Sterkte uitgefreesde velgen

JasperdB said:
hm sorry :p ik d8 dat je er niet mee mocht sprinten omdat het 8 inch was, en in elke klasse minimaal 10 inch verplicht was... zal me wel vergist hebben :)

Met je scooter mag je idd niet kleiner dan 10 inch
 
A-Bizar said:
Met je scooter mag je idd niet kleiner dan 10 inch

Je gaat mij niet vertellen dat een kinderfietswieltje kleiner is dan 10 inch....weet niet wat jij voor wie dan in je gedachte hebt...niet van een kinderwagen ofzo hoor :p
 
Ultimate Area said:
carbon velgen zijn idd mooi, alleen om dat nou te laten maken, ws ben je 3000 euri per velg kwijt :X

is nep....
wordt onder water een laagje overheen getrokken..(echte zijn er nie voor scoots)

zo kan je ook houten of marmeren velgen laten maken..
 
Pronk said:
Je gaat mij niet vertellen dat een kinderfietswieltje kleiner is dan 10 inch....weet niet wat jij voor wie dan in je gedachte hebt...niet van een kinderwagen ofzo hoor :p

Uhm, ATB had dus echt wel een kleiner dan 10 inch wielletje... Misschien dat er nog een foto in zijn projecttopic staat?
 
De bandenmaat is 1,25 x 12,5", maar ik dacht dat de velgmaat dan ook 12,5" was, maar die bleek kleiner te zijn.

Maar de WIELmaat is nogsteeds 11,5" :p

Foto's zal ik wel online zetten.....

En erik, het is ABT of Aad, maar géén ATB :X
 
@ Joel, in de ribben van een vleugel worden ook gaten gemaakt vanwege gewichtsbesparing (het randje wordt dan wel omgebogen)

ik zal int weekend m'n berekening nog eens maken :) (nu weinig tijd)
 
Pronk said:
Je gaat mij niet vertellen dat een kinderfietswieltje kleiner is dan 10 inch....weet niet wat jij voor wie dan in je gedachte hebt...niet van een kinderwagen ofzo hoor :p

Zie jij "kinderfietswiel" of ook maar iets wat daarop lijkt in mijn reply staan? :p
Ik had het gewoon over het minimaal aantal inch. :)

:*
 
Hier dan de foto's van mijn voorwieltje:

voorwiel.jpg


voorwiel2.jpg



Het is natuurlijk begrijpelijk dat je zoiets niet als achterwiel maakt, maar een voorwiel heeft erg weinig te houden, dus ik het er wel vertrouwen in -:-

De velgrand en band zijn van een kinderfietsje, met een remnaaf uit een 28" wiel.....
 
Pronk said:
Die achtervelg van deJager die moet haast wel scheurtjes vertonen, die is volgens mij nog verder gedaan als mijn achtervelg...ding is echt...leeg :W

Feit is wel dat hun een run maken en daarna terug lopen, en niet zoals de meeste raggen en wheelies maken ;)
 
Jesse@SR said:
Ik zat gister een opgezet te lezen en daar stond een buell in, daar stond bij dat die zo'n schijfrem op de velgrand heeft zodat het directer remt, maar ook zo dat de krachten in het midden van de velg tijden het remmen minder worden, waardoor de spaken lichter konden.

Alleen jammer dat je door die schijf een hoop massa ver van het middelpunt verwijderd erbij krijgt (maar daarvoor massa kwijtraakt naar het middelpunt toe).
 
Aerox-Evo70 said:
@ Joel, in de ribben van een vleugel worden ook gaten gemaakt vanwege gewichtsbesparing (het randje wordt dan wel omgebogen)

ik zal int weekend m'n berekening nog eens maken :) (nu weinig tijd)

Alleen als je gebonden bent aan bepaalde buitenafmetingen en je hebt een overschot aan sterkte kun je ervoor kiezen om gaten te boren. Het omzetten van de rand scheelt veel in sterkte, jammer dat dat met een velg niet gaat.
 
berry said:
is nep....
wordt onder water een laagje overheen getrokken..(echte zijn er nie voor scoots)

zo kan je ook houten of marmeren velgen laten maken..


Ze zijn er idd niet std, maar je altijd wel echte carbon velgen laten maken. Tis maar net wat je uit wilt geven voor een velgje :p
 
D.J said:
Sprinter, zou je voor een SR velg ook zo'n tekening kunnen maken ?

PM me even svp.

Ik denk dat als je echt een realistische tekening moet maken het wel erg veel werk is, dan zou hij ook een SR velg moeten hebben om de exacte afmetingen en radiussen op te kunnen meten.
 
ABT said:
Hier dan de foto's van mijn voorwieltje:

http://members.lycos.nl/abtuning/overige/voorwiel.jpg

http://members.lycos.nl/abtuning/overige/voorwiel2.jpg


Het is natuurlijk begrijpelijk dat je zoiets niet als achterwiel maakt, maar een voorwiel heeft erg weinig te houden, dus ik het er wel vertrouwen in -:-

De velgrand en band zijn van een kinderfietsje, met een remnaaf uit een 28" wiel.....

Hoop dat je hiermee door de keuring komt...
Ik vind t er iig heel eng uitzien en zou never met zo'n wiel gaan sprinten :eek:

:)
 
Back
Top