spoelkanalen richten

ruud.

www.vk-tuning.tk
hallo,

is er hier iemand bekend met het richten van spoelkanalen? Ik zou graag wat wijzer willen worden met het ontwerpen van een nieuwe spoeling. Waar moet rekening mee gehouden worden, tips trics etc.

Ruud
 
Advertisement - register to remove this

Bedoel je het spoelen over de zuiger heen?

Mijn mening is dat er altijd haaks van de cilinderwand gespoelt moet worden. Dit brengt een langere tijd mee dat het mengsel lekker tegen elkaar botst en zo maximaal explosief wordt.

Toch zie je bij de 2fast4race hi-end cilinder dat ze 2 van de 4 spoelpoorten lichtjes omhoog hebben gericht. (heb ik overgens niet zelf gemeten maar een mede forumer)

Waarschijnlijk kennen we allemaal wel het plaatje uit 2stroke boeken van blair/bell en de andere geleerden der verouderde technieken. waar een hoogspoelende cilinder wordt vergeleken met een crossmotor en een strakke met een racemotor.

interessant, vooral omdat ik wel eens wil weten wat het slag verhaal ermee te maken heeft, 44mm vv 39,..
 
eigenlijk meer het richten al kijk je van bovenaf, of vanaf de cilinder voet

roterend1.jpg


dat soort werk dus. Ga maar uit van het principe dat er alleen druk vanuit spoelers komt en amper onderdruk van uitlaat. Oja, gaat dus om een hele nieuwe layout, geen makkelijk werk :)
 
ik hoopte dat er hier een enkeling zat die mij wat wijzer kon maken mbt spoeling. Op andere fora heb ik al een paar interessante reacties gehad :) wie niet waagt wie niet wint, anders sterft het topic maar uit, niets aan te doen. :)
 
Back
Top