Pepijn#205
Well-Known Member
Speed zipje ''reloaded'' (ingeruild
Zit nu al een tijdje op het forum en heb al zat meetings bezocht maar zonder scooter.
Even in het kort het brommer verleden. (altijd leuk)
Mijn 1e omgebouwde ding/puch.
Toen die verder omgebouwd. (75/80cc Metrakit, dpr etc)
Toen een totaal ander iets gebouwd. (voor sommige bekent, met een N frame dus zonder achtervering) Hiermee ben ik in 2005 op de meeting lelystad geweest en de 1e prijs gewonnen voor Beste brommer bij de custom-show.
De onderstaande foto was op speelmansplaten (de afgelopen keer).
Maargoed, die grijze puch heb ik nog wel en de rest is verleden tijd.
Ik was al een tijdje op zoek naar een zip, en kreeg een aanbod of ik een niet rijdende zip ac wilde ruilen tegen wat puch maxi rommel. Meteen gedaan uiteraard. Er lag toen een 70cc malossi sport, 17,5 carb en een lazer uitlaat onder.
Zo kreeg ik hem binnen.
Ik heb hem toen in een uurtje draaiend gemaakt (ze hadden er een korte schacht bougie in gedaan :x maar er moest een lange in)
Toen even lekker afgetrapt, met de gedachte in mijn hoofd om hem om hem na alle mooie zipjes gezien te hebben ook om te bouwen.
Allereerst maar eens op zoek gegaan naar wat leukere onderdelen. (ik ben student en heb helaas niet echt de tijd om te werken in het weekend dus echt alles nieuw kopen zat er helaas voor mij niet in). Ik kwam een compleet blok met een team cilinder, malossi eprom rotor etc etc alleen poulies waren nog standaart, tegen op marktplaats. Toen voor 400euro opgehaald en de team meteen doorverkocht evenals de krukas en de carters.
Toen even de lange carterhelfd onder de zip gehangen en wat kappen eraan gehangen om te kijken hoe het een beetje werd.
Hier nog een foto van het vieze oude/nieuwe blok met de Mhr team etc.
Intussen ook een Zip sp voorkap, metra-morphosis stuur en een Yamaha jog rr voorspatbord aangeschaft. En er even op gezet en gekeken of het allemaal paste etc.
Genoeg geld om een andere krukas en cilinder etc te kopen had ik niet, dus maar begonnen met de kappen te spuiten.
Alles champagne grijs glans met matzwart zoals op de voorkap ook te zien is.
Ik heb eerst een malossi (letters) sticker op de voorkap geplakt, dit omdat het met het grijs erover een mooi/vreemd effect heeft als hij in het zonnetje staat.
Het Jog spatbord en lichtunit.
Had eindelijk geluk en genoeg geld, een maat stopte met zijn zip na 2 warmlopers (ging hem te veel geld kosten). Heb van hem ook het stuur en de voorkap overgenomen.
Maar deze keer heb ik zijn carters, krukas en vertanding overgenomen.
Carters zijn stage-3 Fkt voor een speed 04 en gekotterd, team 99 krukas 85mm drijfstang, en primaire malossi vertanding (rf van 7,nogwat).
Heb hier op het overgebleven spul van het team blok gemonteerd, let niet op de gaar uitziende malossi rotor en stator
Hier alles behalve cilinder en uitlaat. (zit geleende speed op)
En tadaa zo stond hij er toen bij, binnenkap had ik wel afgezaagd.
Toen weer na een tijdje sparen van ''dnamaster'' van de kawa zip een 3BR getunede speed cilinder gekocht. Het is geen 04 maarja je moet wat als je op het moment niet het geld hebt om een nieuwe 04 te kopen.
De bovenste spoeler sluit niet goed aan de de hoofdspoeler sluiten redelijk aan op de carters, maarja het is voor tijdelijk.
De cilinder gemonteerd, squish op 0,6 gezet en een achterwieltje geleend.
Ook de RVS pijp achterveervervanger gelast.
