Speed zipje

Pepijn#205

Well-Known Member
Speed zipje ''reloaded'' (ingeruild :)

Zit nu al een tijdje op het forum en heb al zat meetings bezocht maar zonder scooter.
Even in het kort het brommer verleden. (altijd leuk)

Mijn 1e omgebouwde ding/puch.
xo1tty.jpg


Toen die verder omgebouwd. (75/80cc Metrakit, dpr etc)
xo2hc2.jpg


Toen een totaal ander iets gebouwd. (voor sommige bekent, met een N frame dus zonder achtervering) Hiermee ben ik in 2005 op de meeting lelystad geweest en de 1e prijs gewonnen voor Beste brommer bij de custom-show.
De onderstaande foto was op speelmansplaten (de afgelopen keer).
xo2j68.jpg


Maargoed, die grijze puch heb ik nog wel en de rest is verleden tijd.

Ik was al een tijdje op zoek naar een zip, en kreeg een aanbod of ik een niet rijdende zip ac wilde ruilen tegen wat puch maxi rommel. Meteen gedaan uiteraard. Er lag toen een 70cc malossi sport, 17,5 carb en een lazer uitlaat onder.
Zo kreeg ik hem binnen.
xo2mbb.jpg


Ik heb hem toen in een uurtje draaiend gemaakt (ze hadden er een korte schacht bougie in gedaan :x maar er moest een lange in)
Toen even lekker afgetrapt, met de gedachte in mijn hoofd om hem om hem na alle mooie zipjes gezien te hebben ook om te bouwen.

Allereerst maar eens op zoek gegaan naar wat leukere onderdelen. (ik ben student en heb helaas niet echt de tijd om te werken in het weekend dus echt alles nieuw kopen zat er helaas voor mij niet in). Ik kwam een compleet blok met een team cilinder, malossi eprom rotor etc etc alleen poulies waren nog standaart, tegen op marktplaats. Toen voor 400euro opgehaald en de team meteen doorverkocht evenals de krukas en de carters.
Toen even de lange carterhelfd onder de zip gehangen en wat kappen eraan gehangen om te kijken hoe het een beetje werd.
xo2rv7.jpg


Hier nog een foto van het vieze oude/nieuwe blok met de Mhr team etc.
xo2y5f.jpg


Intussen ook een Zip sp voorkap, metra-morphosis stuur en een Yamaha jog rr voorspatbord aangeschaft. En er even op gezet en gekeken of het allemaal paste etc.
xo30ol.jpg


Genoeg geld om een andere krukas en cilinder etc te kopen had ik niet, dus maar begonnen met de kappen te spuiten.
Alles champagne grijs glans met matzwart zoals op de voorkap ook te zien is.
Ik heb eerst een malossi (letters) sticker op de voorkap geplakt, dit omdat het met het grijs erover een mooi/vreemd effect heeft als hij in het zonnetje staat.
xo34th.jpg


Het Jog spatbord en lichtunit.
zn5vdd.jpg


Had eindelijk geluk en genoeg geld, een maat stopte met zijn zip na 2 warmlopers (ging hem te veel geld kosten). Heb van hem ook het stuur en de voorkap overgenomen.
Maar deze keer heb ik zijn carters, krukas en vertanding overgenomen.
Carters zijn stage-3 Fkt voor een speed 04 en gekotterd, team 99 krukas 85mm drijfstang, en primaire malossi vertanding (rf van 7,nogwat).
Heb hier op het overgebleven spul van het team blok gemonteerd, let niet op de gaar uitziende malossi rotor en stator :p
xo3zfp.jpg


