BeunGTR`s Gilera Runner RST Project

RaceBeun GTR

2T over de kop...
Gilera Runner RST / Piaggio 2t LC Blok

[20 augustus 2023]
Ik heb de scooter via een goeie kameraad gekregen en overgekocht voor een prikkie. De scooter komt uit 2016 en heeft al iets van 6 eigenaren op het kenteken staan dus de scooter was al niet meer in de beste staat toen ik hem kreeg. Het voorvork was niet helemaal recht meer en er zat veel speling op het stuur. Ook was de gehele kappenset geen reet meer waard er zaten overal gaten en krassen op. Het was al wel een poosje gelden dat ik weer een project ben begonnen maar het leek me leuk om de Gilera Runner weer netjes op te bouwen. Het doel is dan ook om ergens tussen de 19~25PK te halen.

[29 augustus 2023]
Op 29 augustus heb ik de hele Gilera Runner gestript tot dat ik alleen nog een frame overhad. Ik heb met een slijptol en een lamellenschijf het frame opgeschuurd totdat alle oude poedercoat van het frame was verwijderd. Toen het frame goed gereinigd en ontvet had ik de eerste primer laag aangebracht dan weer licht opgeschuurd zodat het allemaal vlak was en alles weer ontvet en dan de tweede primer laag gespoten. Na weer 35 minuten schuren was voor mijn gevoel overal de primer mooi vlak en weer alles ontvet voor de kleurlak. Ik was erg tevreden met het resultaat.



20230829_161317.jpg20230829_175450.jpg

[3 september 2023]
Heb de nieuwe voorvork en de balhoofdlagers en cups binnen gekregen van K-Parts.nl. Ik had via Marktplaats een Sebac 180cc voorvork kunnen bemachten voor een redelijke prijs van ongeveer 150KM oud en super recht,geen speling, niks! Toen heb ik de nieuwe cups in het frame geperst en de balhoofdlagers met vet ingesmeerd. Daarna het voorvork in het frame gestoken en afgesteld waar ik hem het fijnst mee kan sturen.

20230903_182339.jpg20230903_181348.jpg

[8 september 2023]
Op 8 sep heb ik het volledige blok gestript zodat ik alleen nog de carterhelften over had. Toen heb ik de carterhelften weer inelkaar gezet (zonder krukas) zodat ik met een dremel de poorten van de cilinder perfect kan laten matchen op de carterhelften. Daarna de nieuwe Polini C4 krukaslagers samen met de nieuwe polini waterpomp en een Jasil Evo krukas gemonteerd. Dan heb ik de Stage6 70cc cilinder gemonteerd met een dikke papieren pakking als eerst en daarna nog twee dunnen aluminium pakkingen zodat ik met een squish van rond de 0.81 uitkwam dit was volgens het handboek prima. Tevens heb ik ook de transmissielagers en keeringen vervangen voor het goeden. De HPI onsteking heb ik ook maar meteen erop gezet.

20230909_163252.jpg20230825_204750.jpg20230825_212741.jpg

Dingen die er nog moeten gebeuren:
Nieuwe Kappenset
Blok moet nog onder het frame kopen
Remsysteem moet nog worden aangesloten
Koelsysteem moet nog worden aangesloten

De setup die ik gekozen heb voor mijn Gilera:
Stage6 MKII Race 70cc
Jasil Evo HighTec Krukas (slag 40)
C4 Krukaslagers
Stage6 Spruitstuk
Stage6 Membraam
Polini PWK 24MM Cab
Malossi MHR Overrange Vario Kit
Yasuni R c21 Uitlaat
Standaard bromvertanding

Ik hoop met deze setup ongeveer 23 a 25PK te halen.

Er volgen dus nog updates omtrent dit project.
 
Advertisement - register to remove this

Zeer mooi project om te zien. ben benieuwd hoe dit uitpakt.... ik ben namelijk zelf nog opzoek naar iemand die voor mij een Gilera Runner kan bouwen, mag ik vragen hoe oud je bent en als je in de regio arnhem woont of je me dan zou kunnen helpen?
 
Zeer mooi project om te zien. ben benieuwd hoe dit uitpakt.... ik ben namelijk zelf nog opzoek naar iemand die voor mij een Gilera Runner kan bouwen, mag ik vragen hoe oud je bent en als je in de regio arnhem woont of je me dan zou kunnen helpen?
Welk budget heb je?
Post automatically merged:

Overigens RacebeunGTR dik project benieuwd wat je er van maakt, ga je zelf tunen of wat is je plan om richting de 23pk te komen?
 
Zeer mooi project om te zien. ben benieuwd hoe dit uitpakt.... ik ben namelijk zelf nog opzoek naar iemand die voor mij een Gilera Runner kan bouwen, mag ik vragen hoe oud je bent en als je in de regio arnhem woont of je me dan zou kunnen helpen?
Umm ben 17 maar kom uit regio nijmegen, zou je eventueel kunnen helpen als je wilt maar is beter als je me ff prive bericht stuur.
Post automatically merged:

MHR Team Speed 7T Fabrieks getuned
MHR Team Krukas Pen 13
Polini 28 MM Carb met Stage6 Powerfilter
VL 16 Membraam
Malossi Overange
Malossi MHR Vario
Stage 6 Race koppeling en Stage6 Gradenplaat
Malossi Team uitlaat
HPI 2-Ten onsteking
STD vertanding
135 KM/U
Mooi spul! hahah..
Post automatically merged:

Welk budget heb je?
Post automatically merged:

Overigens RacebeunGTR dik project benieuwd wat je er van maakt, ga je zelf tunen of wat is je plan om richting de 23pk te komen?
Thx, maat je van me heeft een dyno bank en daar kunnen we hem samen op afstellen. Hij heeft tevens ook mijn cilinder getuned.
 
Last edited:
Als je me zou kunnen helpen zou ik echt tof vinden man! Heb een budget van rond de 850 euro. Mag ik vragen hoeveel jouw setup heeft gekost??
Voor 850 zou je eventueel een compleet blok op marktplaats kunnen kopen en monteren mits deze een beetje goede staat is
 
Als je me zou kunnen helpen zou ik echt tof vinden man! Heb een budget van rond de 850 euro. Mag ik vragen hoeveel jouw setup heeft gekost??
Wie had het blok van jouw Vivacity opgebouwd dan? Als je dat zelf deed, kan je toch ook een Runner opbouwen. Ik ben van regio Arnhem.
 
Back
Top