op oa: Aprilia Habana, Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana, Street Magic, Italjet Formula.
(Morini motor,AC)

+

SU07010 Cilinder kit Gilardoni

D=41mm, 50cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop, met pakkingen, zuiger en pen/clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana ac, Italjet Formula 50 ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross.
(Morini motor,AC)

+

SU07020 Cilinder kit Gilardoni

D=46mm, 70cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Katana ac, Street Magic, Zillion, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross.
(Morini motor,AC)

+

58188 Cilinder Airsal

D= 41mm, 50cc snel, aluminium, AC.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross. (Morini motor,AC)

+

58189 Cilinder Airsal

D=46mm, 70cc, aluminium, AC.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
Past op oa: Derbi Vamos, Suzuki Adress, AP, Italjet Formula ac, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross. (Morini motor,AC)

+

99.0734.0 Cilinder Top Performances.

D=46.00mm, 70cc, gietijzer, AC.
"Trophy", met 5 spoelpoorten.
Incl. pakkingen, zuiger en pen/clips.
Past op oa: Atala Hacker, Derbi Vamos, Italjet F50, Suzuki Adress, Street Magic.

+

IT070019 Cilinder DR

D=46mm, 70cc, gietijzer, AC.
Past op oa: Italjet Formula 50, Velocifero, Atala Hacker, Malaguti CR1 Cross, Suzuki Adress, Katana ac, Zillion, Derbi Vamos
 
Originally posted by $aint
zal ik jullie dag even goed maken:)
Krukas: rito (80 euro ofsow) is mooi volrond net in de Italjet gestoken en imho niet minder als een doppler asje.
Dan is er nog een andere krukas waar niemand hier van weet en dat is een BGM evolution(116 euro):
big2449.jpg

en 200 nogwat voor een Malossi asje = idd nie goedkoop, maar dan heb je wel wat:)

Voor zowel binnenrotor als overbrenging geldt: creatief zijn
Als cili zou je hebo alu NG LC (voor katana) kunnen nemen, ook met losse binnenkop en tamelijk tunebaar, met een mina C16 kom je dan wel een aardig eindje. Carb's van pia/mina passen gewoon, recht spruitstukje van polini:
big1677.jpg


of compleet met 25mm carb (195 euro)(dit = pas een kort aanzuigtraject, komt mina cker niet aan!(zonder recht-spruitstuk gekut)):
big1670.jpg


en je vlamt de meeste mensen wel hoor:)
Droomze verder;)

idd, je kan er toch een leuke scoot van maken! :)
 
jongens, volgens mij wordt er niet helemaal meer opgelet.......
Ik héb al een MHR50, MHR pijp etc etc etc maar ik wil gewoon een LC blok!!!!!!!! en een goede stevige krukas. Als de enige optie een MHR krukas zou zijn, so be it, dan koop ik die. Maar dat is niet het geval. En ik wil weer 's wat anders dan de gemiddelde Street die je langs ziet rijden.......... No offence verder hoor!
 
btw nog een vraagje, zou het helpen als ik een kort spruitstuk monteer op mijn setup nu? (zie onder.)

heb ik dan meer trekkracht ofzow?
 
StreetMaster, ik heb er een oplossing voor.
Maar ik vrees als je de prijs van die oplossing hoort je nog liever een malossi as koopt:p
 
Originally posted by Allanzoet
btw nog een vraagje, zou het helpen als ik een kort spruitstuk monteer op mijn setup nu? (zie onder.)

heb ik dan meer trekkracht ofzow?

/offtopic/

dude... Streetmaster probeert hier een paar vragen te stellen over het ombouwen van zijn Streetmagic naar LC, ga dan nou niet offtopic vragen stellen over je eigen zaken..

Gebruik eerst de search maar eens, anders open zelf ff een topic.
 
Originally posted by sprinter
StreetMaster, ik heb er een oplossing voor.
Maar ik vrees als je de prijs van die oplossing hoort je nog liever een malossi as koopt:p

Wat is dan de magische oplossing ?
 
Originally posted by Yamikey
/offtopic/

dude... Streetmaster probeert hier een paar vragen te stellen over het ombouwen van zijn Streetmagic naar LC, ga dan nou niet offtopic vragen stellen over je eigen zaken..

Gebruik eerst de search maar eens, anders open zelf ff een topic.

JA!!! helemaal mee eens!
 
Originally posted by StreetMaster
jongens, volgens mij wordt er niet helemaal meer opgelet.......
Ik héb al een MHR50, MHR pijp etc etc etc maar ik wil gewoon een LC blok!!!!!!!! en een goede stevige krukas. Als de enige optie een MHR krukas zou zijn, so be it, dan koop ik die. Maar dat is niet het geval. En ik wil weer 's wat anders dan de gemiddelde Street die je langs ziet rijden.......... No offence verder hoor!

k sorry doed, wou alleen het leven van Morinirijders ff opvrolijken:)
Ik denk dat je as het wel houdt met goeie lagers, je kan dan op zoek naar een waterpomp van een Katana, ik weet het niet cker maar dies past of is zonder al te veel moeite wel passend te maken en dan koop je een Hebo Alu NG voor de katana en die laat je tunen, kan je weer ff voort.

Het "verwisselen" van een blok is nie sow simpel als het lijkt, het moet allemaal 1000% recht staan en betrouwbaar zijn anders wil je er echt niet, cker met een wat snellere setup op rijden.
 
Ik weet dat het niet de simpelste klus is. Maar dat betekend niet meteen dat het niet mogelijk is. Ik heb al genoeg mensen gezien die hun blok hebben verwisseld. Alles moet gewoon precies recht gelasd worden. Maar dat werk laat ik aan proffesionals over. Het probleem is ook dat ik 'm echt hard wil gaan tunen en op den duur red ik het niet meer met alleen lagers. Het Katana LC blok kan wel weer een andere krukas hebben. Misschien is die iets makkelijker om te zetten. Het Katana AC blok is namelijk (bijna) identiek aan het StreetMagic blok.
 
het beste kan je gewoon een mina blok nemen. pia zou ook kunnen maar dan moet je frame al gaan vermaken. Ik heb zelf m'n street omgebouwt met een mina dd-blok voor de race. Het zal misschien aan mij liggen, maar waarom wil jullie die krukas steeds eruit knikkeren. Wij gassen dacht ik met iets heftigere machines rond en rijden met de standaard krukas. enne nog iets de overrange is net zo groot dan de standaard morini poulies. Vandaar dat die dingen beestachtig trekken. En wil je dus van je morini iets maken, laat die krukas zitten en steekt dat geld dan dus in de torque-driver. De driver welke bestemt is voor het mia-blok is exact gelijk aan die van de street, alleen betere banen.
En als je toch besluit om het om te bouwen, probeer iets nets te maken en niet zoals die van scootin. Het enige mooie daarvan was het spuitwerk en dan beginnen ze nog te janken als het regent. Succes.
 
ik heb het nu niet allemaal gelezen

maar is het niet gewoon eenvoudiger om een katana blok (SR 2000.. ) in zijn geheel over te bouwen ?

mina zou wel lukken etc maar als je krap bij kas zit zou ik als ik jou was 'gewoon' sparen voor spul voor je origi blok , is lekker origineel en dan moet je niet liggen kopieëren van reeds bestaande dingen, denk zelf dat je dan meer steun zou krijgen dan weeeeeeeeeral een mina of pia :)


greetz
 
Back
Top