Het lijkt allemaal scheef te zitten maar zat scheef achter de scooter en achterspatbordje zat nog niet goed vast. Heb hier ook BMX pegs/voetsteunen gemonteerd.
Hier nog een keer van de zijkant, vond het al wel een leuk ding worden eigenlijk.
Voorkant.
Nog 1 keer dan, samen met mijn puch.
Toen begon het toch te kriebelen, had alleen nog een uitlaat en gashendel nodig om hem aan te trappen. Dus wat zooi verkocht en een KRT (kees van dijk dpr uitlaatje) gekocht. (ook van die maat van me overgens die ermee stopte)
Hier zomaar een foto, met fisheye lens gemaakt
Hij reed/rijd weer/nog. Ben namenlijk redelijk hard onderuit/over de kop gegaan.
Gaf een paar keer gas en liet hem een beetje op het achterwiel gaan maar 1 van mijn voorvork poten bleef geblokkeerd ingeveerd zitten met als gevolg dat bij het neerkomen het zaakje vastsloeg en ik over de kop sloeg
Hier wat foto's van de schade en van mijn sp vork en andere kappen.
Hier de schade aan de uitlaat, hier zie je ook dat de (lelijke) voetsteun de schade beperkt heeft gehouden.
Schade aan de voorkap, voetenplank was ook kwijt etc.
Toen ik nog in het verband zat en mank liep toch maar even gaan shoppen.
Heb voorkap, stuurkap, voorspatbord, sp vork etc gekocht van Walter v Kan (sommige kennen hem nog wel, heeft sobw geraced std scooterklasse)
Voorvork met wiel etc zat nog een bridgestone battlax SS bandje om.
Toen het zaakje even een beetje gemonteerd.
Het rood etc ziet er niet uit maar een thunderracing achterkant staat al op het lijstje evenals een speed04 en ook een spuitbeurt ontbreekt niet.
Geen idee nog wat voor kleur hij nu weer word, eerst maar eens geld sparen
Groetjees..
De setup nu:
-zip sp carters stage-3 FKT op speed 04
-Malossi mhr team 99 krukas (met 85mm drijfstang)
-Malossi MHR speed 02 Max 3BR tuned (helaas afgedraaid hemd inc gekotterde carters, niet echt een combinatie maar is tijdelijk, ben al aan het sparen voor een speed 04 )
-Malossi Binnenrotor met Eprom
-Mikuni TM 24mm flat-slide carb met twin-air
-malossi 25mm recht spruitstuk
-malossi vl13 membraan met aangepaste stuffer
-Malossi MHR 2000 Variateur
-Malossi Delta clutch
-Malossi Drukveer Paars
-Malossi Koppelingshuis (wingbell) met koelribben
-Malossi Primaire overbrenging
-KRT/dpr uitlaat
Hmm leek me nu nog niet zo'n goed plan om een nieuwe topic aant e maken aangezien ik deze zip zo heb overgenomen van een goede in geld nood zittende vriend van me. Word als ik geld heb nog wel verder onder handen genomen, cilinder word zo en zo nog getuned en er moet en zal nog een thunderacing achterkant op komen. En nog meeeer dingen ;p
En alvast JA zo'n beetje alle stickers gaan eraf, dus wees maar gerust
Maargoed eerst maar wat foto's. (sommige kennen hem van speelmansplaten afgelopen keer)
In het geheel.
Leuk tellertje
Leuk 19+pk blokje met rs24 veertje
Tadaa
En waar ik echt onwijs blij mee ben is de rs24/10 voorveer, moto-master remschijf, goodrich stalen remleiding en tsja gewoon de leuke aanhangsels van de voorvork en ja het red-bull gebeuren haal ik er nog mooi af
Setup en andere spullen:
speed 01 cilinder. (nog standaart maar wel 2 dagen voor speelmansplaten met een 19mm trofeo carburateur 19,2pk uitgehaald)
Rhq krukas 85mm drijfstang
Malossi eprom ontsteking
Malossi over-range
Malossi primaire vertanding.