Hier alles behalve cilinder en uitlaat. (zit geleende speed op)
xo426f.jpg


En tadaa zo stond hij er toen bij, binnenkap had ik wel afgezaagd.
xo441s.jpg


Toen weer na een tijdje sparen van ''dnamaster'' van de kawa zip een 3BR getunede speed cilinder gekocht. Het is geen 04 maarja je moet wat als je op het moment niet het geld hebt om een nieuwe 04 te kopen.
De bovenste spoeler sluit niet goed aan de de hoofdspoeler sluiten redelijk aan op de carters, maarja het is voor tijdelijk.
xo46ed.jpg


De cilinder gemonteerd, squish op 0,6 gezet en een achterwieltje geleend.
Ook de RVS pijp achterveervervanger gelast.
xo4a4k.jpg


Het lijkt allemaal scheef te zitten maar zat scheef achter de scooter en achterspatbordje zat nog niet goed vast. Heb hier ook BMX pegs/voetsteunen gemonteerd.
xo4cn4.jpg


Hier nog een keer van de zijkant, vond het al wel een leuk ding worden eigenlijk.
xo4f12.jpg


Voorkant. :)
xo4fp4.jpg


Nog 1 keer dan, samen met mijn puch.
xo4i8w.jpg


Toen begon het toch te kriebelen, had alleen nog een uitlaat en gashendel nodig om hem aan te trappen. Dus wat zooi verkocht en een KRT (kees van dijk dpr uitlaatje) gekocht. (ook van die maat van me overgens die ermee stopte)
xo4lzn.jpg


Hier zomaar een foto, met fisheye lens gemaakt :)
xo4mxl.jpg


Hij reed/rijd weer/nog. Ben namenlijk redelijk hard onderuit/over de kop gegaan.
Gaf een paar keer gas en liet hem een beetje op het achterwiel gaan maar 1 van mijn voorvork poten bleef geblokkeerd ingeveerd zitten met als gevolg dat bij het neerkomen het zaakje vastsloeg en ik over de kop sloeg ;)

Hier wat foto's van de schade en van mijn sp vork en andere kappen.
Hier de schade aan de uitlaat, hier zie je ook dat de (lelijke) voetsteun de schade beperkt heeft gehouden.
zn517c.jpg


Schade aan de voorkap, voetenplank was ook kwijt etc.
zn53t2.jpg


Toen ik nog in het verband zat en mank liep toch maar even gaan shoppen.
Heb voorkap, stuurkap, voorspatbord, sp vork etc gekocht van Walter v Kan (sommige kennen hem nog wel, heeft sobw geraced std scooterklasse)
zn54ky.jpg


Voorvork met wiel etc zat nog een bridgestone battlax SS bandje om.
zn57c8.jpg


Toen het zaakje even een beetje gemonteerd.
zn5smr.jpg


Het rood etc ziet er niet uit maar een thunderracing achterkant staat al op het lijstje evenals een speed04 en ook een spuitbeurt ontbreekt niet.
Geen idee nog wat voor kleur hij nu weer word, eerst maar eens geld sparen ;)


Groetjees..

De setup nu:
-zip sp carters stage-3 FKT op speed 04
-Malossi mhr team 99 krukas (met 85mm drijfstang)
-Malossi MHR speed 02 Max 3BR tuned (helaas afgedraaid hemd inc gekotterde carters, niet echt een combinatie maar is tijdelijk, ben al aan het sparen voor een speed 04 :) )
-Malossi Binnenrotor met Eprom
-Mikuni TM 24mm flat-slide carb met twin-air
-malossi 25mm recht spruitstuk
-malossi vl13 membraan met aangepaste stuffer
-Malossi MHR 2000 Variateur
-Malossi Delta clutch
-Malossi Drukveer Paars
-Malossi Koppelingshuis (wingbell) met koelribben
-Malossi Primaire overbrenging
-KRT/dpr uitlaat

Hmm leek me nu nog niet zo'n goed plan om een nieuwe topic aant e maken aangezien ik deze zip zo heb overgenomen van een goede in geld nood zittende vriend van me. Word als ik geld heb nog wel verder onder handen genomen, cilinder word zo en zo nog getuned en er moet en zal nog een thunderacing achterkant op komen. En nog meeeer dingen ;p

