ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.

Razma

Well-Known Member
Tja, het wordt denk ik wel eens tijd om duidelijkheid te brengen aangezien er al veel gepraat wordt ;)

En inderdaad, de geruchten zijn waar !
Er komt een officiële ST.net Sprint Competitie in 2005...

Wat houdt het in:
* Bij elke brommersprint en/of legale meeting die gehouden wordt ism ST.net krijgen de mensen die ingeschreven zijn punten aan de hand van de resultaten. Op het einde van het jaar wordt er dan een kampioenshuldiging gehouden...
* Iedereen die inschrijft voor de competitie krijgt een persoonlijke ongevallen verzekering die geldig zal zijn bij elke sprint en/of training die ism ST.net georganiseerd wordt.
* Er zijn reeds reglementen opgesteld inzake algemeen dingen + technische. Die komen zeer binnenkort volledig online, dus gelieve hierover nog ff geen vragen te stellen.

De klasses in groffe indeling:
* Scooter 50cc en 70cc
* Scooter Special - scooters zonder kappen, verlengde subframes etc
* Schakel 50cc en 70cc
* Automaten tot 70cc
* Super Special klasse - zelfbouw frames, 80cc, NX, schakels & automaten etc

De Super Special klasse zal tevens ook meetellen voor de internationale FIM records.

De datums en plaatsen hangt af van welke huidige brommersprints zich willen aansluiten bij de competitie + mensen die serieus bezig zijn en/of plannen hebben een brommersprint/legale meeting te organiseren. Voor deze laatste groep: neem even contact op met mij.

Er zijn reeds enkele data + plaatsen zo goed als zeker, maar dat wordt bevestigd als ze 100% zijn.

Dus.. de reglementen komen zo snel mogelijk online, evenals de data, mogelijkheid tot inschrijven, prijs voor inschrijving en verzekering.

Greetz,
Inne
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zou ik bv scoots die normaal sym of zoiets hebben maar dan een lang pia blok toelaten bij de 'gewone' 50 / 70cc sprint , maar bij deze scoots dan met een minimumgewicht en maximum wielbasis werken, zodat geen pluimgewicht sovietscootertje met een pia blok onder aars kan schoppen

overigens, fair deal :w

wordt er dan ook online een ranking bij gehouden zodat iedere rijder voor de rest van het seizoen kan gevolgt worden (ieders dan een VAST volgnummer, dan kan je categoreren op kleur van het volgnummer, bijvoorbeeld 50cc kappen wit vlak rode nummers, 70cc rood vlak witte nummers, .... gebeurt bij de kart ook) ? lijkt me anders handig en erg profi om er ooit een volkomen legaal en officieel circus van te maken :!
 
neej, een ander blok gaat gewoon naar de special klasse (bijv. sonic met lang mina carter) dat zal wel duidelijk zijn in de reglementen..

ivm gewichten is amper te werken om het én toegankelijk te houden én de aanschaf van een dure weegschaal te vermijden..

wat de tussenstands etc betreft, yep, die worden allemaal bijgehouden.
Elke wedstrijd krijg je een ander startnummer met de hesjes, maar dat is allemaal geregeld !

ivm België, ook daar komen enkele wedstrijden komend jaar los van elkaar, maar misschien wel met toekomst in 2006 ;)
 
ziet er heel goed uit ! Heel goed initiatief inne! Het gaat zeker wat worden denk ik, wij zullen van de partij zijn iig! Veel succes met het verdere verloop..
 
Leuk man

Ik ga ook een sprinter op bouwen in de winter.
Weet alleen nog niet of ik zelf een frame maak of het blok
onder me Rox laat zitten ma jullie gaan me wel zien.

laterzzz
 
maar moet je persee naar alle sprintwedstrijden gaan, of maken jullie een minimaal aantal wedstrijden en delen jullie de tijden daardoor, waardoor je een gemiddelde eindsprint tijd krijgt...?

Het word steeds grootser en grootser op et forum... :W +ralf+
 
neej.. uiteraard moet je niet meedoen.. !
je kan ook elke wedstrijd met een dagverzekering en inschrijving meedoen net zoals het vorig jaar was, maar dan krijg je geen punten en geen classificatie op het einde van het jaar.

Uiteraard rij je dan wel voor de wedstrijd van die dag enzo !

Puntentelling gaat aan de hand van de plaats die je behaald tijdens de wedstrijd. Die punten worden aan het eind van het jaar gewoon opgeteld.
 
Fantastisch... vooral dat er ook verschil is tussen verlengde subframes enz.

Ik had zeker meegedaan als ik een rijdende scooter had :D.
 
ik bedoelde meer, als je je ingeschreven hebt voor de competitie van 2005, en je komt telkens naar elke 'wedstrijd' , alleen 1 enkele keer kan je niet komen, door ziekte oid. dan kan je toch alsnog meedoen met de competitie of omdat je net die ene wedstrijd hebt gemist, sta je buiten de competitie... k bedoelde het als een verplichting om echt elke wedstrijd te komen...
 
Ook al kom je maar één keer.. je punten blijven tellen !
Maar hoe meer je rijdt, hoe meer punten je krijgt, maar nix moet uiteraard..

das het meest eerlijke !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top