Malossi vl14 membraan
Malossi recht spruitstuk
24mm Keihin d-slide
Malossi e13 filter
Hebo racing 2 uitlaat. (echt nog maar paar km gedraaid)
Malossi rs24/10 voorveer.
Malossi rs24 achterveer.
Aim temp/toeren teller.
Pia logo door zijn schoonmama op het zadeldekje gemaakt.
Goodrich stalen remleiding (laten maken)
Malossi achterrem blokken wooooowww dikke shit ;p
Ook malossi remblokkies voor
Moto-master remschijf.
Bridgestone ml-50 bandjes
En de rest
Heb mijn oude zip goed kunnen verkopen aan een vriend van me, en heb ook al tegen hem gesprint en die ik nu heb is toch sneller alleen is deze nog ''redelijk'' aan de grond te houden terwijl je met mijn oude gelijk achterover ging.
Zou ook bij de sbo afgelopen maandag zijn (rotterdam) maar heb een auro, kar, scooter echt alles maar niemand met een rijbewijs die er even heen wilde rijden helaas
Maarja ik ga hem zeker niet zo laten, kwa kleur en achterkap enzo gaat er zo en zo nog wat veranderd worden.
Stay tuned
Hier weer wat van mijn kant, geld is er natuurlijk niet altijd maar aangezien het er nu genoeg is hier ben ik weer begonnen. Ben bezig geweest met spuiten van alles wat groen was/is naar zwart metallic.
Sportstuurtje gemonteerd etc zie foto's.
Zoals je ziet heb ik ook een ophoogblokje erop zitten nu, vond hem echt Te laag van achteren en het is een igm blokje met precies dezelfde kleur paarse letters als het paars van mijn achterveer
In mijn ogen ziet het er al beter uit dan eerst, zoals je ziet ligt hij weer grotendeels uit elkaar om gespoten te worden. Maar dit keer haal ik een nieuwe voorkap, nieuwe binnenkap, nieuwe roostertjes, nieuw achterspatbord en een nieuwe poly achterkant. Die dingen worden van de winter pas gespoten. Ook soon even 2 stage6 slick bandjes halen .
Tot de volgende keer maar weer
Zit nu al een tijdje op het forum en heb al zat meetings bezocht maar zonder scooter.
Even in het kort het brommer verleden. (altijd leuk)
Mijn 1e omgebouwde ding/puch.
Toen die verder omgebouwd. (75/80cc Metrakit, dpr etc)
Toen een totaal ander iets gebouwd. (voor sommige bekent, met een N frame dus zonder achtervering) Hiermee ben ik in 2005 op de meeting lelystad geweest en de 1e prijs gewonnen voor Beste brommer bij de custom-show.
De onderstaande foto was op speelmansplaten (de afgelopen keer).
Maargoed, die grijze puch heb ik nog wel en de rest is verleden tijd.
Ik was al een tijdje op zoek naar een zip, en kreeg een aanbod of ik een niet rijdende zip ac wilde ruilen tegen wat puch maxi rommel. Meteen gedaan uiteraard. Er lag toen een 70cc malossi sport, 17,5 carb en een lazer uitlaat onder.
Zo kreeg ik hem binnen.
Ik heb hem toen in een uurtje draaiend gemaakt (ze hadden er een korte schacht bougie in gedaan :x maar er moest een lange in)
Toen even lekker afgetrapt, met de gedachte in mijn hoofd om hem om hem na alle mooie zipjes gezien te hebben ook om te bouwen.
Allereerst maar eens op zoek gegaan naar wat leukere onderdelen. (ik ben student en heb helaas niet echt de tijd om te werken in het weekend dus echt alles nieuw kopen zat er helaas voor mij niet in). Ik kwam een compleet blok met een team cilinder, malossi eprom rotor etc etc alleen poulies waren nog standaart, tegen op marktplaats. Toen voor 400euro opgehaald en de team meteen doorverkocht evenals de krukas en de carters.
Toen even de lange carterhelfd onder de zip gehangen en wat kappen eraan gehangen om te kijken hoe het een beetje werd.
Hier nog een foto van het vieze oude/nieuwe blok met de Mhr team etc.