En alvast JA zo'n beetje alle stickers gaan eraf, dus wees maar gerust :)

Maargoed eerst maar wat foto's. (sommige kennen hem van speelmansplaten afgelopen keer)
In het geheel.
11v5mpi.jpg


Leuk tellertje ;)
11v5ov7.jpg


Leuk 19+pk blokje met rs24 veertje :)
11v5pon.jpg


Tadaa
11v5qg1.jpg


En waar ik echt onwijs blij mee ben is de rs24/10 voorveer, moto-master remschijf, goodrich stalen remleiding en tsja gewoon de leuke aanhangsels van de voorvork:) en ja het red-bull gebeuren haal ik er nog mooi af :)
11v5stj.jpg


Setup en andere spullen:
speed 01 cilinder. (nog standaart maar wel 2 dagen voor speelmansplaten met een 19mm trofeo carburateur 19,2pk uitgehaald)
Rhq krukas 85mm drijfstang
Malossi eprom ontsteking
Malossi over-range
Malossi primaire vertanding.
Malossi vl14 membraan
Malossi recht spruitstuk
24mm Keihin d-slide
Malossi e13 filter
Hebo racing 2 uitlaat. (echt nog maar paar km gedraaid)

Malossi rs24/10 voorveer.
Malossi rs24 achterveer.
Aim temp/toeren teller.
Pia logo door zijn schoonmama op het zadeldekje gemaakt.
Goodrich stalen remleiding (laten maken)
Malossi achterrem blokken wooooowww dikke shit ;p
Ook malossi remblokkies voor
Moto-master remschijf.
Bridgestone ml-50 bandjes
En de rest ;)

Heb mijn oude zip goed kunnen verkopen aan een vriend van me, en heb ook al tegen hem gesprint en die ik nu heb is toch sneller alleen is deze nog ''redelijk'' aan de grond te houden terwijl je met mijn oude gelijk achterover ging.
Zou ook bij de sbo afgelopen maandag zijn (rotterdam) maar heb een auro, kar, scooter echt alles maar niemand met een rijbewijs die er even heen wilde rijden helaas :(
Maarja ik ga hem zeker niet zo laten, kwa kleur en achterkap enzo gaat er zo en zo nog wat veranderd worden.
Stay tuned ;)

Hier weer wat van mijn kant, geld is er natuurlijk niet altijd maar aangezien het er nu genoeg is hier ben ik weer begonnen. Ben bezig geweest met spuiten van alles wat groen was/is naar zwart metallic.
Sportstuurtje gemonteerd etc zie foto's.
Zoals je ziet heb ik ook een ophoogblokje erop zitten nu, vond hem echt Te laag van achteren en het is een igm blokje met precies dezelfde kleur paarse letters als het paars van mijn achterveer ;)

261drft.jpg


261dric.jpg


261drmg.jpg


261droj.jpg


In mijn ogen ziet het er al beter uit dan eerst, zoals je ziet ligt hij weer grotendeels uit elkaar om gespoten te worden. Maar dit keer haal ik een nieuwe voorkap, nieuwe binnenkap, nieuwe roostertjes, nieuw achterspatbord en een nieuwe poly achterkant. Die dingen worden van de winter pas gespoten. Ook soon even 2 stage6 slick bandjes halen :).
Tot de volgende keer maar weer :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn held :W ;)
Liep aardig goed zaterdag pepijntje :)
Ziet er ook zeer leuk uit,ben 1 van de eerst die hem zag rijden geloof ik ;)
foto van de "kees dijkman voorkap" :p?
Spreek je,

Sven
 
Kleurencombo is idd weer eens wat anders. En die voorsteunen kunnen er idd wel af :p. Zal wel van ze plaats gaan komen, suc6! :W
 
Ziet er netjes uit Pepijn, maar tog is het nog net niet helemaal zoals ik gewend ben van je :*

Maar ik ga er vanuit dat dit in de toekomst allemaal wel goed komt :)

Gerben
 
haha die cilinder heb ik gestraald en die foto is in mijn beunhok gemaakt en die doos is van mijn mina speed 06*D
 
robbb said:
haha die cilinder heb ik gestraald en die foto is in mijn beunhok gemaakt en die doos is van mijn mina speed 06*D
:eek: en toen?

Leuk ding, kleurtjes staan me wel aan :)
 
Rem0n said:
leuk dingetje

heb je dat 1e puchje nog staan?

Zo ben weer thuis :) allereerst vast bedankt voor de positieve reacties.

Dat eerste puchje heb ik niet meer staan, het frame heb ik nog wel een hele tijd gehad maar die heb ik tegen deze zip geruild.

Deze voetsteunen gaan er inderdaad nog af, de zijn TE dik en vallen te erg op naar mijn zin, ik zal zo meteen en anders vanavond de rest van de foto's er even opgooien. Dan kan je zien dat mijn voetsteunen de schade nihiel hielden aan mijn uitlaat toen ik op mijn plaat ben gegaan. Dus dat was wel een geluk. Heb inmiddels ook een sp voorvork en een andere voorkap etc moet allemaal nog gespoten worden etc etc. Maar dat zien jullie vanzelf wel.

Ik heb hem inderdaad zelf gespoten met een spuitbusje, gewoon buiten naast mijn huis. ;)

En @ gerben: het is inderdaad niet echt mijn stijl kwa bouwen nog, maarja zoals al een aantal keren overal staat is geld ook niet echt in overvloed:)
Maar heb al een lijstje gemaakt etc etc hoe hij moet worden. EN wees gerust dat is wel mijn stijl van bouwen.
Nu is het naar mijn zin nog TE veel normale zip zegmaar, maar dat komt wel goed.
 
[evolution] said:
heel vet ding ! , voorspatbord is van een jog ?. iig erug cool -:-

Is inderdaad van een Jog, heb hem helaas kapot gereden. Maar ga binnenkort een ander halen en wat leuks maken voor op de sp vork ;)
 
Mizzle said:
Pepijn..je doet het met me :love:
Snel weer eens een keertje meete !


Komt helemaal goed ;) alleen 1 nadeel de zip is weeeer uit mekaar :) komt wat nieuw spul aan en ga nu echt even lassen,hakken en slijpen aan alles ;)

Je ziet het allemaal vanzelf wel weer:)
 
Ey "een paar kilometer verderop tuner :p"
Wat hoorde ik van Mick,was der iets met je ontsteking ofzo?(hoeft niet zo te zijn or,ik was niet meer zo helder toen 8P)
Binnenkort samen maareens branden :)

Sven
 
Hoebedoel je jij hebt geluk dat je dpr niej naar de maan is :) .. Hehe mja ziet er voor de rest wel leuk uit :)
 
Abels said:
Hoebedoel je jij hebt geluk dat je dpr niej naar de maan is :) .. Hehe mja ziet er voor de rest wel leuk uit :)

Heb er inderdaad wel geluk mee gehad ;) had hem ook nog maar 2 dagen ofzo.

@sviz: klopt grondplaat was oud/gaar en het conische gedeelte bij de boutjes zegmaar was uitgesleten dus ging het hele zaakje heen en weer zegmaar ;P

Keering/lager van de vertanding is ook een beetje ''op'' zegmaar drupte olie uit, is niet zo fijn bij je achterpoulies dus dat eerst maar eens vernieuwen.
 
:W Ouwe Handelaar! ;) ik weet denk ik al wat er voor terug komt :)
Hou dat ding netjes en maak hem nog vetter :)

We spreken/flammen:W
(ik heb nico trillend van mn Sr afzien komen +ralf+)

Sven
 
Back
Top