Road Runner MHR Speed 7T

Eindelijk na 1 jaar is die eindelijk klaar , misschien nog wat zwarte delen rood spuiten , en kleine dingetjes zwart , heb nog wat extra kapjes liggen dus kan het zo weer terug zetten als het niet bevalt .
Doelstelling is beetje Ducati Stijl van de Moto Gp .
Veel kleine details nog aangepakt , grootste aanpassing is dat ik er een Sebac voorvork ingezet heb , en grotere remschijf.
Scooter gaat echt als een kogel , loopt 135 Km / uur , kan eventueel harder met langere vertanding .
Scooter is bedoeld voor de Sprint , en 21,7 Pk vind ik nu snel zat .
Binnenkort ga ik starten met een nieuw dik Project , daarvoor maak ik een nieuw Topic aan .
Ik mag zeggen : Deze Runner is weer fabrieks nieuw zoals Rick van Stippent zou zeggen .
Mooi apparaat @Brute-Force. Stiekem dus altijd aan het bouwen he. Nu nog effe projectje delen. Hooguit je uitlaat effe frips maken:)
 
Mooi apparaat Hooguit je uitlaat effe frips maken:)
Uitlaat valt mee hoor .. moet weer eens goed heet worden , zie die er gelijk anders uit.
Runner heb maanden stil gestaan , en ik heb ook nog een Hagelnieuwe Team 3 uitlaat hangen die er eventueel onder kan .
Post automatically merged:

gaaf ding man! heb je nou een bromplaat op een lege motorplaat zitten?
YuuP! net echt ... :tearsofjoy:
 
Ja maar wArom dan persee een keihin.
Omdat de Keihin 28 PWK “hoort” bij een speed cilinder ;). Nee dit was dé setup destijds. Zoals een patatje met mayo.
Post automatically merged:

Gehele Scooter zelf opgebouwd en gereviseerd , Ding was eerst bijna 24 Pk , echter toen is er iets fout gegaan , zuiger verbrand , oorzaak was de HPI die stond te scherp , volgens Fabrikant mag je die op 1,5 mm voorontsteking zetten .
Niet dus .. Advies van WB Tuning is rond 3 mm ,
Daarna nieuwe Zuiger er in , en de HPI op 3,2 gezet .
Toen naar DDL gebracht voor op de Testbank , gevolg : 21.7 Pk .. maar blijft nu heel , kan nog wat Fine Tunen , maar ik vind het goed zo , die paar extra Pk`s merk je niet op nauwelijks .

Leuk om te zien dat er nog echt gebouwd wordt. Ziet er goed uit kerel!
Ik vraag me af op hoeveel de squish is afgesteld. Als je een gat in je zuiger brand(volgens mij bedoel je dat) kan dat meerdere oorzaken hebben. Combinatie te arm mengsel, te krappe squish en een teveel aan voorontsteking en dan gaat het hard.
Loopt ie overigens wel het hardst mee, maar ook het snelst kapot.
Squish bij een Speed of Cross cilinder mag in ieder geval max op 0,45mm staan.
Succes in ieder geval, ik blijf je project volgen.
 
Last edited:
Wat een ongelooflijke onzin.

Maar vertel. Waarom is het beter?
Omdat die natuurlijk duurder is en iedereen het heeft. En we weten allemaal duurder is beter en dus sneller.

Maar ff zonder gekheid een echte Keihin draait prima maar jij gaat mij niet wijsmaken dat je verschil voelt of je nou met een Keihin of een Polini rijd hoor. Dus dat een Keihin erop hoort is klink klare onzin en meer een schaapjesantwoord
 
Omdat die natuurlijk duurder is en iedereen het heeft. En we weten allemaal duurder is beter en dus sneller.

Maar ff zonder gekheid een echte Keihin draait prima maar jij gaat mij niet wijsmaken dat je verschil voelt of je nou met een Keihin of een Polini rijd hoor. Dus dat een Keihin erop hoort is klink klare onzin en meer een schaapjesantwoord
Dat wou ik ook horen ja
Post automatically merged:

Keihin is beter in veel opzichten geeft een betere fijnafstelling de kwaliteit is beter en het hoort gewoon op een mhr speed , evo,manston,pro race,2fast4race etc
Dan moet ik nog 3 keihin halen. Voor me pro race race.manston en evo
 
Omdat die natuurlijk duurder is en iedereen het heeft. En we weten allemaal duurder is beter en dus sneller.

Maar ff zonder gekheid een echte Keihin draait prima maar jij gaat mij niet wijsmaken dat je verschil voelt of je nou met een Keihin of een Polini rijd hoor. Dus dat een Keihin erop hoort is klink klare onzin en meer een schaapjesantwoord
Omdat het een oldskool setup is. Dat weet Diethertje niet.

Dus enerzijds kun je het als onzin interpreteren. Anderzijds hoort het gewoon zo te zijn, want zo was het toen der tijd.
 
Omdat het een oldskool setup is. Dat weet Diethertje niet.

Dus enerzijds kun je het als onzin interpreteren. Anderzijds hoort het gewoon zo te zijn, want zo was het toen der tijd.
Ja, blijf het onzin vinden. Lekker belangrijk wat ze toen deden. In de praktijk maakt het helemaal geen verschil, zo simpel is het.
 
Back
Top