Intussen ook een Zip sp voorkap, metra-morphosis stuur en een Yamaha jog rr voorspatbord aangeschaft. En er even op gezet en gekeken of het allemaal paste etc.
Genoeg geld om een andere krukas en cilinder etc te kopen had ik niet, dus maar begonnen met de kappen te spuiten.
Alles champagne grijs glans met matzwart zoals op de voorkap ook te zien is.
Ik heb eerst een malossi (letters) sticker op de voorkap geplakt, dit omdat het met het grijs erover een mooi/vreemd effect heeft als hij in het zonnetje staat.
Het Jog spatbord en lichtunit.
Had eindelijk geluk en genoeg geld, een maat stopte met zijn zip na 2 warmlopers (ging hem te veel geld kosten). Heb van hem ook het stuur en de voorkap overgenomen.
Maar deze keer heb ik zijn carters, krukas en vertanding overgenomen.
Carters zijn stage-3 Fkt voor een speed 04 en gekotterd, team 99 krukas 85mm drijfstang, en primaire malossi vertanding (rf van 7,nogwat).
Heb hier op het overgebleven spul van het team blok gemonteerd, let niet op de gaar uitziende malossi rotor en stator
Hier alles behalve cilinder en uitlaat. (zit geleende speed op)
En tadaa zo stond hij er toen bij, binnenkap had ik wel afgezaagd.
Toen weer na een tijdje sparen van ''dnamaster'' van de kawa zip een 3BR getunede speed cilinder gekocht. Het is geen 04 maarja je moet wat als je op het moment niet het geld hebt om een nieuwe 04 te kopen.
De bovenste spoeler sluit niet goed aan de de hoofdspoeler sluiten redelijk aan op de carters, maarja het is voor tijdelijk.
De cilinder gemonteerd, squish op 0,6 gezet en een achterwieltje geleend.
Ook de RVS pijp achterveervervanger gelast.
Het lijkt allemaal scheef te zitten maar zat scheef achter de scooter en achterspatbordje zat nog niet goed vast. Heb hier ook BMX pegs/voetsteunen gemonteerd.
Hier nog een keer van de zijkant, vond het al wel een leuk ding worden eigenlijk.
Voorkant.
Nog 1 keer dan, samen met mijn puch.
Toen begon het toch te kriebelen, had alleen nog een uitlaat en gashendel nodig om hem aan te trappen. Dus wat zooi verkocht en een KRT (kees van dijk dpr uitlaatje) gekocht. (ook van die maat van me overgens die ermee stopte)
Hier zomaar een foto, met fisheye lens gemaakt
Hij reed/rijd weer/nog. Ben namenlijk redelijk hard onderuit/over de kop gegaan.
Gaf een paar keer gas en liet hem een beetje op het achterwiel gaan maar 1 van mijn voorvork poten bleef geblokkeerd ingeveerd zitten met als gevolg dat bij het neerkomen het zaakje vastsloeg en ik over de kop sloeg
Hier wat foto's van de schade en van mijn sp vork en andere kappen.
Hier de schade aan de uitlaat, hier zie je ook dat de (lelijke) voetsteun de schade beperkt heeft gehouden.
Schade aan de voorkap, voetenplank was ook kwijt etc.
Toen ik nog in het verband zat en mank liep toch maar even gaan shoppen.
Heb voorkap, stuurkap, voorspatbord, sp vork etc gekocht van Walter v Kan (sommige kennen hem nog wel, heeft sobw geraced std scooterklasse)
Voorvork met wiel etc zat nog een bridgestone battlax SS bandje om.
Toen het zaakje even een beetje gemonteerd.
Het rood etc ziet er niet uit maar een thunderracing achterkant staat al op het lijstje evenals een speed04 en ook een spuitbeurt ontbreekt niet.
Geen idee nog wat voor kleur hij nu weer word, eerst maar eens geld sparen
Groetjees..
