DG.
DG Design
Aerox-Evo70 said:tsja, ik zal mijn al gare velg wel eens afmaken en op mn scooter zetten, dan test ik het wel.
volgens mij kan ie het wel hebben zolang je er geen stoeprandjes mee pakt.
(het koppel moet ie kunnen hebben, vreemde stoten/impulsen waarschijnlijk niet)
maar dit alles is gewoon niet te zeggen zonder het te testen, daarom vind ik het zo frappant dat sommigen erbij zweren dat dit kapot gaat.
(zelfs de eigenaar heeft het niet berekend/getest)
Hoe wil je dit testen? Ermee rijden is in mijn ogen geen test. Want door een tal van omstandigheden kan dit voor iedereen verschillen.
Ik denk ook dat het de normale krachten die vrijkomen bij het rijden moet kunnen hebben, maar je zal niet altijd mooie wegen tegenkomen. (voorbeeld: Meeting Lelystad afgelopen weekend, een kuil in de sprintbaan). Dus dan neem je een risico. Wat ik wel ken is een apparaat dat autovelgen test op eventuele onbalans, hiermee zou je theoretisch iig kunnen zien wat je nou gecreeerd hebt door het uit te frezen. Ik weet niet of je dit met een scootervelg kan doen.
Mja, het lijkt me duidelijk dat je met frezen de stevigheid van de velg verminderd. In hoeverre ligt aan jezelf. Op het hart van de velg komt de meeste kracht te staan, zo ver mogelijk weg blijven van het hart vd velg zou kunnen helpen. Bij de aerox velgen een paar posts hiervoor is vrijwel de hele spaak weg. Dat kan gewoon niet goed gaan, daar wil ik best geld opzetten zonder het te testen
Last edited: