Stage6 Cup vragen topic...

De tijd zal het leren Arnoud, daarbij, ik schat de kansen dat ik voorin mee kan komen toch als nihil... Daarom liever wat parts testen zodat ik in de toekomst daar nog rekening mee kan houden... :)

edit: ik ga dus niet deelnemen in de S6 cup :) Ik houd het bij de 70 open.
 
Die "black/racing edition" is gewoon een normale DO hoor, alleen met een metalen vlotterkamer met schroefdop (niet van die cheape plastic Malossi bende) en een schroefbaar gasschuifdeksel.
En idd de sproeier-settings zijn anders, Bart jij hebt hetzelfde als het volgende lijstje?

Naald: W9
Gasschuif: 30
Sproeier: 75
Stationairsproeier: 45
Mengbuis: AN262
Chokesproeier: 60
 
naald : W1
gasschuif : 50
sproeier : 95
stationairsproeier : 40
mengbuis : AU266 of AN262
chokesproeier : 60
vlotter : 5gr

begin daar al eens mee :p zal je al een heel eind komen
 
Sander said:
No way, dat ik hier ga vermelden, met wat voor mengbuis etc mijn tropheo goed rijd :)
Verwacht ook niemand hoor :*
Bovendien gaat dit topic eigenlijk over de stage6 cup:)

De gegevens die ik gepost heb zijn iig gewoon de standaard-settings van die zwarte dell'orto.
 
Malossi geeft zelf aan:

naald : W16
gasschuif : 50
sproeier : 96-100
stationairsproeier : 45
mengbuis : AU262
vlotter : 5gr

Zal vast ook niet verkeerd lopen...
 
jow

iedereen gaat open 70 rijden en heeft voor geen meter rij ervaring.
volgens mij denken sommige dat ze nog goed kunnen rijden ook..
ze beginnen allemaal te overmoedig.
begin eerst een st6 dan kun je nog iets leren maja ik rij dalijk snellere tijden met stage 6 als de helft van de open 70 gasten...
en dat is niet dat ik een super stuurman ben !!!!!hint hint
 
Arnoud said:
Alle ervaren rijders zitten juist zo'n beetje in de open70 hoor twan


twan heeft wel gelijk arnoud, ik zeg niets over jou en de rest van de oud sobw gasten (twan neem ik aan ook niet) maar er zijn mensen die gaan racen in de open 70 die totaal geen ervaring hebben en dat is niet alleen k*t voor hen maar vooral ook voor jou en de andere snellere rijders
 
Nog een vraagje: waarom de R1200 uitlaat en niet de R1400?
Ik vrees dat de uitlaat een beetje de prestaties gaat drukken, ook omdat er niets aan de uitlaat verandert mag worden.
 
$aint said:
Nog een vraagje: waarom de R1200 uitlaat en niet de R1400?
Ik vrees dat de uitlaat een beetje de prestaties gaat drukken, ook omdat er niets aan de uitlaat verandert mag worden.

de uitlaat moet deze winter komen.....r1400

volgensmij zijn de stage 6 paketten met r1400....maar dat weet ik niet zeker.

wie geeft uitsluitsel ?


ps...er is ook nog een koppeling opkomst en een nieuwe krukas.
 
$aint said:
Nog een vraagje: waarom de R1200 uitlaat en niet de R1400?
Ik vrees dat de uitlaat een beetje de prestaties gaat drukken, ook omdat er niets aan de uitlaat verandert mag worden.

Boeie, als iedereen maar met dezelfde rijdt. Het is geen testbank competitie.
 
Arnoud said:
Boeie, als iedereen maar met dezelfde rijdt. Het is geen testbank competitie.
Als je een keertje mee wilt doen aan de sprints is het op zich wel fijn om een beetje vermogen te hebben.

Bovendien is meer vermogen gewoon leuker + het is ook gewoon stage6 dus zie ik geen reden het niet te doen.
 
$aint said:
Als je een keertje mee wilt doen aan de sprints is het op zich wel fijn om een beetje vermogen te hebben.

Als je dat echt vind koop je er zo'n uitlaat bij.


Bovendien is meer vermogen gewoon leuker + het is ook gewoon stage6 dus zie ik geen reden het niet te doen.

als meer vermogen gewoon leuker is kan je je bij elk onderdeel wel afvragen waarom eht moet, bv waarom een 19mm carb, waarom ...
 
Als de 1400 er is, zal die uiteraard opgenomen worden dat ie toegelaten is... maar voorlopig is ie nog niet in productie dus
 
Arnoud said:
als meer vermogen gewoon leuker is kan je je bij elk onderdeel wel afvragen waarom eht moet, bv waarom een 19mm carb, waarom ...
Dat zijn regels die (in dit geval/voor deze competitie) ervoor zorgen dat je zonder problemen aan andere competities mee kan doen.
De uitlaatkeuze is verder in elke competitie vrij (behalve natuurlijk bij het ISC).

Razma said:
Als de 1400 er is, zal die uiteraard opgenomen worden dat ie toegelaten is... maar voorlopig is ie nog niet in productie dus
Ok, mooi:)
 
Nog een vraagje n.a.v. §4 - inlaatsysteem en carters
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
Het membraan moet op de originele plaats zijn gemonteerd. Het gebruik van bijv defcon of andere vulmiddelen is niet toegestaan. Carters oplassen is verboden.
Hoe zit het met membranen met meer kleppen als het originele model?
M.a.w. als er standaard een 2-kleps in zit mag je dan bijvoorbeeld een 4-kleps membraan monteren?
En is bijvoorbeeld een Polini Bigvalve toegestaan (waarvoor dus in de meeste gevallen het gat wat vergroot moet worden, maar er wordt dus niets verplaatst of gelast).


En nog een vraag m.b.t. §6 - remmen
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn. Remschijven mogen worden vervangen door schijven van hetzelfde materiaal en met dezelfde diameter als bij het gehomologeerde model. Remblokken en remschoenen zijn vrij.
Andere remklauwen zijn dus niet toegestaan?
Andere remleidingen ook niet?
 
$aint said:
Nog een vraagje n.a.v. §4 - inlaatsysteem en carters

Hoe zit het met membranen met meer kleppen als het originele model?
M.a.w. als er standaard een 2-kleps in zit mag je dan bijvoorbeeld een 4-kleps membraan monteren?
En is bijvoorbeeld een Polini Bigvalve toegestaan (waarvoor dus in de meeste gevallen het gat wat vergroot moet worden, maar er wordt dus niets verplaatst of gelast).


En nog een vraag m.b.t. §6 - remmen

Andere remklauwen zijn dus niet toegestaan?
Andere remleidingen ook niet?


als je goed leest staat er dat het van het gehomologeerde model moet zijn d.w.z. dat de klauwen van het st model moeten zijn dus ik neem aan dat je bv geen adaptor mag maken voor bv een aerox klauw op bv een zip en andersom ook niet en wat die remleidingen betreft ik denk dat je rubberen leidingen wel mag vervangen voor stalen leidingen
 
Back
Top