De setup nu:
-zip sp carters stage-3 FKT op speed 04
-Malossi mhr team 99 krukas (met 85mm drijfstang)
-Malossi MHR speed 02 Max 3BR tuned (helaas afgedraaid hemd inc gekotterde carters, niet echt een combinatie maar is tijdelijk, ben al aan het sparen voor een speed 04 )
-Malossi Binnenrotor met Eprom
-Mikuni TM 24mm flat-slide carb met twin-air
-malossi 25mm recht spruitstuk
-malossi vl13 membraan met aangepaste stuffer
-Malossi MHR 2000 Variateur
-Malossi Delta clutch
-Malossi Drukveer Paars
-Malossi Koppelingshuis (wingbell) met koelribben
-Malossi Primaire overbrenging
-KRT/dpr uitlaat
Hmm leek me nu nog niet zo'n goed plan om een nieuwe topic aant e maken aangezien ik deze zip zo heb overgenomen van een goede in geld nood zittende vriend van me. Word als ik geld heb nog wel verder onder handen genomen, cilinder word zo en zo nog getuned en er moet en zal nog een thunderacing achterkant op komen. En nog meeeer dingen ;p
En alvast JA zo'n beetje alle stickers gaan eraf, dus wees maar gerust
Maargoed eerst maar wat foto's. (sommige kennen hem van speelmansplaten afgelopen keer)
In het geheel.
Leuk tellertje
Leuk 19+pk blokje met rs24 veertje
Tadaa
En waar ik echt onwijs blij mee ben is de rs24/10 voorveer, moto-master remschijf, goodrich stalen remleiding en tsja gewoon de leuke aanhangsels van de voorvork en ja het red-bull gebeuren haal ik er nog mooi af
Setup en andere spullen:
speed 01 cilinder. (nog standaart maar wel 2 dagen voor speelmansplaten met een 19mm trofeo carburateur 19,2pk uitgehaald)
Rhq krukas 85mm drijfstang
Malossi eprom ontsteking
Malossi over-range
Malossi primaire vertanding.
Malossi vl14 membraan
Malossi recht spruitstuk
24mm Keihin d-slide
Malossi e13 filter
Hebo racing 2 uitlaat. (echt nog maar paar km gedraaid)
Malossi rs24/10 voorveer.
Malossi rs24 achterveer.
Aim temp/toeren teller.
Pia logo door zijn schoonmama op het zadeldekje gemaakt.
Goodrich stalen remleiding (laten maken)
Malossi achterrem blokken wooooowww dikke shit ;p
Ook malossi remblokkies voor
Moto-master remschijf.
Bridgestone ml-50 bandjes
En de rest
Heb mijn oude zip goed kunnen verkopen aan een vriend van me, en heb ook al tegen hem gesprint en die ik nu heb is toch sneller alleen is deze nog ''redelijk'' aan de grond te houden terwijl je met mijn oude gelijk achterover ging.
Zou ook bij de sbo afgelopen maandag zijn (rotterdam) maar heb een auro, kar, scooter echt alles maar niemand met een rijbewijs die er even heen wilde rijden helaas
Maarja ik ga hem zeker niet zo laten, kwa kleur en achterkap enzo gaat er zo en zo nog wat veranderd worden.
Stay tuned
Hier weer wat van mijn kant, geld is er natuurlijk niet altijd maar aangezien het er nu genoeg is hier ben ik weer begonnen. Ben bezig geweest met spuiten van alles wat groen was/is naar zwart metallic.
Sportstuurtje gemonteerd etc zie foto's.
Zoals je ziet heb ik ook een ophoogblokje erop zitten nu, vond hem echt Te laag van achteren en het is een igm blokje met precies dezelfde kleur paarse letters als het paars van mijn achterveer
In mijn ogen ziet het er al beter uit dan eerst, zoals je ziet ligt hij weer grotendeels uit elkaar om gespoten te worden. Maar dit keer haal ik een nieuwe voorkap, nieuwe binnenkap, nieuwe roostertjes, nieuw achterspatbord en een nieuwe poly achterkant. Die dingen worden van de winter pas gespoten. Ook soon even 2 stage6 slick bandjes halen .
Tot de volgende keer maar weer
Last edited: